Web Analytics Made Easy - Statcounter

شجاع خلیل زاده با امیر اسدی خبرنگار روزنامه ایران ورزشی گفتگویی جالب انجام داده است...

 

شجاع خلیل زاده مدافع ملی پوش تیم الریان در خصوص شرایط تیم ملی ایران و رابطه محمد حسین کنعانی زادگان و سیاوش یزدانی صحبت کرد.

به گزارش طرفداری، مصاحبه شجاع خلیل زاده را می خوانید:

بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی، دو بحث مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروهی برای این صعود لب به تحسین گشوند و عده‌ای دیگر اعتقاد داشتند ایران مسیری آسان را برای رسیدن به قطر 2022 طی کرده. می‌خواهم نظرت را در این باره بدانم.

 گروه ایران همیشه همین بوده. سال‌های گذشته هم با کره‌جنوبی، ازبکستان، سوریه و لبنان بازی کرده‌ایم و این بار نیز همینطور. به‌عنوان نمونه همیشه عراق را یکی از سخت‌ترین رقبای تیم ملی معرفی می‌کنند. این تیم به گربه سیاه ایران مشهور است اما حالا که ما با قدرت به جام جهانی صعود کرده‌ایم، این رقبا شده‌اند رقبای آسان؟ باور کنید اسپانیا، آرژانتین، برزیل و آلمان در قاره آسیا نیستند که ما بتوانیم با شکست آنها راهی جام جهانی شویم.

بحث این تیم‌ها مطرح نیست. می‌گویند شاید اگر ایران در گروه مقابل قرار داشت، شرایط برای صعود سخت‌تر می‌شد.

 نظر هر کسی محترم است اما شک نکنید اگر در آن گروه هم بودیم، با اقتدار صعود می‌کردیم. متأسفانه عده‌ای به جای اینکه از شادی مردم خوشحال شوند، بلافاصله صعود ما را زیر سؤال برده‌اند که این مسأله جالب نیست.

به خودت برسیم. از وقتی اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شد، تو و حسین کنعانی‌زادگان زوج مرکز خط دفاع را تشکیل دادید و آمار قابل توجهی هم از نظر گل خورده ثبت کردید. این مسأله نقش پر رنگ شما را در صعود تیم ملی نشان می‌دهد. در این مورد صحبت می‌کنی؟

 من و حسین چند سال است کنار هم بازی می‌کنیم. قبلاً در پرسپولیس و حالا در تیم ملی اما وقتی تیمی گل نمی‌خورد، دفاع تیمی هم مهم است. این آمار را نباید فقط به‌نام من و حسین یا خط دفاع بنویسید. همه بازیکنان از خط حمله تا دروازه‌بان نقش داشتند و تلاش کردند تا دروازه تیم ملی در اکثر بازی‌ها بسته بماند.

در اردوی تیم ملی بحثی مطرح شد مبنی بر اینکه حسین کنعانی‌زادگان و سیاوش یزدانی با یکدیگر صحبت نمی‌کنند. آیا تو که در اردو حضور داشتی این موضوع را تأیید می‌کنی؟

 چنین موضوعی نبود، هم حسین و هم سیاوش بازیکنان خوبی هستند که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. واقعیتش من به چشم ندیدیم که آنها با هم حرف نزنند. ضمن اینکه نباید تیم ملی را رنگی بکنیم. من در پرسپولیس بازی کرده‌ام و از طرفی همه بازیکنان استقلال هم رفقایم هستند. هواداران گول این صحبت‌ها را نخورند. فوتبال نباید دنبال اینستاگرام برود و اخبار آنجا را پررنگ کند. تیم ملی را نباید شخصی کرد، پس شما هم به این اخبار زیاد توجه نکنید.

بلافاصله بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی، باز هم بحث ادامه همکاری یا عدم همکاری با دراگان اسکوچیچ مطرح شده. نظر تو در این باره چیست؟

 این صحبت‌ها دیگر برای بچه‌ها است. آنهایی که فوتبالی هستند و فوتبال را می‌فهمند، می‌دانند که اسکوچیچ نتیجه گرفته و واقعاً برای تیم ملی مربی خوبی است. من یکی، دو سال است با اسکوچیچ کار می‌کنم. او کارش را بلد است. از نظر فنی هم در جایگاه قدرتمندی قرار دارد. اگر اسکوچیچ بد بود و ضعیف که در 15 بازی 14 بار پیروز نمی‌شدیم. همه می‌گویند تیم ملی با تیمی بزرگ بازی نکرده. شما بازی بزرگ بگذارید و بعد ببینید آیا او موفق است یا نه.

البته که برگزاری بازی تدارکاتی هم از مشکلات تیم ملی است.

 تیم ملی در مقدماتی جام جهانی بازی تدارکاتی برگزار نکرد. ما لژیونرها بعضی وقت‌ها فقط با یک تمرین ریکاوری به زمین رفتیم و بازی را بردیم. ما برخی اوقات اصلاً کنار همدیگر تمرین نکردیم و مستقیم به زمین رفتیم. انتظار مردم باید بجا و منطقی باشد. ما از خدای‌مان است با تیم بزرگ بازی کنیم. بزرگترین حریف ما بوسنی بود که این تیم را شکست دادیم. زمان کی‌روش تیم ملی با تایلند بازی می‌کرد و موزامبیک. آیا بازی بزرگ برگزار می‌کرد و نتیجه می‌گرفت؟

یعنی یکی از نیازهای اصلی تیم ملی برای موفقیت در جام جهانی را انجام بازی تدارکاتی می‌دانی؟

 صددرصد. من می‌گویم اگر یک تیم می‌خواهد به جام جهانی برود و موفق باشد، همه چیزش باید جهانی باشد. قرار است قطر 5 ماه قبل از جام جهانی تمام بازیکنانش را در اختیار بگیرد، به اردوهای مختلف برود و بازی تدارکاتی برگزار کند. من نمی‌گویم ما هم شبیه قطر باشیم اما برای موفقیت و صعود به مرحله دوم جام جهانی نیاز داریم که حمایت شویم، اردوی مناسب تدارک دیده شود و در دیدارهای دوستانه به مصاف تیم‌های بزرگ برویم. آن وقت است که اعتماد به‌نفس بازیکنان افزایش می‌یابد  و قابلیت تقابل با تیم‌هایی چون فرانسه، اسپانیا، برزیل و آلمان را به دست می‌آورند.

انتظارت از مردم و مسئولان چیست؟

 من می‌گویم تیم ملی با باشگاه فرق دارد و این دو مقوله‌هایی جدا از هم هستند. از مردم و مسئولان می‌خواهم از تیم ملی حمایت کنند و برخی منتقدان هم منافع شخصی را کنار بگذارند و راهکارهایی بدهند تا تیم ملی در جام جهانی به موفقیت برسد.

بعد از بازی فولاد- پرسپولیس در سوپرجام، عکس خودت را کنار جام منتشر کردی. جایی که پس از یکی از قهرمانی‌های پرسپولیس با جام خوابیدی. این کنایه به فولادی‌ها بود؟

 فکر می‌کنم اولین نفری که در دنیای فوتبال این کار را کرد، من بودم. بعدها هم از روی من تقلید کردند و حالا چنین کاری را انجام می‌دهند. منظور من نه فولادی‌ها بلکه سادیو مانه و لواندوفسکی بودند. اینجا هم خامس رودریگوئز از من پرسید مگر تو اولین نفر بودی که این کار را کردی که گفتم بله. اول خندید اما وقتی تاریخ عکس را دید، متوجه ماجرا شد. من می‌گویم زیدان دربیل زیدانی را مد می‌کند، خوابیدن با جام را هم من مد کردم. خواهشاً بقیه این حرکت را لوث نکنند و به فکر کارهای جدید باشند. حداقل اگر می‌خواهند چنین کاری کنند، یک رخصت از ما بگیرند(می‌خندد).

اخبار داغ 

این زن روی تتلو را کم کرد! / سارا سبات کیست؟ + عکس شرط باشگاه پرسپولیس برای جدایی طلب ها؛ اعلام نام باشگاه مقصد! پیغام استراماچونی به مهدی قائدی: به الغرافه بیا حیوان آزاری کورت زوما | قطع همکاری آدیداس با مدافع وست هم پیراهن شماره 7 تیم ملی پرتغال، هدیه مادر کریستیانو رونالدو به پاپ / عکس 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: شجاع خلیل زاده کنعانی زادگان بازی تدارکاتی جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۵۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) گزارش دیدنی فیروز مشعوف از صعود افغانستان به جام جهانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی ویژه با مردی که افغانستان را راهی جام جهانی کرد
  • مرور اتفاقات آخرین تقابل تراکتور و استقلال| حضور خواننده استقلالی و تشویق مدافع تراکتور/ حرکت تند خلیل زاده به سمت هواداران استقلال+تصاویر و فیلم
  • صعود فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی
  • حسن‌زاده: تیم‌های جام جهانی را سوپرایز می‌کنیم
  • علی اصغر حسن زاده: تفکر ما سورپرایز کردن تیم ها در جام جهانی است!
  • حسن‌زاده، کاپیتان تیم ملی فوتسال: می‌خواهیم در جام جهانی تیم‌ها را سورپرایز کنیم
  • حسن‌زاده: می‌خواهیم در جام جهانی تیم‌ها را سورپرایز کنیم
  • منافی:باخت به آلومینیوم را بزرگ نکنیم، در لیگ فرصت جبران هست
  • (ویدئو) گزارش دیدنی فیروز مشعوف از صعود افغانستان به جام جهانی
  • اشجاری و یزدانی قهرمان تور جهانی تنیس جوانان شدند