Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - علیرضا شریفی یزدی جامعه شناس درباره ترویج فرهنگ لات اینفلوئنسر اظهار کرد: یک سری ارزش‌ها و هنجار‌های خوب را در گذشته در فرهنگ خود داشتیم که شامل فرهنگ جوانمردی، ترویج مردانگی، گذشت و ایثار بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلایل مختلف موفق نشدیم ارزش‌ها و هنجار‌ها را از نسل‌های گذشته به نسل جدید به شکل کامل منتقل کنیم، افزود: یکی از مکان‌های مهمی که فرهنگ جوانمردی را ترویج می‌کرد فضا‌های ورزشی قدیمی ما بود که زورخانه یکی از این مکان‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید

آداب و رسوم اشرار در فضای مجازی

شریفی یزدی ادامه داد: زورخانه بر خلاف اسمش بیشتر محل پرورش روح و روان بوده است و این دو مورد را باهم به مردم آموزش می‌داد. منش و فرهنگ پهلوانی را زورخانه می‌توانست منتقل کند.

جامعه شناس تصریح کرد: ورزش قهرمانی را جایگزین ورزش پهلوانی کردیم و باعث شد در گذشته اگر در زورخانه که با ورود پهلوانی زنگی به صدا می‌آمد امروز در ورزشگاه‌های فوتبال انواع فحش‌ها رد و بدل شود و بین تماشاچیان درگیری‌های زیادی رخ دهد.

این جامعه شناس ادامه داد: تمام این موارد بیانگر این است که ما در انتقال ارزش‌ها و هنجار‌های اجتماعی ناموفق بودیم.

وی با اشاره به اینکه در گذشته گروهی به اسم لوتی‌ها وجود داشتند و این افراد معمولا کسانی بودند که منش جوانمردی را احیا می‌کردند و اجازه نمی‌دادند زورگویان به فقرا و آدم‌های ضعیف زور بگویند، گفت: متاسفانه این فرهنگ جای خود را به گنده لات‌هایی داد که با زورگویی به مردم؛ عده‌ای پیرو برای خود پیدا کنند.

شریفی یزدی تصریح کرد: در کنار این، گنده لات‌ها رفته رفته به فضای مجازی ورود کردند و باعث شد که فرهنگ گنده لات‌ها به شدت اشاعه پیدا کند. عده‌ای در فضای مجازی اینفلوئنسر شدند چرا که خواهانی در این حوزه وجود دارد.

وی با بیان اینکه لازم است فرهنگ خشونت را در جامعه کاهش دهیم، گفت: در بسیاری از جا‌ها برعکس کاهش خشونت در جامعه رفتار کردیم و در ادامه شاهد بودیم که خشونت، منجر به خشونت‌های بعدی شده است.

شریفی یزدی افزود: خشونت زایده خشونت است و این باعث می‌شود که بعد از مدتی به جایی برسیم که خشونت به عنوان یک امر مطلوب مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه عده‌ای با نیت خیر، اما با روش غلط از گنده لات‌هایی که در فضای مجازی برای هم شاخ و شونه می‌کشند، حمایت می‌کنند، تصریح کرد: امروز نسل جدید به جای ارزش و هنجار جوانمردی، پهلوانی و عب پوشی دیگران در جهت رسوا کردن، انتقام جویی و نامردی حرکت می‌کنند.

شریفی یزدی افزود: ما توفیق چندانی در یک ایجاد هویت درست فرهنگی برای جوانان نداشتیم همچنین ارزش‌ها و هنجار‌های فرهنگی خوب را نتوانستیم منتقل کنیم. نسل جدید امروز ما با یک آشفتگی هویتی مواجه هستند.

منبع: برنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لات مجازی فضای مجازی ارزش ها و هنجار ها فضای مجازی گنده لات ها شریفی یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۵۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی

سرهنگ ابوالحسینی رئیس پلیس فتا استان یزد ضمن تبریک روز کارگر گفت: کارگران به دلیل صرف وقت بیشتر در محیط کار، و عدم آگاهی از تهدیدات فضای مجازی، مورد توجه مجرمان سایبری قرار می‌گیرند و حساب‌هایشان با روش‌های مختلف تحت حملات کلاهبرداران قرار می‌گیرد.

او از کارفرمایان، کارخانجات و شرکت‌های تولیدی، صنعتی نیز خواست تا موضوعات کلاهبرداری در فضای مجازی را به کارگران اطلاع رسانی کنند و آنها را از موضوعات در این فضا آگاه سازند.

این مقام انتظامی بیان داشت: اطلاع‌رسانی در فضای مجازی وظیفه اجتماعی تمامی افراد است و از کسانی که در این زمینه اطلاع رسانی فعالیت می‌نمایند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

سرهنگ ابوالحسینی خاطرنشان کرد: پلیس فتا در راستای افزایش سطح آگاهی و پیشگیری از جرم در فضای مجازی، به ارائه محتوای آموزشی و پیشگیرانه می‌پردازد و افراد جهت دریافت محتوا می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www. Cyberpolice.gov. ir و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • خسرو غفوریان کیست؟
  • زبان طنز نیشدار است
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد
  • دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در چالوس
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی