Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون عرضه برنج دولتی زیر قیمت تمام شده خرید به بازار، شنبه قیمت سهام سرخابی‌ها مشخص می‌شود، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، آخرین مصوبه تلفیق درباره یارانه‌ها و ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۱ و روند افزایشی دلار در صرافی‌های بانکی را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخبر: مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها حل می‌شود

معاون اول رئیس جمهور گفت: مشکلات حوزه اقتصادی و گرانی‌ها در کشور با تکیه بر توان و تلاش مردم حل می‌شود. وی با اشاره به تلاش دولت در حل مشکلات جامعه گفت: دولت در مدت زمان کوتاهی که مدیریت کشور را در اختیار گرفته با وجود تمامی مشکلات از وضعیت نامناسب ذخایر کشور، فروش اندک نفت، فوت روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر در اثر کرونا، پول‌های به گروگان گرفته شده کشور و روند کند مذاکرات هسته‌ای، توانسته مسائل کشور را در حدی که قابل تصور نیست برطرف کند.

سخنگوی دولت قیمت برنج ایرانی و خارجی برای تحویل درب منزل را اعلام کرد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در پاسخ به یکی از کاربران در توییتر خود نوشت: قیمت برنج در اثر خشکسالی افزایش یافته و سوداگری هم افزایش را غیرمنطقی کرده است. سخنگوی دولت افزود: دولت برای مقابله با این وضعیت در بازار و سامانه http://bazargam.com نوعی برنج ایرانی را کیلویی۴۲ هزار تومان و خارجی ۱۲ تا ۲۰هزار و ۵۰۰ تومان با تحویل درب منزل (در غالب استان‌ها) در دسترس همه مردم عزیز قرار داده است.

عرضه برنج دولتی زیر قیمت تمام شده خرید به بازار

شرکت بازرگانی دولتی ایران در اطلاعیه‌ای شائبه گران فروشی برنج دولتی در بازار را تکذیب کرد و گفت: برای حمایت از مصرف کنندگان و اقشار کم درآمد، برنج دولتی زیر قیمت تمام شده خرید به بازار توزیع می‌شود. شرکت بازرگانی دولتی ایران، در این اطلاعیه که در پی انتشار خبری مبنی بر گرانفروشی برنج‌های خارجی توسط دولت از سوی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، آمده است: محاسبات قیمت تمام شده انواع برنج خارجی با توجه به قیمت‌های جهانی و نرخ ارز بازار نیما نشان می‌دهد حداقل هزینه تمام شده انواع برنج وارداتی موجود در سبد توزیع شرکت متبوع در حال حاضر بدون احتساب سود واردکننده، سود عمده فروش، سود خرده فروشی و هزینه‌های مالی برای هر کیلوگرم برنج ۱۱۲۱ هندی ۲۵۷۶۲۳ ریال،  هر کیلو گرم برنج ۱۱۲۱ پاکستانی۲۸۲۵۴۰ ریال و برنج B۱۰۰ تایلندی، ۱۵۵۰۴۱ ریال است.

شنبه، قیمت سهام سرخابی‌ها مشخص می‌شود

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده، قرار بر این است تا هیات واگذاری برای روز شنبه بعدازظهر تشکیل جلسه دهد، قیمت سهام سرخابی‌ها در آنجا تصویب و در نهایت اعلام خواهد شد.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۰ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۴۴۲ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۲ درصد معادل ۲۹ هزار و ۲۶۰ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۴۶۵ تومان رسیده است.

آخرین مصوبه تلفیق درباره یارانه‌ها و ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۱ سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره نحوه تعیین منابع در تبصره 14 مربوط به هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: 35 هزار و ششصد میلیارد تومان برای پرداخت مستمری به مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی و مبلغ هزار میلیارد تومان برای افرادی که پشت نوبت برای تحت پوشش قرار گرفتن، هستند اختصاص یافت. سه هزار میلیارد تومان نیز برای حق بیمه اقشار خاص مانند رانندگان درون‌شهری و برون‌شهری، ایثارگران، زنبورداران، صنایع دستی و ... تعیین شد. زارع تاکید کرد: اعضای کمیسیون تلفیق برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مبلغ 4 هزار میلیارد تومان، به منظور فعالیت‌های فرهنگی 6 هزار میلیارد تومان، تامین مسکن برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) 3 هزار میلیارد تومان، هزار میلیارد تومان برای تامین مسکن مددجویان سازمان بهزیستی، هزار میلیارد تومان برای رزمندگان معسر و 3 هزار و چهارصد و بیست میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از معلولان اختصاص پیدا کرد. وی تصریح کرد: از محل هدفمندی یارانه‌ها 19 هزار میلیارد تومان برای مناطق محروم و محرومیت‌زدایی اختصاص داده شد که از این محل 4 هزار میلیارد تومان برای راه روستایی، 4 هزار میلیارد تومان برای آب روستاها، هزار و دویست میلیارد تومان برای راه عشایری، 800 میلیارد تومان برای آب عشایری و هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی در اختیار گروه‌های جهادی، سازندگی، بسیج، کمیته امداد خمینی(ره) و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قرار خواهد گرفت. وی بیان کرد: همچنین 73 هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی45 هزار تومانی و معیشتی مصوب شد، در سال آینده تغییری در میزان پرداخت یارانه‌های نقدی وجود نخواهد داشت زیرا ارز ترجیحی در بودجه سال 1401 حذف نشده و یارانه برای تامین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی قرار داده شده است. روند افزایشی دلار در صرافی های بانکی

جدیدترین نرخ ها در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور نشان می دهد هم اکنون هر اسکناس دلار آمریکا در این صرافی ها، به نرخ 24680 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 24928 تومان به منقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 206 تومان گران تر شده است.

قیمت نفت ایران افزایش یافت

به نقل از اویل پرایس: قیمت شاخص نفت خام برنت دریای شمال امروز (۲۱ بهمن ماه) در بازارهای جهانی نسبت به آخرین قیمت‌های روز گذشته با ۲ سنت کاهش به ۹۱ دلار و ۵۲ سنت در هر بشکه رسید، قیمت نفت برنت دریای شمال صبح دیروز ۹۱ دلار و ۱۳ سنت به فروش می‌رسید. همچنین قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت در بازارهای جهانی با افزایش ۴ سنتی روبرو بوده و به ۸۹ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسیده که نسبت به آخرین قیمت معاملاتی روز گذشته افزایشی ۰.۰۴ درصدی را تجربه کرده است. قیمت نفت ایران نیز با ۱ دلار و ۵۳ سنت افزایش به ۸۵ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه رسید که نسبت به روز گذشته افزایشی ۱.۸۲ درصدی را تجربه کرده است. آخرین قیمت نفت سایر اعضای اوپک در بازارهای جهانی نیز نشان می‌دهد که قیمت نفت مربان باب امارات به ۹۱ دلار و ۵۷ سنت، نفت کویت به ۹۲ دلار و ۴۳ سنت و نفت ساهاران بلند الجزایر به ۹۵ دلار و ۴۳ سنت، نفت سبک بانی نیجریه به ۹۳ دلار و ۳۰ سنت، نفت گیراسول آنگولا به ۹۴ دلار و ۱۴ سنت و نفت سبک عربستان به ۹۰ دلار و ۵۸ سنت رسیده، این در حالی است که قیمت نفت بصره عراق همچنان ۷۱ دلار و ۶۹ فروخته می‌شود، بنابراین به جز نفت عربستان قیمت نفت سایر اعضای اوپک نسبت به روز گذشته افزایشی بوده است.

هشدار توتال درباره گرانی طولانی مدت قیمت نفت

مدیرعامل ابرغول انرژی فرانسوی "توتال انرژیز" در خصوص افزایش اخیر قیمتهای نفت و قیمتهای بالاتر انرژی، برق و گاز به خصوص در اروپا، به شبکه رادیویی آر تی ال فرانسه گفت: خبر خوبی ندارم. قیمتهای نفت بالا خواهند ماند. وی که مدیرعامل یکی از بزرگترین شرکتهای تولیدکننده نفت و گاز در جهان است، گفت: رشد مداوم تقاضای جهانی برای نفت در بحبوحه سرمایه گذاری جدید اندک در تولید، قیمتها را بالا نگه خواهد داشت. پویانه به رادیو آر تی ال فرانسه گفت: تا ۱۴ فوریه "توتال انرژیز" کوپنهای گاز به ارزش ۱۱۴ دلار  (۱۰۰ یورو) به مشتریان کم درآمد در فرانسه می دهد تا به آنها در برابر افزایش صورتحسابهای انرژی کمک کند. قیمتهای بالاتر نفت که اکنون به بیش از ۹۰ دلار در هر بشکه رسیده اند، بحران انرژی در اروپا که با افزایش قیمتهای گاز و برق در ماههای اخیر دست و پنجه نرم کرده است را وخیمتر می کند. عده کثیری از مدیران صنعت نفت و تحلیلگران در این دیدگاه پویانه که قیمتهای نفت بالا می مانند، سهیم هستند. بعضی از آنها می گویند قیمتهای نفت فضای بیشتری برای افزایش در ماههای آینده دارند.

گروه ویتول که بزرگترین شرکت بازرگانی نفت جهان است، پیش بینی کرد تقاضای قوی برای نفت به همراه کاهش ظرفیت مازاد تولید جهانی و سطح نگران کننده ذخایر می تواند قیمتها نفت را به سطح بالاتری برساند. تحلیلگران بانک امریکا پیش بینی کردند نفت ۱۰۰ دلاری امسال در راه است و ممکن است در سه ماهه دوم اتفاق بیافتد.

وحشت بانک‌های اروپایی از بحران روسیه و اوکراین به نقل از راشاتودی: بانک‌های اروپایی نگران این هستند که سیستم پرداختی که آنها را به روسیه متصل می‌کند، قربانی بحران جنگ روسیه با اوکراین شوند. بانک‌ها قطع ارتباط احتمالی روسیه از سوئیفت را به عنوان یک "بمب اتمی" برای صنعت توصیف می‌کنند زیرا از بازپرداخت بدهی‌های این کشور جلوگیری می‌کند. بر اساس تحقیقات جی پی مورگان، بانک‌های اروپایی با زیرمجموعه‌های روسی بیشتر در معرض خطر محدودیت‌های اقتصادی ناشی از تحریم هستند. این مطالعه نشان می‌دهد که تعداد معدودی از وام‌دهندگان به روسیه در هلند و فرانسه در معرض خطر بیشتری هستند.   داده‌های بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که بانک‌های ایتالیایی و فرانسوی هرکدام حدود ۲۵ میلیارد دلار مطالبات معوق از روسیه در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ داشتند. این در حالی است که بانک‌های اتریشی ۱۷.۵ میلیارد دلار و بانک‌های آمریکایی حدود ۱۴.۷ میلیارد دلار بدهی از روسیه داشتند. داده‌های بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که از زمانی که ایالات متحده و اتحادیه اروپا تحریم‌های ضد روسیه را در سال ۲۰۱۴ اعمال کردند تعداد بانک‌های خارجی که با روسیه مبادلات مالی دارند به نصف رسیده، این در حالی است که سیستم پرداخت بین‌المللی SWIFT در پاسخ به تماس‌هایی که روسیه دریافت کرده بود، از بررسی حذف روسیه از خدمات سوئیفت خود خودداری کرده بود. با این حال، تهدید مجدد برای حذف روسیه از شبکه پرداختی که انتقالات مالی جهانی را انجام می‌دهد و توسط بیش از ۱۱۰۰۰ مؤسسه مالی در بیش از ۲۰۰ کشور استفاده می‌شود (سوئیفت) نگرانی اصلی بانک‌های بین المللی است. به گفته یان پیتر کرانن، کارشناس امور مالی در دانشگاه گوته فرانکفورت و مشاور وزارت دارایی آلمان، پیامدهای کوتاه مدت چنین تحریم‌های علیه روسیه مبهم است و ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد. او گفت که این امر در درازمدت می‌تواند به ایجاد یک مکانیسم موازی منجر شود که «یک ضرر برای سیستم مالی جهانی باشد که با از بین رفتن هزینه‌های فرصت، درگیری‌ها و تنش‌های مالی را در ادامه راه تسهیل می‌کند». هاینریش اشتاینهاوئر، که نماینده وام دهنده بانک‌های آلمانی در مسکو است، توضیح داد که چنین اقدامی با ممنوع کردن پرداخت‌های مالی روسیه، معادل یک برنامه غول پیکر بخشودگی بدهی به این کشور خواهد بود. او آن را «نوعی بمب اتمی» توصیف کرد و گفت: «برای بسیاری از بانک‌های اروپایی این یک فاجعه است. البته برای بانک‌های ایالات متحده کمتر، زیرا روابط اقتصادی کمتری با روسیه دارند. جاناتان ماس نیز خاطرنشان کرده است که ممنوعیت تجارت اوراق قرضه روسیه در بازار ثانویه به این معنی است که دارندگان اوراق قرضه روسیه ممکن است مجبور به فروش اوراق خود شوند. یک منبع دیگر گفت: بانک‌های اروپایی مخالف گنجاندن اوراق قرضه روسیه در بسته تحریمی هستند.   ژاپن آماده ارسال گاز به اروپا در صورت جنگ بین اوکراین و روسیه است

اسپوتنیک: منابع آگاه ساعاتی پیش اعلام کردند که دولت ژاپن برای صادرات گاز به اروپا در صورت بروز درگیری نظامی روسیه با اوکراین و توقف صادرات گاز مسکو به بروکسل، اعلام آمادگی کرده است. روزنامه کیودو ژاپن گفته که احتمالاً تا ساعاتی دیگر دولت ژاپن در این زمینه بیانیه رسمی صادر خواهد کرد. یک منبع آگاه گفته که دولت ژاپن البته میخواهد نخست به اندازه کافی برای خود گاز ذخیره کند و سپس به فکر صادرات انرژی به اروپا بیفتد. هنوز مشخص نیست که چه زمانی و با چه حجمی ژاپن می‌خواهد گاز به اروپا ارسال کند.

هفته گذشته وزیر اقتصاد ژاپن با اشاره به گفتگوها بین آمریکا، اروپا و کشورهای آسیایی درباره افزایش صادرات گاز به اروپا گفت در صورت بالا گرفتن تنش بین اوکراین و روسیه توکیو گزینه‌های موجود برای کمک به اروپایی ها که البته تاثیر منفی بر زندگی مردم ژاپن نداشته باشد را بررسی خواهد کرد. ماه گذشته میلادی رسانه ها گزارش کردند که واشنگتن در حال مذاکره برای یافتن منابع گازی جدید به جای گاز روسیه برای اروپا است تا در صورتی که صادرات گاز روسیه به اروپا از خاک اوکراین متوقف شود شرایط برای تامین گاز اروپا مهیا باشد. روزنامه وال استریت ژورنال نیز گزارش داده که آمریکا ۲۰ تانکر گاز را برای پیدا کردن گاز جایگزین روسیه برای اتحادیه اروپا به سمت قاره سبز گسیل کرده است. آمریکا به دنبال راضی کردن مشتریان گازی در آسیا به خصوص کره ای ها و ژاپنی ها است تا محموله‌های خود را به سمت اروپا بفرستند.

قیمت طلا دچار سکون شد

قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی در آستانه انتشار آمار تورم آمریکا، رشد قیمتی که شب گذشته داشت را حفظ کرد و تغییر چندانی نداشت. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۳۳ دلار و ۹۹ سنت رسید و نزدیک به رکورد بالای ۱۸۳۵ دلار و ۶۰ سنت روز گذشته معامله شد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۸۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه با ۰.۵ درصد افزایش، در ۱۸۳۶ دلار و ۶۰ سنت بسته شده بود. آمار تورم آمریکا روز جاری منتشر می‌شود. طبق نظرسنجی رویترز، شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در ژانویه بر مبنای ماهانه ۰.۵ درصد و بر مبنای سالانه ۷.۳ درصد رشد کرده است که بزرگترین افزایش از سال ۱۹۸۲ خواهد بود و می تواند فشار بر فدرال رزرو برای تسریع تحکیم سیاست پولی را تشدید کند.

پیش‌بینی‌؛ بیت کوین به ۲۰۰ هزار دلار می‌رسد

در حالی که پیش‌بینی‌های ۱۰۰ هزار دلاری در آخرین ماه سال ۲۰۲۱ کمرنگ شد، پیش‌بینی‌های قیمت بیت‌کوین امسال دوباره شروع و اعلام شده است که بیت کوین در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به ۲۰۰ هزار دلار می‌رسد. به گزارش ایسنا به نقل از فینکسترا، شرکت فاندستارت در یادداشتی به سرمایه‌گذاران گفت که بیت کوین می‌تواند تقریبا ۵۰۰ درصد از قیمت فعلی به حدود ۲۰۰ هزار دلار افزایش یابد و اگر فدرال رزرو چهار درصد افزایش یابد، همه دارایی‌ها می توانند فروخته شوند و ۵۰ درصد دیگر کاهش پیدا کنند اما در حال حاضر همانطور که اوضاع پیش می‌رود، سود برای بیت‌کوین و اتریوم بسیار بیشتر از جنبه منفی آن است. در هفته گذشته، ارزش ارز دیجیتال با صعود بیت کوین بیش از ۱۲ درصد و اتریوم بیش از ۱۳ درصد افزایش یافته است. مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲.۰۱ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۷۵ درصد بیشتر شده است.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر پیمانه اقتصادی دلار بورس مذاکرات وین راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر هزار میلیارد تومان بانک های اروپایی بشکه رسید نشان می دهد ۲۰۰ هزار دلار قیمت تمام شده گاز به اروپا سخنگوی دولت قیمتهای نفت افزایش یافت درصد افزایش نسبت به روز بین المللی برنج دولتی صادرات گاز سهام عدالت روز گذشته یارانه ها پیش بینی صرافی ها قیمت نفت بیت کوین ۱ دلار بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۵۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است

به گزارش صدای ایران از ایرنا، عباس علی‌آبادی، در افتتاحیه ششمین نمایشگاه ایران اکسپو، با بیان اینکه اکنون ایران با وجود تحریم‌ها یکی از قطب‌های اقتصاد و صنعت منطقه است، اظهار داشت: بالغ بر ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی کشور شامل صادرات غیرنفتی، نفتی و واردات است که از این رقم نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار مربوط به صادرات غیرنفتی است.

وی افزود: کشور‌های همسایه افریقایی، کشور‌های اسلامی و دوست در اولویت توسعه روابط و همکاری اقتصاد با جمهوری اسلامی ایران هستم ضمن اینکه عضو ناظر تجارت جهانی هستیم و با حضور در پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تعامل سازنده‌ای با این پیمان‌های این کشور‌ها داریم.

علی‌آبادی بیان داشت: در سازمان همکاری اکو با ۹ کشور همسایه و منطقه همکاری داریم و موافقتنامه تجاری در حال پیگیری است با هشت کشور اسلامی در حال توسعه، موافقتنامه تجارت ترجیحی امضا کرده و در حال اجرا هستیم. همچنین در سازمان همکاری اسلامی با کشور‌های عضو موافقتنامه تجارت ترجیحی داشته و همکاری‌های تجاری را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با کشور‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا، موافقتنامه تجارت آزاد و با تعدادی دیگر از کشور‌ها موافقتنامه تجارت ترجیهی به امضا رسیده و با برخی دیگر از کشور‌ها در حال مذاکره هستیم، ما آماده عامل هستیم و دست همکاری اقتصادی با کشور‌ها و ملت‌های جهان را می‌فشاریم.

توسعه روابط تجاری با کشور‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه اکسپو

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ گفت: تلاش می‌کنیم این نمایشگاه بتواند با ارائه شفافیت توانمندی‌ها و شناسایی نیازمند‌های طرفین گام جدی را در توسعه اقتصادی بردارد.

علی‌آبادی ادامه داد: مهم‌ترین هدف این نمایشگاه توسعه روابط تجاری با کشور‌های شرکت‌کننده است، ایران در حوزه تجارت مزایای نسبی بسیاری دارد که می‌تواند تسهیل گر بسیاری از تعاملات در سطوح مختلف راهبردی باشد.

وی بیان کرد: زمینه‌های همکاری را تسهیل می‌کند ایران در حوزه تجارت مزایای نسبی دارد که می‌تواند تسهیل گر در حوزه راهبردی باشد همچنین چهره واقعی بخشی از توانمندی‌های ایران در این نمایشگاه‌ها معرفی می‌شود و زمینه برای همکاری‌های اقتصادی فراهم می‌گردد.

حضور بازرگانان و تجار از ۱۰۰ کشور دنیا

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به حضور بازرگانان و تجار از ۱۰۰ کشور دنیا گفت: توجه به جایگاه ایران در کنار ظرفیت معدنی و کشاورزی و صنعتی فرصت‌های زیادی را فراهم می‌کند در این راستا رویکرد اصلی برنامه‌های وزارت صمت مبتنی بر تعاملات در عرصه بین‌الملل و کسب و کار دانش بنیان است.

وی بیان داشت: برنامه ما در مرحله اول جهت‌دهی توسعه اقتصادی بر پایه رشد اقتصادی پایدار با تعاملات بین‌المللی با محصولات فناورانه است، دوم توسعه زیرساخت‌های تجاری و افزایش سهم کشور از تجارت بین‌المللی از دیپلماسی اقتصادی است.

اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری

علی‌آبادی با بیان اینکه اولویت‌دادن به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری است گفت: تعامل سازنده با کشور‌های منطقه در انتقال فناوری و صنعتی مهم‌ترین اقدام است، فعال‌سازی میز‌های کالایی کشور و استانی با هدف شناسایی ظرفیت صادرات به کشور‌های هدف با همکاری وزارت امور خارجه و بهره‌مندی حداکثری از روابط سیاسی در ایجاد بازار‌های جدید و حوزه تامین است.

وی اضافه کرد: افزایش کارایی و فعال کردن رایزنان بازرگانی در حرکت رقبای ایران، ارائه اطلاعات کامل به بازرگانان ایرانی و تنوع‌بخشی به تجارت با کمک ارز‌های محلی، توسعه بازار‌های مرزی جهت افزایش صادرات و منابع خارج از کشور، بهره‌گیری از ظرفیت اتاق‌های بازرگانی با سایر کشور‌ها و بخش خصوصی در روابط خارجی و گسترش بازار‌های صادراتی از مهم‌ترین اقدامات است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • آقای رئیسی! فقط ٥٠٠ میلیون دلار؟!