Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،  مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: با صدور دستور ویژه قضایی، اقدامات لازم به منظور پهلوگیری یک فروند کشتی خارجی به نام star sky که حامل ۶۷ هزار تن جو وارداتی می باشد در بندر شهید رجایی بندرعباس انجام شد و هم اکنون این محموله بزرگ به وسیله صدها دستگاه کامیون در حال ارسال به اقصی نقاط کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

مجتبی قهرمانی اظهارداشت: در جریان بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس و پس از کسب اطلاع از مشکل به وجود آمده برای ترخیص محموله بزرگ جو وارداتی ، دستورات صریح قضایی جهت رفع موانع موجود صادر شد و از مسئولان مربوطه خواسته شد، پس از اطمینان از سلامت این محموله، سریعاً نسبت به ترخیص آن اقدام کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: عدم پهلوگیری این کشتی در بندر شهید رجایی بندرعباس باعث شده بود ۶۷ هزار تن جو وارداتی از نوزده شهریورماه ۱۴۰۰ به مدت بیش از پنج ماه بر روی دریا معطل بماند و در معرض انقضاء تاریخ مصرف و خطر تضییع قرار گیرد که این موضوع با توجه به تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان و همچنین هزینه‌های نگهداری، منجر به تحمیل خسارت قابل توجهی به بیت المال می‌شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین ضمن قدردانی از ادارات و دستگاه‌هایی که در این رابطه با مسئولان قضایی همکاری لازم را داشته اند، تصریح کرد: خوشبختانه با اقدام به موقع دستگاه قضایی و همکاری خوب دستگاه های اجرایی مربوطه، هم اکنون پس‌از رفع تمامی موانع و با توجه به تسهیل در فرآیند ترخیص کالا، این کشتی با محموله ۶۷ هزار تنی جو وارداتی در بندر شهید رجایی بندرعباس پهلوگیری نموده و عملیات تخلیه آن در حال انجام است تا از این طریق، بخش قابل توجهی از غله مورد نیاز کشور تأمین گردد.
 
وی در ادامه افزود: با هماهنگی شرکت غله و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان، کامیون‌های مورد نیاز برای بارگیری محموله این کشتی نیز تأمین شده است و روند ارسال آن به استان های مختلف کشور به صورت شبانه روزی ادامه دارد.
 
رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان تأکید کرد: رویکرد مسوولان قضایی در بازدید از بنادر و گمرکات، تعیین تکلیف سریع کالاهای اساسی به ویژه اقلام ضروری از مرحله ترخیص تا رسیدن به دست مصرف کنندگان است و این امر باتوجه به ضرورت رفع موانع قانونی به صورت مستمر از سوی دستگاه قضایی استان هرمزگان پیگیری می شود.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

منبع: فارس

کلیدواژه: دادگستری هرمزگان پهلوگیری جو وارداتی بندر شهید رجایی مجتبی قهرمانی بندر شهید رجایی بندرعباس بندر شهید رجایی استان هرمزگان جو وارداتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۵۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر بدون تشریفات رئیس قوه قضائیه به بندرعباس

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب به نقل از دادگستری هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضائی، بدون پروتکل‌های مرسوم تشریفاتی، ساعتی پیش وارد «بندرعباس» مرکز استان هرمزگان شد.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضائی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، رئیس عدلیه در راستای صیانت از بیت‌المال و احیای‏ حقوق‏ عامه‏ از یکی از مراکز مهم تجاری صنعتی کشور در استان هرمزگان بازدید خواهد کرد.

همچنین در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضائیه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.

نقطه اشتراک تمام سفرهای استانی رئیس عدلیه در دوره جدید -اعم از سفرهای رسمی همراه با هیئت عالی قضائی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بی واسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی آن‌ها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه از فرآیند امور در بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر کانتینری کشور
  • دستگاه‌های مسوول در بندر شهید رجایی باید به وحدت رویه برسند
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • نظارت میدانی رییس قوه قضاییه از روند کار بندر شهید رجایی
  • ترخیص همه نهاده‌های وارداتی از بندر امیرآباد
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از بندر شهید رجایی
  • سفر بدون تشریفات رئیس قوه قضائیه به بندرعباس
  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • رئیس قوه قضائیه وارد بندرعباس شد