Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ابراهیمی پیوند عمیقِ نیروی انتظامی با مردم را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: سرمایه اصلی ناجا اعتماد مردم و جامعه‌محور بودن آن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شاهد ایجاد تغییرات اساسی در سازمان‌ها و دستگاه‌های کشور بودیم و در طول این ۴ دهه  نیروی انتظامی ایران نیز در قالب‌های متفاوتی در مسیر روزآمدی، دانش محوری، افزایش رضایتمندی شهروندان و ارائه خدمات مناسب قدم برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیروی انتظامی در تاریخ انقلاب اسلامی یادآور شجاعت و ایثارگری‌های انسان‌هایی است که برای کسب رضایتمندی مردم و ایجاد آرامش و امنیت در جامعه از هیج گونه جانفشانی دریغ نکرده و در این مسیر حتی از جان خود نیز گذشتند.

سردار علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به دستاوردهای انقلاب اظهار کرد: بدون تردید یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین دستاوردهای قیام مردم ایران در بهمن ۵۷ ایجاد پلیس انقلابی است. 

وی افزود: آن چیزی که پلیس پس از انقلاب را از پلیس دیگر کشورها و پلیس قبل از انقلاب متمایز می‌کند "مردمی بودن" آن است و همین ویژگی که باعث شده تا مردم همیشه و در تمام ماموریت‌ها از پلیس حمایت و پشتیبانی کرده و در تمام صحنه‌ها و بحران‌ها به یاری این نیرو بشتابند.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به سپری شدن ۴۳سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شاهد تغییرات و تحولات و پیشرفت‌های بی‌شماری در عرصه‌های مختلف هستیم که همگی از تلاش مسئولان و دلسوزان انقلاب حکایت دارد.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی به طور گسترده در زمان‌های مختلف و در زمینه‌های گوناگون با مردم در ارتباط بوده و طی این چهار دهه تحولات بی‌شماری را به خود دیده است.

ابراهیمی عنوان کرد: هوشمند سازی پلیس و استفاده از فناوری‌های روز و تجهیزات علمی پیشرفته، توسعه و پیشرفت علم و دانش‌اندوزی نیز از دیگر چشم‌اندازهای نیروی انتظامی محسوب می‌شود.

رویکرد علمی و جامعه محوری پلیس، اعتماد بین مردم و پلیس را بیش از گذشته خواهد کرد

وی ادامه داد: برای تحقق هوشمندسازی پلیس، اقدامات انجام شده در معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا سبب طراحی و راه اندازی سیستم‌های اطلاعاتی و ارتباطی شده که به موازات آن نیز تجهیزات مورد استفاده همگام با تکنولوژی روز دنیا در حال اجراست.

فرمانده انتظامی استان قزوین افزود: رویکرد علمی و جامعه محوری پلیس، اعتماد بین مردم و پلیس را هر روز بیشتر از گذشته نمایان خواهد کرد و نیروی انتظامی برای ارتقاء توان خود بسترها و زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری را تدارک دیده است.

این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: شاید در بخشی از امکانات سخت افزاری هنوز به پلیس کشورهای توسعه یافته نرسیده باشیم اما در حوزه انسانی و برقراری پلیس مبتنی بر شاخص‌های اسلامی، موفقیت‌های جدی را به دست آورده‌ایم.

وی سرمایه اصلی نیروی انتظامی ایران را اعتماد مردم و جامعه محور بودن آن برشمرد و گفت: نیروی انتظامی ایران و استان قزوین مولفه‌های علم آموزی خود را افزایش داده و همیشه به دنبال محقق کردن پلیس دانش‌بنیان، مهارت آموز با بهره‌مندی از امکانات جدید بوده است.

ابراهیمی تاکید کرد: نیروی انتظامی حافظ ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و ناجا حافظ جان و مال و ناموس مردم است که باید طبق فرمایش فرماندهی معظم کل قوا، نیروی انتظامی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم که خوشبختانه در این راستا گام‌های خوبی برداشته شده است.
نیروی انتظامی حافظ ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است

وی با اشاره به عزت و اقتدار ایران اسلامی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران با قدرت، با ثبات و عالمانه‌تر از گذشته در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب حرکت می‌کند و با وجود تمامی توطئه‌هایی که در راستای ضربه زدن به نظام ایران برنامه‌ریزی می‌شود، کشور ایران از امنیت بالایی برخوردار بوده که بزرگترین نعمت است.

فرمانده انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم امنیت و عزت امروز را بتوانیم به واسطه همیاری مردم فهیم و بصیر ایران و همچنین حضور نیروهای جان برکف انتظامی در کشور ارتقاء دهیم.

وی تصریح کرد: در طول چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نتایج حاصل از مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که سازمان نیروی انتظامی ایران در قالب‌های متفاوتی در مسیر روزآمدی، دانش محوری، افزایش رضایتمندی شهروندان و ارائه خدمات مناسب گام برداشته است.

ابراهیمی عنوان کرد: تحقق جامعه محوری و مردمداری که شعار اصلی انقلاب است، تامین و حفظ امنیت عمومی و تحول در نگاه پلیس به جامعه، مستلزم سیاستگذاری و تدوین راهبردها و اهدافی بوده که در سایه آن پلیس بتواند از ظرفیت‌ها و پشتیبانی‌های مردم در این راستا بهره‌مند شود.

وی اضافه کرد: حاصل چنین تفکری منجر به اقداماتی شد که از جمله آن بهره‌مندی از ظرفیت و توانمندی‌های افراد، گروه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی و رسانه‌های گروهی در راستای تولید و حفظ امنیت و همچنین شناخت پدیده‌ها و مسائل اجتماعی و روندهای مبتنی بر آنها و ارائه مطالعات دقیق بوده است.

ایران اسلامی با اقتدار و عالمانه‌تر از گذشته در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب حرکت می‌کند

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: پاسخگویی به موقع به نیازهای جامعه متناسب با تغییرات اجتماعی با راه اندازی مرکز کنترل و فرماندهی ۱۱۰ و سامانه نظارت‌های مردمی ۱۹۷ از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته پس از پیروزی شکوهمند انقلاب است.

وی ادامه داد: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توجه به حق مردم برای نظارت بر دستگاه‌های اجرایی مدنظر قرار گرفت و در اصل هشتم قانون اساسی هم به آن اشاره شد که در سایر اصول این قانون نیز به حقوق اجتماعی مردم از جمله پاسخگویی و داشتن حق نظارت مردم بر رفتار حاکمان، کارگزاران و متصدیان تاکید شده است.

ابراهیمی بیان کرد: با راه‌اندازی سامانه ۱۹۷ به عنوان مرکز رسیدگی به شکایات و گزارشات و نظارت همگانی در نیروی انتظامی، امکان نظارت و کنترل بر عملکرد و رفتار کارکنان به وجود آمده است.

وی عنوان کرد: تشکیل و راه اندازی پلیس فتا در جهت رصد، پیشگیری و کشف جرایم و آسیب‌ها در فضای مجازی، تاسیس مراکز مشاوره و مددکاری به منظور ارتقاء بهداشت روانی و آرام سازی جامعه در شرایط‌های مختلف، استفاده از تجهیزات نوین و هوشمند در جهت پایش و کنترل جامعه و کشف علمی جرایم و همچنین بهره‌مندی از توانمندی‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف مردمی، اقشار اجتماعی و رسانه‌ها و کانال‌های مجازی از دیگر اقدامات انجام شده است. 

آموزش سربازان برای هدایت به بازار کار بعد از اتمام دوران مقدس سربازی

فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان کرد: طی سال‌های اخیر فعالیت‌های بی‌شماری انجام شده که تربیت و آموزش سربازان برای هدایت به بازار کار بعد از اتمام دوران مقدس سربازی، تشکیل قرارگاه جهادی آموزش، اجرای طرح‌های استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان و انجام طرح مدیریت کیفیت نیروی انتظامی ایران با عنوان "مکنا" به منظور ایجاد کیفیت و رشد تعالی در ناجا از جمله آنهاست.

ابراهیمی اضافه کرد: محصول فعالیت‌ها و پژوهش‌های صورت گرفته در قالب اجرای طرح مکنا، تدوین یک سیستم مدیریت کیفیت بومی است که بر اساس استانداردهای بین المللی نگاشته شده و در حقیقت مکنا متشکل از مجموعه‌ای از الزامات عملیاتی در خصوص مراحل مختلف عرضه خدمات به شهروندان است.

وی عنوان کرد: تکریم ارباب رجوع به معنی جلب رضایت در خدمت‌رسانی به مراجعان است که نیروی انتظامی به عنوان یک ارگان نظامی و مردمی بیشترین تماس را با شهروندان داشته و از هر جهت نیازمند آن است که رضایتمندی مراجعین به واحدهای مختلف خود را فراهم نماید تا مصداق بارز مردم‌داری و قانون‌مداری باشد.

ابراهیمی اضافه کرد: در این راستا ۳ پیمایش از میزان رضایتمندی مراجعین به دو قسمت دارای بیشترین مراجعه کننده سازمان شامل کلانتری‌ها و راهنمایی و رانندگی انجام و نتایج شاخص‌های آن به صورت مقایسه‌ای اعلام شد و در این طرح با توجه به مشخص شدن کمی و کاستی‌ها و دیدگاه‌ها و نظرات ارباب رجوع در راستای خدمات بهتر با برگزاری جلسات شورای فرماندهان مصوباتی جهت خدمت‌رسانی هر چه بهتر به شهروندان به تصویب رسید.

وی در پایان گفت: طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با مراکز علمی و دانشگاهی و همچنین نخبگان و گروه‌های مرجع در جهت شناخت مسائل و پدیده‌های اجتماعی تعامل برقرار شد و همچنین توسعه و ارتقای زیرساخت‌ها، متناسب با ماموریت‌ها، ایجاد سازمان رزم برای چابک سازی، کارآمد سازی و منعطف برای وضعیت‌های انتظامی و امنیتی در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: فرمانده انتظامی استان قزوین دستاوردهای انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی نیروی انتظامی ایران اسلامی ایران پس از پیروزی راه اندازی انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۵۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است

فرمانده انتظامی استان اصفهان مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌های تشکیل شده در کلانتری‌ها طی سال گذشته را حاصل تلاش متعهدانه و دلسوزانه ۹۰ روانشناس شاغل در مجموعه این فرماندهی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حمید علینقیان پور ضمن تبریک روز جهانی روانشناس و مشاور به جامعه روانشناسان و مشاوران کشور اظهار کرد: در عصر پرتلاطم حاضر که انسان‌ها هر روز با مشکلات و چالش‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند، موضوع سلامت روح و روان از اهمیت بیسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: امروز همگان دریافتند جامعه‌ای که از نظر روحی و روانی دچار آسیب باشد نمی‌تواند پیشرفت کند و به اهداف عالیه‌ای که برای خود در نظر گرفته دست یابد و بر همین اساس نقش روانشناسان و مشاوران بسیار حائز اهمیت و وجود این افراد برای هر جامعه‌ای لازم و ضروری است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از روانشناس و مشاور به عنوان سنگ صبور، محرم اسرار مردم و مرهم دل‌های رنجور یاد و تصریح کرد: با توجه به نقش مفید و مؤثری که روانشناسان و مشاوران در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کمک به بزه آسیب دیدگان جامعه دارند، استخدام و بهره‌گیری از این افراد در دستور کار پلیس قرار گرفت و امروز که بیش از دو دهه از فعالیت این افراد می‌گذرد، منشأ اثرات خیر برای مجموعه سازمان انتظامی کشور و عموم مردم بودند.

سردار علینقیان پور گفت: هم اکنون ۹۰ روانشناس و مشاور و مددکار اجتماعی در مجموعه فرماندهی انتظامی استان اصفهان مشغول فعالیت هستند که بیشتر آنها تحصیلات عالیه دارند و به گره گشودن از مشکلات مردم و تأمین آرامش روانی جامعه تلاش می‌کنند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۸۶ هزار و ۲۰۷ نفر به مرکز مشاوره آرامش و واحدهای مشاوره و مددکاری مستقر در کلانتری‌های استان مراجعه کردند که بالغ بر ۷۰ درصد از پرونده‌های ارجاعی به آنان منجر به صلح و سازش و از ورود این پرونده‌ها به دستگاه قضائی جلوگیری شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان برگزاری ۳۳۰۸ جلسه در قالب طرح مشاوره فعال، برگزاری ۲۴ جلسه مشاوره گروهی، تألیف یک جلد کتاب در حوزه روانشناسی خانواده و هزار و ۷۲۴ مورد تعامل و همکاری با سایر نهادها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی در جهت ارائه خدمت رسانی بهتر به مردم را از جمله مهمترین اقدامات مرکز مشاوره آرامش این فرماندهی در سال گذشته برشمرد و ادامه داد: از ۱۱۰ کلانتری در سطح استان، ۷۹ کلانتری دارای واحد مشاوره و مددکاری هستند و حداقل یک روانشناس در آنجا به مراجعان خدمت رسانی می‌کند و تقویت و تجهیز کلانتری‌های بدون واحد مشاوره و مددکاری به این واحد و استفاده از کارشناسان مشاوره در دست اقدام است.

سردار علینقیان پور با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات روانشناسان و مشاوران که سلامت و آرامش روحی و روانی را به مردم هدیه می‌دهند، گفت: بی‌شک این افراد نقش بزرگی در امنیت روانی جامعه دارند و پلیس همواره این تلاش را ارج می‌نهد و به عنوان حافظ امنیت جامعه از دانش و تخصص آنان برای آرامش و آسایش هرچه بیشتر جامعه بهره می‌برد.

کد خبر 749112

دیگر خبرها

  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند