Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان با همراهی سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران، منصورعلی زارعی و علی بابایی کارنامی نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و حاجی‌پور رئیس مجمع نمایندگان مازندران با حضور در چهارراه ورکلا شهرستان میاندورود از جاده گهرباران و زمین‌های دشت‌ناز این شهرستان بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازدید در حالی صورت گرفت که اهالی بخش گهرباران شهرستان میاندورود سال‌ها از عدم همکاری شرکت دشت‌ناز در تعریض محور مرگبار گهرباران انتقاد داشتند و شهروندان میاندورودی مشکلات این محور را در سامانه فارس‌من با عنوان «جاده گهرباران شهرستان میاندورود نیاز به رسیدگی دارد» ثبت کردند.

همچنین جمعی از شهروندان میاندورودی و اهالی روستاهای گهرباران سال گذشته با ارسال نامه‌ای خطاب به فتاح رئیس بنیاد مستضعفان خواستار تملک بخشی از این اراضی جهت ایجاد شانه خاکی و میدان در چهارراه ورکلا در راستای کاهش تصادفات و افزایش ایمنی مسیر شده بودند. (اینجا بخوانید)

*درخواست روستائیان گهرباران از رئیس بنیاد مستضعفان

در بخشی از این نامه آمده بود: برادر انقلابی جناب آقای فتاح؛ مردم بخش گهرباران تا چه زمانی به‌خاطر چند هکتار زمین دشت‌ناز باید شاهد از دست دادن اعضای خانواده خود در سوانح رانندگی باشند؟ تا چه زمانی مردم برای محور مرگبار گهرباران به‌علت همکاری نکردن مسؤولان بنیاد مستضعفان در تملک زمین مرثیه اعتراض بخوانند؟ به راستی سهم مردم میاندورود از اراضی چندین هزار هکتاری دشت‌ناز چیست؟ آیا تصادف و نارسایی‌ها باید سهم مردم مظلوم و شهیدپرور گهرباران از هزاران میلیارد درآمد سالانه این اراضی باشد؟

پس از مطالبه روستائیان بخش گهرباران با پیگیری منصورعلی زارعی و علی بابایی کارنامی نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، فتاح رئیس بنیاد مستضعفان از جاده گهرباران و اراضی دشت ناز وابسته به بنیاد مستضعفان بازدید کرد.

*جاده گهرباران فاقد شانه خاکی است

منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید خطاب به فتاح رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه جاده گهرباران یکی از محورهای حادثه‌خیر استان به‌شمار می‌رود که ادوات شرکت دشت‌ناز همه روزه در حال بهره‌برداری از این مسیر هستند، گفت: با تعریض مسیر تا لبه کانال شرکت دشت‌ناز این جاده فاقد شانه خاکی است و بارها از مسؤولان دشت‌ناز خواستیم نسبت به عقب‌نشینی و ایجاد شانه خاکی برای ایمن‌سازی مسیر و ایجاد میدان در چهارراه ورکلا اقدام کنند اما متاسفانه همکاری لازم از سوی مسؤولان شرکت دشت‌ناز صورت نگرفته است.

وی افزود: جمعیت ۲۰ هزار نفری بخش گهرباران و کامیون‌های بندر امیرآباد و نفتکش‌های نیروگاه شهید سلیمی همه روزه از چهارراه ورکلا و جاده گهرباران تردد می‌کنند اما شرکت دشت‌ناز برای ایجاد میدان در این چهارراه همکاری نمی‌کند و شاهد تصادفات متعدد در این مسیر هستیم.

*اعتباری که با عدم همکاری دشت‌ناز برگشت خورد

بابایی کارنامی دیگر نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتبار لازم از دولت برای ایجاد میدان در چهارراه ورکلا اختصاص یافت اما بخاطر زمین‌های دشت‌ناز این پروژه عملیاتی نشد، گفت: ایجاد میدان در چهارراه ورکلا و ایمن‌سازی جاده گهرباران در شورای ترافیک استان تصویب شد اما همکاری لازم از سوی شرکت دشت‌ناز وجود ندارد و مردم گهرباران خواستار همکاری بنیاد مستضعفان برای ایمن‌سازی مسیر هستند.

*آمادگی بنیاد مستضعفان برای تحقق مطالبه روستائیان گهرباران

سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در این بازدید که در چهارراه ورکلا گهرباران صورت گرفت پس از مشاهده میدانی وضعیت جاده گهرباران و زمین‌های دشت‌ناز گفت: مطالعات طرح عقب‌نشینی جهت ایمن‌سازی محور گهرباران و ایجاد میدان در چهارراه ورکلا صورت گیرد و پس از بررسی‌ها عقب‌نشینی لازم انجام می‌شود.

وی بیان کرد: طرح ایجاد میدان و ایجاد شانه خاکی در جاده گهرباران می‌بایست با نظر شورای ترافیک استان باشد تا نسبت به واگذاری بخشی از زمین‌ها اقدام شود.

رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: تیرهای برق موجود در اراضی دشت‌ناز باید جابجا شوند تا عقب‌نشینی لازم صورت گیرد.

*پیگیری نمایندگان مجلس برای تحقق وعده فتاح

نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی پس از قول مساعد فتاح رئیس بنیاد مستضعفان برای عقب‌نشینی زمین‌های دشت‌ناز جهت ایجاد شانه خاکی محور گهرباران و ایجاد میدان در چهارراه ورکلا بر پیگیری جابجای تیرهای برق و هماهنگی‌های لازم در این زمینه تاکید کردند.

پس از سال‌ها پیگیری و مطالبه روستائیان گهرباران برای تعریض محور گهرباران و قول مساعد فتاح رئیس بنیاد مستضعفان اکنون روستائیان گهرباران چشم‌انتظار تحقق وعده‌های مسؤولان هستند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۱/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس بنیاد مستضعفان دشت ناز شرکت دشت ناز جاده گهرباران استان مازندران گهرباران جاده مرگ میاندورود شهرستان میاندورود علی بابایی کارنامی استاندار مازندران مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی فتاح رئیس بنیاد مستضعفان جاده گهرباران بخش گهرباران شرکت دشت ناز ایمن سازی عقب نشینی زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان، معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان گفت: در پی اعلام نتایج پیگرانی هوشمند و مشخص شدن تعداد ۱۴۴ نقطه دارای خوردگی در بازرسی واحد خوردگی منطقه، عملیات ایمن سازی در دستور کار قرار گرفت.
محمدحسن بگی افزود: از نکات حائز اهمیت این عملیات با توجه به خوردگی‌های خط لوله ۱۲ اینچ درون کیسینگ تقاطع بلوار پالایشگاه، می‌توان به دو مرحله عملیات برش و جابجایی کیسینگ ۲۴ اینچ اشاره کرد که ایمن سازی آن با نصب و جوشکاری درمجموع به طول ۲۸.۵ متر نیم لوله با تلاش کارکنان واحد تعمیرات خط محقق شد.
وی گفت: در این عملیات برای نخستین بار هافسل هات بند شعاع خم ۷D با تلاش کارکنان واحد تعمیرات خط منطقه در شرکت خطوط لوله طراحی و نصب شد که پس از تعمیرات و ایمن سازی لازم لوله، کیسینگ مجدد به صورت استاندارد با شرایط اولیه نصب شد.
بگی با اشاره به تست سر جوش‌ها توسط کارشناسان بازرسی فنی گفت: در این عملیات که با همکاری واحد‌های تعمیرات خط، خوردگی، ترابری، HSE و بازرسی فنی انجام شد، جمعا ۱۴۴ نقطه خوردگی که از این تعداد ۶۳ مورد بالای ۳۰ درصد و همچنین بیشترین خوردگی با ۷۹ درصد ثبت شده بود، ایمن سازی شد.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی