Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@16:29:37 GMT

نوار نسوز چیست ؟

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۵۴۷۶

نوار نسوز چیست ؟

نوار نسوز یکی از اصلی‌ترین متریال‌های نسوز می‌باشد که می‌تواند در این شرایط به خوبی دوام بیاورد. نوار نسوز یک نوار مقاوم در برابر شعله، نوار مقاوم در برابر آتش است. دسته بندی نوار بسته بندی کابل ضد حریق نوار پارچه ای ضد شعله نوار فوم ضد شعله نوار پلی استر خود خاموش شونده نوار ضد شعله و نوار مقاوم در برابر آتش چیست؟ نوار مقاوم در برابر شعله و نوار مقاوم در برابر آتش به عنوان یک مانع آتش برای پاسخگویی به الزامات بیشتر گسترش آتش و بقای آتش در مکان های عمومی و محصور یا زیرزمینی عمل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها همچنین برای موقعیت های اضطراری ایده آل هستند، زیرا هیچ ماده مضری در ساخت آنها استفاده نشده است یا در محیط منتشر نمی شود. برنامه های کاربردی برای نوار بازدارنده شعله و  نوار مقاوم  در برابر آتش برای طیف گسترده ای از ساخت و سازهای ایمنی، بسته بندی، چسباندن و تثبیت کاربردها استفاده می شود، در مواقعی که بیشتر مورد نیاز است محافظت حیاتی را ارائه می دهد. نمونه هایی از کاربردهایی که در آنها از نوارهای مقاوم در برابر شعله / مقاوم در برابر آتش استفاده می شود عبارتند از:  برنامه های کاربردی خودرو پیوند ˓برنامه های کاربردی کابل ˓عایق نقاب زدن˓ نصب ˓حفاظت˓ آب بندی ˓اتصال˓ بازارهای نوار بازدارنده شعله و نوار مقاوم در برابر آتش  برای بسیاری از کاربردها در بازارهای خودرو، کابل، ساختمان و ساخت و ساز و تولید و مونتاژ صنعتی استفاده می شود. بازارها عبارتند از: بازارها خودرو ساختمان و ساخت و ساز کابل ساخت تخصص و مونتاژ مزایای محصول نوار بازدارنده شعله  و نوار مقاوم در برابر آتش استحکام را با دوام در کاربردها و بازارهایی که نیاز به یک لایه حفاظتی اضافی در برابر آتش دارند، ترکیب می‌کنند. برخی از ویژگی ها و مزایای استفاده از نوار نسوز عبارتند از: • برخی از محصولات فاقد مواد هالوژنه و اکسید آنتیموان هستند • نوارهای چسب نازک و سبک وزن برای پوشش های کامپوزیت کف به فرش / حصیر • در هنگام برداشتن از کف کامپوزیت بدون باقیمانده • گزینه عالی برای تثبیت به سایر مواد بازدارنده آتش در محیط های حساس یا با ایمنی بالا  • به عنوان یک مانع بین شعله و هسته/عایق قابل احتراق در ساختار کابل عمل می کند.

موادی که در ساخت نوارهای نسوز به کار می‌رود

نوار نسوز از محصولاتی است که در صنایعی مانند نفت و فولاد که در دمای بالا کار می‌کنند به کار می‌رود. نوار نسوز به دلیل مورد استفاده قرار گرفتن در این صنایع نیاز به مواد اولیه‌ای دارد که بتواند مقاومت حرارتی بالایی داشته باشد و در دماهای بسیار بالا دوام بیاورد. وجه اشتراک متریال‌های به کار رفته در انواع مختلف نوار نسوز استفاده از متریال‌های دارای مقاومت حرارتی بالا می‌باشد.  مهم‌ترین و اولین خصوصیت مقاومت حرارتی بالا می‌باشد. با متریال‌های مختلفی می‌توان به مقاومت حرارتی بالا رسید؛ مهم است که حتما یکی از این متریال‌ها که موجب افزایش مقاومت حرارتی نوار نسوز می‌شود در ساخت نوار نسوز به کار رود. دیگر خصیصه‌ی مهم قابلیت انعطاف‌پذیری تا حد مناسب است. برای کار در چنین شرایطی نیاز است که متریال بتواند تا حدی فشار را تحمل کند و کارایی اولیه خود را حفظ نماید. دیگر خصیصه با اهمیت مقاومت در برابر خوردگی و سایزش می‌باشد؛ تا متریال در طولانی مدت دوام خوبی داشته باشد. برای تولید نوار نسوز وجود این خصوصیات بسیار اهمیت دارد. برای انتخاب مواد اولیه ساخت نوار نسوز همیشه باید دقت داشت که این خصوصیات از ترکیب چند ماده‌ی اولیه به دست آید.

انواع نوار نسوز نوار نسوز فایبرگلاس یکی از انواع محبوب نوارهای نسوز می‌باشد. این نوع از الیاف بسیار مستحکم و قوی فایبرگلاس ساخته شده و استفاده از الیاف فایبرگلاس باعث شده تا مقاومت مکانیکی و کششی این محصول نیز بسیار بالا برود و در سخت‌ترین شرایط بتوان بهترین بازده را از این محصول گرفت. این نوع نوار نسوز می‌تواند تا چهارصد و پنجاه الی ششصد درجه‌ی سانتی‌گراد را تحمل نماید. نوار فایبرگلاس در عایق‌بندی تاسیسات ساختمانی و ماشین آلات الکتریکی و همچنین به عنوان عایق حرارتی در اگزوز خودرو و برای ساخت انواع کاور استفاده می‌شود.

پیشنهاد می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به مقاله پتوی سرامیک در وب‌سایت تامین‌گران صنعت، مراجعه بفرمایید.

نوار نسوز فایبرگلاس فویل دار این نوع از نوار نسوز از فویل آلومینیوم و نوار نسوز ساخته شده است. میزان تحمل دما در این نوع نوار نسوز در فضای حقیقی و غیر آزمایشگاهی پانصد و هشتاد درجه سانتی‌گراد تخمین‌زده‌اند. در این نوع به منظور از جلوگیری از پخش الیاف فایبرگلاس و همچنین افزایش میزان تحمل فشار کششی و همچنین افزایش مقاومت در برابر سایش از فویل آلومینیوم استفاده شده است. از این نوع نوار نسوز در دوخت منسوجات نسوز، بسته‌بندی ایزوله برای دستگاه‌ها، عایق‌بندی انواع اگزوز و عایق کردن کابل و سیم‌های برق در آتش سوزی استفاده می‌شود. نوار نسوز ابریشمی فایبرگلاس یکی دیگر از انواع مشهور نوارهای نسوز، نوار نسوز ابریشمی فایبرگلاس می‌باشد. این نوع از نوار نسوز می‌تواند حرارت را تا دمای ششصد و پنجاه درجه سانتی‌گراد تحمل نماید. کاربردهای این محصول تولید لباس و دستکش نسوز، عایق‌بندی کابل‌ها و سیم کشی داخل ماشین و عایق‌بندی لوله‌های موتور خانه می‌باشد. نوار نسوز آزبست یکی از قدیمی‌ترین انواع ورق‌های نسوز ورق نسوز آزبست می‌باشد. این نوار نسوز مدت‌ها در صنایع مختلف به کار برده می‌شد. ماده اولیه ساخت این نوع نوار نسوز الیاف آزبست می‌باشند که در زیر میکروسکوپ به شکل شمشیر می‌باشند. این نوع نوار نسوز می‌توان. تا حرارت پانصد و پنجاه درجه سانتی‌گراد را تحمل نماید. از کابردهای نوار نسوز آزبست می‌توان به آب‌بندی و درزبندی انواع تاسیسات صنعتی، استفاده به عنوان آستر در دوخت لباس و آب‌بندی دیگ‌های بخار اشاره کرد. نوار نسوز آزبست فویل دار این نوع از نوار نسوز از نود و پنج درصد آزبست تشکیل شده و برای تقویت آن نیز از فویل آلومینیوم استفاده شده است. استفاده از فویل آلومینیوم باعث شده تا استحکام نوار نسوز بیشتر شود و همچنین مقاومت این متریال در برابر کشش افزایش پیدا کند. این متریال تا ششصد درجه سانتی‌گراد می‌تواند دما را تحمل نماید. از این محصول در آب‌بندی انواع مخازن صنعتی، درزبندی تاسیسات، ساخت انواع واشر و تهیه‌ی لباس استفاده می‌شود.

نوار فایبرسرامیک از مرغوب‌ترین انواع نوار نسوز این نوع می‌باشد. بالاترین حد مقاومت حرارتی در این نوع از نوار نسوز وجود دارد. این نوع می‌تواند دما را تا هزار و دویست درجه سانتی‌گراد تحمل نماید. ماده‌ی اولیه ساخت این نوع نوار نسوز الیاف خالص فایبرسرامیک می‌باشد. این محصول دارای استحکام پایداری و مقاومت در برابر کشش و سایش ویژه‌ای دارد. کابردهای این نوع عایق کاری انواع دیگ‌های حرارتی، به عنوان نوار آب‌بندی، مورد استفاده در پتروشیمی و اگزوز ماشین‌ها می‌باشد. نوار نسوز گرافیت خالص چسب دار این نوع از نوار نسوز از یک ورق گرافیت خالص که یک طرف آن به چسب آغشته شده است ساخته می‌شود. این نوع نوار در برابر حرارت و فشار مقاومت بالایی دارد. می تواند در سخت‌ترین شرایط مثل آب داغ، روغن داغ و آمونیاک می‌تواند دوام بیاورد.

برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت تامین گران صنعت مراجعه فرمایید.

و یا اگر سریعا قصد خرید ،  مشاوره و راهنمایی دارید با ما تماس حاصل فرمایید .

۳۳۹۶۰۱۹۳-۳۳۹۶۰۱۹۲

بهروز فرج زاده : ۰۹۱۲۹۴۴۵۱۵۵

آدرس ما : میدان امام خمینی – خیابان امیرکبیر – نرسیده به سعدی جنوبی – نبش ناظم الاطبا جنوبی- پلاک ۵۴۶

کد خبر 1601627

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مقاومت حرارتی بالا فویل آلومینیوم درجه سانتی گراد استفاده می شود عایق بندی متریال ها آب بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۵۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود، گفت: پیش قرار دادهای ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، روح الله دهقانی معاون علمی و فناوری رییس جمهور صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که 8 جلسه کارگروه تشکیل شده است.

رایگان شدن درمان کودکان تا 7 سال سرمایه‌گذاری برای آینده است

وی افزود: مسئولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین های معتبر در این جلسات شرکت کردند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت  100 نفره طراحی شود، گفت: پیش قراردادهای 10 تا 12 جت هم بسته شده است.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • اولویت اصلی دولت آموزش و پرورش است
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو
  • حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی
  • آبی پوشان پایتخت به دنبال تثبیت صدرنشینی در تبریز/ نبرد اوسمار و مورایس در ال کلاسیکوی ایران
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد