Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا صائمی منتقد سینما درباره بازی نادر سلیمانی در فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی یادداشتی نوشته و در اختیار خبرگزاری مهر گذاشته است.

در این یادداشت آمده است:

«یک بازی نادر

وقتی نام نادر سلیمانی به میان می‌آید ذهن مخاطب به نقش‌های کمدی و طنز او در سینما و تلویزیون رجوع می‌کند و تیپ‌سازی‌های گوناگون او را به یاد می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او حتی در کسوت یک استندآپ کمدی در برنامه «خندوانه» هم ظاهر شده تا این شکل از کمدین بودن را تجربه کرد.

اما هر آنچه از نادر سلیمانی و نقش‌هایش در حافظه سینمایی و نمایشی ما تثبیت شده با تماشای بازی او در فیلم «ضد» فراموش می‌شود. در اینجا با نادر سلیمانی‌ای مواجه می‌شویم که نمی‌شناسیمش نه به واسطه گریم سنگینش که به دلیل بازی متفاوتی که از خود ارائه می‌دهد. گرچه باید به چهره پردازی خوب او در شباهت به شمایل گروهک منافقین توجه داشت که نقش مهمی در باورپذیری کاراکتر داشته است. حتی به طراحی لباسش که همه این مولفه‌های در هویت بخشی به نقش موثر بوده است. اما مهمترین دلیل را باید در درک درست شخصیت و نقش از سوی بازیگر و بازنمایی درست آن در جنس بازی‌اش جستجو کرد.

نادر سلیمانی اهل آبادان است که این را می‌توان در لهجه جنوبی‌اش هم تشخیص داد. اما در نقش ناصر فیلم «ضد» با تغییر در لحن بیان و کنترل لهجه به درستی توانسته خود را در خدمت نقش قرار دهد. حتی در اینجا با زبان بدن و بازی غیرکلامی اش هم توانسته دست به آشنایی زدایی از خودش بزند و شمایل تازه ای از بازی خود ارائه دهد. آن پر تحرکی و جنب و جوشی که در اغلب بازی‌هایش داریم اینجا به سکوت و طمانینه رسیده و با مکث‌هایی که در نگاه و بیانش دارد، بر جدیت کاراکتر افزوده، سردی و بی رحمی در رفتارش بیش از هر چیز به تمایز پذیری بازی‌اش نسبت به نقش‌های قبلی اش دامن زده و سویه قدرتمند و باورپذیری به آن بخشیده است.

نوع فرم عینک و سبیل‌هایش به عنوان عناصر چهره پردازانه را هم نباید در این میان دست کم گرفت. گریم سنگین او گرچه به متفاوت شدن این بازی کمک کرده اما بیش از هر چیز باید دلیل این بازی تازه را در مهارت و خلاقیت بازی‌اش جستجو کرد. یک بازی درونی و کنترل شده که هم در لحن بیان و هم در مکث‌هایی که در نگاهش دارد قابل ردیابی است. سردی و بی رحمی او در مقام یک عضو متعصب سازمانی چنان محکم و قدرتمند است که او را به شخصیتی مرموز و هولناک بدل می‌کند. شخصیتی که دقیقاً در خدمت قصه بوده و می‌تواند بیانگر وضعیت سیاسی ناصر باشد.

نادر سلیمانی را با نقش‌های و تیپ سازی های کمدی اش می‌شناسیم. شهرتی که با مجموعه طنز تلویزیونی «ساعت خوش» به ویژه با تیپ «خان دایی جان» آغاز شد و هنوز هم بسیاری او را با همین نام و نقش می‌شناسند. سلیمانی البته پیش از این همه در نقش‌های کوتاه جدی بازی کرده که شاید مهمترین آنها در «سنتوری» داریوش مهرجویی و در «یه بوس کوچولو» بهمن فرمان آرا بود. اما هیچکدام از آنها به اندازه نقش «ناصر» در فیلم «ضد» نتوانست به ساختارشکنی و آشنایی زدایی از نادر سلیمانی بیانجامد.

واقعیت این است که نقش ناصر فیلم «ضد» نه تنها قابلیت‌ها و توانمندی‌های او را به عنوان بازیگر نشان داد و تصویر تازه ای از او به جا گذاشت که متفاوت‌ترین بازی‌اش در کارنامه حرفه‌ای او محسوب می‌شود که شاید بتواند مسیر بازیگری او را تغییر داده و بعد از این شاهد حضورش در کسوت نقش‌های جدی و غیر کمیک باشیم. در واقع بازی نادر سلیمانی در «ضد» به نقطه عطفی در کارنامه حرفه‌اش بدل شد که شاید مسیر بازیگری او را تغییر دهد. او یک نقش نادر را در کارنامه حرفه‌ای خود ثبت کرده است.»

کد خبر 5421721 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: نادر سلیمانی فیلم ضد چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره تئاتر فجر تئاتر ایران سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر جشنواره موسیقی فجر حسین مسافر آستانه هنرمندان تئاتر هادی حجازی فر فیلم موقعیت مهدی موسیقی ایرانی دهه فجر سرود کنسرت موسیقی نادر سلیمانی بازی اش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۵۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک ناصر الخلیفی به مناسبت دوازدهمین قهرمانی پاری سن ژرمن در لیگ فرانسه

رییس ۵۰ ساله PSG، به دنبال یک قهرمانی دیگر، پیامی برای هواداران باشگاه داشت. 

ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه پاری سن ژرمن، با انتشار بیانیه‌ای به تیم خود به خاطر کسب دوازدهمین عنوان قهرمانی در لیگ یک تبریک گفت. این تیم پس از پیروزی 3-2 المپیک لیون مقابل موناکو در ابتدای هفته، قهرمانی خود را جشن گرفت.

طرفداری | به گزارش GFFN، به دنبال این واقعه، رئیس باشگاه در تمجید از تیم و کارکنان خود بسیار پرشور بود:

قهرمانی در لیگ فوق العاده است، اما کسب آن برای دوازدهمین بار برای همه کسانی که به پاری سن ژرمن وابسته هستند، حتی خاص‌تر است. به تمام بازیکنان، به سرمربی تیم انریکه و کادر او، به لوئیس کامپوس و بخش او، و همچنین به همه اعضای باشگاه تبریک می‌گویم. از ابتدای فصل، تیم بسیار متحد بود. هواداران را فراموش نمی‌کنم؛ کسانی که صرف نظر از نتیجه، فوق العاده بوده‌اند. ما این قهرمانی را به عنوان یک خانواده جشن می‌گیریم و همچنان بازی به بازی، تا آخرین لحظه فصل به سختی کار خواهیم کرد.

باشگاه و هوادارانش مطمئناً امیدوارند که آخرین لحظه در اول ژوئن در ورزشگاه ومبلی باشد.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • پیام تبریک ناصر الخلیفی به مناسبت دوازدهمین قهرمانی پاری سن ژرمن در لیگ فرانسه
  • پخش فیلم «رابطه» با بازی خسرو شکیبایی
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • دستگیری عوامل درگیری دسته جمعی در کمتر از ۶ ساعت
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری دسته جمعی در کمتر از ۶ ساعت
  • دستگیری عوامل نزاع دسته‌جمعی در چالوس
  • گفتگوی وحید سلیمانی با استاد ناصر صالح بعد از برد تیم ملی فوتسال برابر قزاقستان
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • ماجرای بازیگرانی که مهاجرت کردند | وضعیت رفتگان اغتشاشات ؛ از تاکسی اینترنتی تا بازی تنها در حد چند دقیقه رقص!
  • انعکاس چهره معلم در قاب جادو