Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخاطبان فیلم سینمایی "موقعیت مهدی" نیز نشان دادند هر کجا محتوایی فاخر که بیانگر روزهای تاریخی و نقاط عطف کشور باشد را به خوبی حمایت می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، در سال های اخیر یکی از انتقاداتی که به جریان هنر و سینمایی و تصمیم گیران این حوزه می شد عدم حمایت و دغدغه پروری برای ترویج هنر ایرانی اسلامی و دفاع مقدس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول عمر ۴۰ ساله جشنواره بین المللی فیلم فجر آنچه که انتظار می رفته برآورده نشده اما چند سالی است که با دغدغه های جریان سینمایی چند فیلم توانست وارد بخش اصلی جشنواره شود که توانسته اعتماد مخاطبان نسل دوم و سوم انقلاب را به خود جذب کند.

یکی از فیلم هایی که در جشنواره چهلم فیلم فجر توانست مخاطبان بسیاری را جذب کند و حتی شرایطی را ایجاد کند در سینماهای گلستان از روزهای قبل تمام صندلی های خود را در سینما عصر جدید گرگان به فروش رفته دید "موقعیت مهدی" بود.

"موقعیت مهدی" روایتگر روزهای آغازین جنگ آغشته به زندگی شخصی مهدی باکری فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا که منصب شهرداری ارومیه را برای رفتن به جبهه‌ها ترک کرد و در ۶ پرده موقعیت های مهم زندگی‌شهید باکری و برادرش شهید حمید باکری را به تصویر کشید.

​هادی حجازی ‌فر با بهره گیری از موقعیت ها و روایت های اثر گذار از اخلاق ‌گرایی و رشادت های برادران باکری موقعیت های جذاب را از لحظات حساس تصمیم های مهدی باکری به مخاطب منتقل کرد و تلاش کرد از مسیر بازنمایی گوشه ای از زندگی شهیدان باکری نسل جدید انقلاب را که از جنگ کمتر دیده و شنیده را از هزار توی سوال نسبت به قهرمانان خود خارج کند.

موقعیت مهدی آنچنان زیبا رشادت های رزمندگانی را که به خاطر میهن در چند قدمی تانک های غول آسا با دست خالی جنگیدند و رفاقت هایی که از جان می گذشت تا پیکر بی جان برادرش را به خانواده برساند به تصویر کشید که لحظات بسیاری از فیلم اشک بر گونه های مخاطبان نسل سوم انقلاب اسلامی نقش بسته بود.

آخرین لحظات شهادت مهدی باکری نقطه اوج فیلم بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما اظهار کرد: فیلم موقعیت مهدی مخاطبان زیادی را تحت تاثیر خود قرار داد و توانست اثر خود را بگذارد و رسالت رسانه ای خود را در انتقال مفاهیم دفاع مقدس به خوبی انجام دهد.

سیدعلی مهاجر خاطرنشان کرد: پرده آخر لحظات شهادت مهدی باکری نقطه اوج فیلم بود که حال و هوای روزهای گلوله و حماسه را برای جاماندگان دفاع مقدس زنده کرد.

موقعیت مهدی یکی از فیلم های خوب و اثرگذار جشنواره فجر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گلستان نیز در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما گفت: موقعیت مهدی یکی از فیلم های خوب و اثرگذار جشنواره فجر است که مورد استقبال گسترده مردم واقع شد زیرا شاخصه های ارزشمند، ارزش های آرمانی هشت سال دفاع مقدس، نیکی ها، عشق ها و ایثارها را به خوبی به نمایش گذاشت.

محمد رعیت عنوان کرد: دقت به جزییات و مفاهیم عمیق فرهنگی در این فیلم قابل مشاهده بود که گاهی کارگردان حتی بدون کلام با قدرت بصری مفاهیم را به بینندگان منتقل می کرد.

وی افزود: یکی از نقاط قوت فیلم، بهره بندی از فرهنگ و زبان اثرگذار و اثر بخش آذری بود.

موقعیت مهدی نقطه عطفی از فیلم‌سازی دفاع مقدس در گام دوم انقلاب 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما تصریح کرد: این فیلم رسالت بازسازی صحنه‌های انقلابی و خانوادگی برادران باکری را به خوبی انجام داده است.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین بیان کرد: فیلم از بسیاری جهات از جمله فنی و کارگردانی، موقعیت سازی و بیان زوایای مهم فردی و جمعی برادران باکری و صحنه شهادتشان ممتاز و قابل تحسین است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از نقاط مثبت فیلم، تاثیرگذاری احساسی و معرفتی در نمایش سختی جنگ، فداکاری و ایثار جوانان بود.

پیام مخاطبان؛ محتوای فاخر با سینماگر، حمایت با مردم 

امروزه با پیچیدگی های جنگ سرد در کره خاکی تقابل جبهه حق و باطل از عرصه های سخت پا را به حتی به هنر هفتم و سینما رسانده چرا که دشمنان سعی می کنند جریان تحریف و استحاله فرهنگی را از طریق فرهنگ و هنر پیگیری کنند.

فیلم های سینمای مقاومت در نشر و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، ایمان، اخلاص و فداکاری به مخاطبان بسیار تاثیرگذار بوده  و فیلم ساز و تهیه کننده با بصیرت با انتخاب سوژه های ارزشمند در هشت سال دفاع مقدس به بازسازی جامعه انقلابی کمک شایانی می کند.

مخاطبان فیلم سینمایی "موقعیت مهدی" نیز نشان دادند هر کجا محتوایی فاخر که بیانگر روزهای تاریخی و نقاط عطف کشور باشد را به خوبی حمایت می کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: موقعیت مهدی مهدی باکری گلستان ما دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۵۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان