Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@11:40:34 GMT

تاثیر ماسک ژلاتین بر زیبایی پوست!

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۵۷۶۶

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ ژلاتین یک ماده چسبنده است که از کلاژن به دست می آید و کلاژن نیز از برخی قسمت های بدن حیوانات مانند :استخوان های ، غضروف و غیره بدست می آید . این ماده عمدتا در دستورالعمل های غذایی ، محصولات دارویی و آرایشی مفید واقع می شود.

ژلاتین می تواند به 3 شکل مختلف ،پودر ، ورق و دانه باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژلاتین سلامت روده را بهبود می بخشد و به کاهش درد مفاصل نیز کمک می کند اما علاوه بر این مزایای داخلی سلامتی ، برای پوست نیز فواید بی شماری دارد که باعث صاف شدن پوست ، تقویت و از بین بردن ناخالصی ها می شود .به نرم کنندگی آن کمک می کند و هم چنین به عنوان یک ماده ضد پیری شناخته شده است.

خود ژلاتین به تنهایی دارای چنین خواص و مزیت هایی است اما زمانی که با مواد دیگری مانند :شیر ، لیمو و غیره ، ترکیب شود تاثیر دو چندانی خواهد داشت. بهتر است که برای تهیه ماسک از پودر های ژلاتین استفاده کنید . در این قسمت از سلامت پوست به ارائه 5 نوع از بهترین ماسک صورت حاوی ژلاتین خواهیم پرداخت.

1- ماسک صورت شیر و ژلاتین:

این ماسک پوستتان را نرم و تمیز می کند و همچنین خواص ضد پیری دارد.

مواد لازم :

    2 قاشق غذا خوری ژلاتین ( با روش بن ماری آب کنید )

    4 قاشق غذا خوری شیر گاو

طرز تهیه :

مخلوط شیر و ژلاتین را به مدت 15 ثانیه روی حرار قرار دهید و سپس اجازه دهید تا خنک شود.

صورتتان را با آب گرم و صابون شستشو دهید ، به خوبی خشک کنید و سپس به آرامی ماسک بدست آمده را روی صورتتان اعمال نمایید . (اگر قسمت هایی خشک هستند ، بیشتر تمرکزتان را روی آن ها بگذارید ) و پس از 30 تا 45 دقیقه صورتتان را با آب شستشو دهید.

این ماسک را حداقل 2 بار در هفته تکرار کنید.

نکته :برخی از افراد به ژلاتین حساسیت دارند ، بنابراین بهتر است 24 ساعت قبل از اعمال این ماسک ،آن را روی قسمتی از پوستتان تست کنید.

2- ماسک صورت ژلاتین ، عسل و روغن زیتون :

این ماسک برای جلوگیری و کاهش چین و چروک و نقاط سیاه روی پوست عالی است.

مواد لازم:

    یک قاشق غذا خوری ژلاتین (با روش بن ماری آب کنید )

    1 قاشق چای خوری عسل

    1 قاشق چای خوری روغن زیتون

طرز تهیه و طریقه استفاده :

تمام مواد را مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا زمانی که ماسک غلیظ و یکدست حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بگذارید تا خشک شود و بعد از 20 دقیقه شستشو دهید.

3- ماسک صورت آرد ، ماست و ژلاتین:

این ماسک باعث از بین رفتن لکه های تیره ، جوش های سرسیاه و درخشش پوست خواهد شد.

مواد لازم :

    یک قاشق چای خوری پودر ژلاتین ( با روش بن ماری آب کنید )

    یک قاشق چای خوری ماست

    یک قاشق چای خوری آرد

طرز تهیه و طریقه استفاده :

تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیب یکدست حاصل شود.

ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 15 تا 20 دقیقه با آب شستشو دهید.

نکته : این ماسک ممکن است باعث خشکی پوستتان شود ، بنابراین در صورت داشتن پوستی خشک از آن استفاده نکنید.

ماسک ژلاتین و ماست

4- ماسک صورت تخم مرغ و ژلاتین:

این ماسک باعث سفید شدن و نرم شدن پوست خواهد شد و همچنین سایه های تیره زیر چشم را از بین می برد.

مواد لازم:

    یک قاشق چای خوری (ژلاتین آب کردن به روش بن ماری )

    یک عدد زرده تخم مرغ

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا زرده را از تخم مرغ را جدا کنید و سپس ژلاتین آب شده را به آن بیفزایید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال کنید . در صورت خشک شدن لایه اول ، یک بار دیگر اعمال کنید . درصورت خشک شدن لایه دوم ، لایه آخر را هم اعمال نمایید و بعد از 20 دقیقه صورتتان را با آب شستشو دهید.

نکته: بعد از پاک کردن ماسک ، یک تکه پنبه را با آب گرم آغشته کنید و به صورتتان بمالید زیرا در غیر این صورت دارای عوارض جانبی خواهد بود.

5-ماسک صورت ژلاتین و میوه:

میوه ها سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هستند که در ترکیب با ژلاتین باعث تمیز شدن و تغذیه رسانی پوست خواهند شد . این ماسک همچنین باعث مرطوب شدن پوست و درخشش آن خواهد شد.

مواد لازم :

    نصف قاشق چای خوری ژلاتین

    یک عدد موز

    یک عدد سیب

    یک عدد توت فرنگی

طرز تهیه و طریقه استفاده :

تمام مواد ذکر شده را درون مخلوط کن بریزید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را روی تمام صورتتان اعمال کنید و بعد از 20 تا 25 دقیقه با آب گرم شستشو دهید.

نکته طلایی :

اگر پوستی خشک و چروک دارید ماسک ژلاتین را با روغن زیتون یا عسل ترکیب نمایید.

ماسک ژلاتین برای مو

ماسک ژلاتین یکی از ماسک های بسیار عالی برای درمان موهای کم حجم است که مثل ویتامین های فولی موجب پر پشت و پر حجم شدن موها می شود . موهای کم حجم زیبایی ظاهر را از بین می برد وموجب کاهش اعتماد به نفس افراد خواهد شد . پس بهتر است برای رفع کم حجمی موها ، طریقه استفاده از ماسک ژلاتین برای مو را بیاموزید.

نحوه ی استفاده از ماسک ژلاتین برای مو

اگر به خاطر کم پشت و کم حجم بودن موهایتان ناراحت هستید و از یکنواختی آن خسته شدید ، ماسک زیر را برای حجیم کردن موهایتان به کار ببرید.

مواد لازم:

    ژلاتین 1 قاشق غذاخوری

    شیر گرم 100 میلی لیتر

    پودر کاکائو 5قاشق غذاخوری

    زرده تخم مرغ 1 عدد

طرز تهیه ی ماسک ژلاتین

    ابتدا 1 قاشق غذا خوری پودر ژلاتین را در 100 میلی لیتر شیر گرم بریزید و رقیق کنید و بگذارید 20 دقیقه بماند.

    اکنون به مخلوط شیر و ژلاتین پودر کاکائو و تخم مرغ را بیافزایید و به خوبی با هم مخلوط کنید.

    این ماسک را روی موهایتان بریزید و موها را کاملا به آن آغشته نمایید.

    برای اینکه اثر استفاده از ماسک بیشتر شود پس از آغشته کرده موهایتان با ماسک از یک کلاه پلاستیکی استفاده نمایید.

    اجازه دهید این ماسک 1 ساعت روی سرتان بماند.

    موهای خود را بعد از گذشت 1 ساعت با آب خنک و شامپو بشویید.

    برای خشک کردن موهایتان سرتان را به پایین خم کنید.

منبع: نمناک این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد ماسک زیبایی پوست ژلاتین پوست صورت اخبار مرتبط با این ماسک پوستی شفاف داشته باشید! اثرات منفی برخی ماسک ها برای پوست لک صورت درمان قطعی ندارد روش استفاده از ماسک اسفناج برای زیبایی مو و پوست چرا باید در پاندمی کرونا ماسک بزنیم؟ داشتن ماسک و دو دوز واکسن الزامی است ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها علت ایجاد کووید طولانی مدت چیست؟ یادگیری چند اقدام فوری هنگام برق گرفتگی این علامت در سر نشانه کرونا است! قیمت سکه امروز چند؟ (۱۴۰۰/۱۱/۲۱) همه چیز درباره بیمه دانشجویی دانشجویان دانشگاه آزاد بخوانند دلیل درج نام علیرضا زاکانی بر روی سنگ قبر نیما یوشیج! ماشین شارژی چند؟ + جدول پایان بررسی بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق چرا رقم یارانه‌ های نقدی تغییر نمی کند؟ عیدی بازنشسته ها چقدر افزایش می یابد؟ فوری؛ پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس باز شد تایید عزل عزیزی خادم توسط عضو هیات رییسه اسفند دیوانه در راه است! سامرا از زوایه ای که تاکنون ندیده اید + عکس تاثیر ماسک ژلاتین بر زیبایی پوست! حبس در انتظار سنگ اندازان صدور مجوز کسب و کار بودجه ۴۰ هزار میلیاردی برای افزایش حقوق معلمان سیگنال مثبت مذاکرات به قیمت دلار چینی ها از خودروهای چینی رویگردان هستند روش درمانی خانگی برای ورم دست ها! فروش جگوار ریزش داشت کنترل فشار خون با این روش ساده اظهارنظر امیرعبداللیان درباره زمان پایان مذاکره وین هنر خاص گیلانی ها + عکس چه زمانی احتمال ٢٠٠ هزار دلاری شدن قیمت بیت کوین وجود دارد؟ ممنوعیت فعالیت سرمایه گذاران خرد ایرلندی در بازار رمزارزها آمار تسهیلات تولید اعلام شد + جزییات چرا فروش رنو کم شد؟ برای چه نوع علائم کرونایی نیاز به پزشک داریم؟ افت دارا یکم و پالایش در معاملات این هفته صندوق ها ژاوی عذر ۳ مهاجم را خواست قیمت دلار ۲۱ بهمن ماه۱۴۰۰ علام هشدار دهنده کرونا پس از پنج روز ابتلا جذب نمایندگی ایران دوچرخ در همه شهرستان ها و استان ها مهلت مجدد برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ ١١ سال پیش بیت کوین چند بود؟ آزمون دکتری ۱۴۰۱ به تعویق افتاد؟ بورسی ها باز هم تجمع کردند + عکس و فیلم چند گمانه برای عیدی کارمندان نرخ رسمی ۱۲ ارز کاهش یافت ارزان ترین دوچرخه های کوهستان + قیمت ورود کوین بیس به انتخابات آمریکا اومیکرون روی مدار سرعت افتاد! یک موزه متفاوت در اصفهان + عکس مناسبات ما با جهان یک امر راهبردی است بازار خودرو در انتظار توافق وین / ریزش ۱۱ میلیون تومانی قیمت ۲۰۶ برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته مددجویان برای گرفتن وام بدون ضامن اقدام کنند زمان اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی دانشگاه ها مشخص شد بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ماسک زیبایی پوست ژلاتین پوست صورت یک قاشق چای خوری استفاده از ماسک ماسک ژلاتین قاشق غذا خوری تا زمانی شستشو دهید مواد لازم ماسک صورت خواهد شد تخم مرغ 20 دقیقه کم حجم یک عدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۵۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!

یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی گفت: اگر فردی احساس چاقی می‌کند یا از وزن خود رضایت ندارد به هیچ عنوان نباید به فکر عمل جراحی پلاستیک زیبایی باشد بلکه قبل از آن باید به همکاران متخصص تغذیه یا متخصصان چاقی مراجعه کند و در نهایت پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل، به جراح پلاستیک مراجعه کند.

سید صاحب حسینی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تمایل به انجام عمل‌های زیبایی از جمله پیکرتراشی اظهار کرد: در حال حاضر عمل‌های زیبایی به ویژه پیکرتراشی در سطح جامعه بسیار فراگیر شده است در حالی که باید توجه شود این جراحی‌ها، عمل‌های درمانی هستند؛ همان طور که افراد برای بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری قلبی و گوارشی به پزشک مراجعه می‌کنند باید برای انجام عمل‌های زیبایی نیز به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

وی افزود: در مدت آموزش جراحی پلاستیک و زیبایی به جراحان فوق تخصص، آموزش‌هایی ارائه می‌شود تا بسیاری از مراجعه‌کنندگان را از انجام عمل‌ها منصرف کنند. یادمان باشد که فرد برای انجام عمل زیبایی به ویژه پیکرتراشی باید از هر نظر در سلامت کامل عمومی باشد. به هیچ عنوان نباید دیابت داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید دیابت کنترل شده باشد. همچنین فرد نباید بیماری تیروئید داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید کنترل شده باشد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بیان کرد: زمانی که فردی به یک پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه می‌کند باید ارزیابی‌های قبل از عمل برای وی انجام شود. به طور مثال فاکتورهای خون، دیابت، تیروئید، کبد و کلیه بررسی شود و فرد باید از هر نظر در سلامت کامل باشد یا بیماری وی تحت کنترل باشد.

حسینی‌نژاد عنوان کرد: پیکرتراشی شامل آبدومینوپلاستی، لیپوساکشن و لیپوماتیک است. لیپوماتیک‌ها، جراحی‌هایی هستند که تنها تجمع موضعی و کوچک چربی در سطح بدن را برطرف می‌کنند اما لیپوساکشن بسیار فراگیرتر است و چربی‌های قسمت‌های مختلف بدن را تخلیه می‌کند.

وی افزود: آبدومینوپلاستی نیز یک عمل جراحی است که بر لیپوساکشن افزوده می‌شود. در این جراحی، شاخص توده بدنی برای شروع عمل‌های پیکرتراشی بسیار مهم است و فردی که تحت این جراحی قرار می‌گیرد باید شاخص توده بدنی مناسبی داشته باشد و دچار چاقی‌های مفرط نباشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه عمل‌های جراحی پلاستیک برای کاهش وزن نیستند، گفت: اگر فردی احساس چاقی می‌کند یا از وزن خود رضایت ندارد به هیچ عنوان نباید به فکر عمل جراحی پلاستیک زیبایی باشد بلکه قبل از آن باید به همکاران متخصص تغذیه یا متخصصان چاقی مراجعه کند و در نهایت پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل، به جراح پلاستیک مراجعه کند.

وی افزود: تاکید می‌شود کسانی که عمل‌های زیبایی انجام می‌دهند خود را به عنوان بیمار فرض کنند بنابراین بیمار حتما باید به پزشک مراجعه کند و به جز پزشکان دوره‌دیده جراحی پلاستیک که در عمل‌های سخت تبحر دارند، نباید به فرد دیگری مراجعه کرد.

حسینی‌نژاد گفت: جراحی‌های پیکرتراشی با عارضه و مرگ و میر همراه هستند. اگر فردی از نظر سلامت عمومی و ایمنی در شرایط مناسب و ایده‌آل نباشد شانس آسیب، عارضه و مرگ و میر برای وی وجود دارد بنابراین تاکید می‌شود برای انجام جراحی به متخصص جراحی پلاستیک مراجعه شود تا همه جنبه‌های عمومی بررسی و سنجیده شود.

وی افزود: کارهای زیبایی باید توسط پزشک متخصص زیبایی انجام شود و کلینیک‌های زیبایی یا کسانی که در این خصوص فعالیت دارند، صلاحیت انجام این کار را ندارند. این عمل‌ها توام با عارضه و مرگ و میر هستند و فرد باید در شرایط بسیار مناسب جراحی شود.

دیگر خبرها

  • زیبایی نقاشی خداوند در طبیعت زیرکوه
  • تغییر چهره محسوس بازیگر زن ۵۴ ساله بعد از عمل زیبایی! | تصویر
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • سفر به دنیای زیبایی و ابتکار؛ تور سوئیس با ما