Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر متکان روز پنجشنبه درحاشیه آئین افتتاحیه ۵۹ پروژه شاخص بخش کشاورزی مازندران در آمل گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از پروژه‌های بسیار بزرگ مازندران که قرار است از سال آینده انجام شود در بحث ساماندهی اراضی مازندران و زهکشی اراضی است.

وی با بیان اینکه با اجرای زهکشی اراضی کشاورزی مازندران شرایط برای دو تا سه کشت در سال در این استان فراهم شود، افزود: اجرای این طرح یکی از اقدام‌های بسیار مهم بخش کشاورزی دولت در مازندران است که برای اجرای آن در سال آینده قرار داد آن با قرارگاه خاتم الانبیا بسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متکان با اعلام اینکه قرار است اول مطالعات انجام و بعد از مطالعات کارهای عملی شروع شود، افزود: این طرح فعلاً در مرحله اول در مرکز مازندران و در دلتای رودخانه هراز آغاز با ۵۰ هزار هکتار آغاز می‌شود.

معاون وزیر جهاد با اشاره به اراضی شیب‌دار از اجرای هشت پروژه با ایجاد سامانه آبیاری نوین عنوان کرد و گفت: این پروژه اراضی شیب‌دار به منظور توسعه باغات است؛ همچنین توسعه داروهای گیاهی است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در این عرصه به خوبی سرمایه‌گذاری سنگین شده است، افزود: تاکنون بهره‌برداری هرگونه پروژه‌ای از سوی بخش خصوصی بوده و مشارکت دولت به صورت حمایتی است.

متکان با تاکید بر اینکه در آمل افتتاح پنج پروژه بزرگ، سه طرح برای بخش خصوصی بوده است، اظهار داشت: با ورود این سرمایه‌گذاران بیشتر پروژه‌ها طی هشت سال به بهره‌برداری رسیدند.

وی از اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی استان خبرداد و گفت: این میزان مازاد بودجه استانی برای مازندران در نظر گرفته خواهد شد

کد خبر 5421748

منبع: مهر

کلیدواژه: زهکشی وزارت جهاد کشاورزی دهه فجر ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه انقلاب اسلامی ایران راهپیمایی 22 بهمن گرگان افتتاح طرح عمرانی آمار کرونا شیوع کرونا جشنواره فیلم فجر عکس استانها تبریز ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۵۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم

 

 

 

علی محمد ملا تقی، رئیس اداره باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:همزمان با برداشت گل محمدی در سراسر کشور برداشت این محصول در قم نیز در آغاز شده است.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت گل محمدی در کشور ۲.۲ تن در هکتار است، گفت: در سال گذشته کشاورزان ما به میانگین عملکرد حدود ۲.۵ تن در هکتار دست یافتند که با توجه به شرایط خوب اقلیمی در سال جاری و اقدامات اصلاحی از جمله تغذیه و هرس به موقع بوته‌های گل محمدی در قم، پیش بینی می‌کنیم میانگین عملکرد استان ۳ تن در هکتار باشد. 

ملاتقی با اشاره به  پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم افزود:در حال حاضر ۲۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت گل محمدی است که به دلیل محدود بودن صنایع مکمل در زمینه گلاب گیری و سایر فرآورده‌های گل محمدی گل‌های برداشت شده از سطح استان به صورت خام فروشی به دیگر استان‌ها به ویژه شهر کاشان ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • رسالت معلمان، هدایت و ارشاد دانش آموزان است
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»