Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@13:48:02 GMT

تعداد بازنشستگان در ۳ سال گذشته اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۶۰۶۸

تعداد بازنشستگان در ۳ سال گذشته اعلام شد

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: در طول سال‌های ۱۳۹۶ لغایت ۱۳۹۹ در سطح کشور بیش از ۵۵۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان به جرگه بازنشستگان و مستمری‌بگیران پیوستند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سعید حسینی مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی در طول 43 سال گذشته در کنار بخش عظیمی از جمعیت کشور بوده و یکی از بارزترین جلوه‌های آرمان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی یکی از مهمترین تعهدات سازمان تأمین اجتماعی را بازنشستگی یا پرداخت مستمری ازکارافتادگی یا پرداخت مستمری به بازماندگان یا زنان سرپرست خانوار برشمرد و گفت: در حال حاضر 4 میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش حمایت‌های بلندمدت سازمان  قرار دارند که از این تعداد بیش از 900 هزار نفر در سطح استان تهران و بیش از 350 هزار نفر تحت پوشش این اداره کل قرار دارند.

حسینی تحریم‌های ظالمانه، اپیدمی ویروس کرونا، گسترش بیکاری و معضلات اقتصادی در فضای کسب و کار را مهمترین چالش طی سال‌های اخیر دانست وافزود: با توجه به این مشکلات علاوه بر افزایش تعداد مستمری‌‎‌بگیران و بالاتر نیز مبلغ کل مستمری بین ادارات کل در کشور؛ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیز به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: در طول سال‌های 1396 لغایت 1399 در سطح کشور بیش از 550 هزار نفر از بیمه‌شدگان به جرگه بازنشستگان و مستمری‌بگیران پیوستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به نوع تعهدات و جمعیت تحت پوشش سازمانی تأمین اجتماعی طی 43 سال گذشته گفت: در سال 1356 از جمعیت 35 میلیون نفری کشور تنها یک میلیون و 700 هزار نفر بیمه‌شده اصلی و بیش از 6 میلیون و 500 هزار نفر بیمه‌شده تبعی بودند که نسبت به کل جمعیت سال 1356 بیش از 8 میلیون نفر بیمه‌شده اصلی و تبعی تحت حمایت‌های این سازمان قرار داشته که پس از 43 سال در سال 1399 جمعیت اصلی و تبعی بیش از 44 میلیون نفر است که اقشار مختلف مردم را تحت حمایت‌های خود قرار داده است.

وی تأکید کرد: پیش از انقلاب یک‌چهارم مردم تحت پوشش حمایت‌های بلندمدت یا کوتاه‌مدت تأمین اجتماعی قرار داشتند که هم‌اکنون نیمی از جمعیت ایران اسلامی تحت پوشش این سازمان قرار دارند. این سرمایه اجتماعی بزرگترین دستاورد در جهت اعتماد به آرمان‌گرایی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و باید آن را حفظ کرد و گسترش داد.

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ پرداخت مستمری بازنشستگی را یکی از کارکردهای اصلی نظام بیمه‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی مسئولیت پرداخت مستمری و تأمین ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان و خانواده آنها را هنگام بروز حوادث، بیماری، ازکارافتادگی، بازنشستگی و فوت بر عهده دارد. تعداد مستمری‌بگیران اصلی و تبعی این اداره کل 607 هزار نفر است که از خدمات کوتاه‌مدت و بلندمدت سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

دلیل عدم‌پوشش بیمه‌ای رانندگان تاکسی چیست؟انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اخبار بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ پرداخت مستمری تحت پوشش هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۶۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: با معرفی ۳۰۰ هنرمند صنایع‌دستی جهت بیمه سازمان تأمین اجتماعی به وزارت، ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی واجد شرایط در این استان بودند و بیمه شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسین ایزدی، امروز_سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد ۳۰۰ هنرمند صنایع‌دستی جهت بیمه سازمان تأمین اجتماعی به وزارت معرفی شدند، اظهار کرد: از این تعداد ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی واجد شرایط در این استان بودند و بیمه شدند.

وی افزود: این هنرمندان با داشتن مجوز تولید از این اداره‌کل و گواهی مهارت سازمان فنی‌وحرفه‌ای، توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی مازندران به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه هنرمندان تقاضای خود را از طریق شهرستان محل فعالیت خود از سال‌های قبل به رئیس شهرستان مربوطه ارائه و در نوبت بیمه بوده‌اند، گفت: فعالیت مستمر این هنرمندان یکی از شروط مهم برای بیمه محسوب می‌شود که برای رئیس شهرستان مذکور مربوطه و این اداره‌کل محرز شده است.

ایزدی با تاکید بر اینکه هنرمندان تحت پوشش در رشته‌های سفال، سرامیک، چرم، گلیم، هنرهای چوب فعالیت دارند، اظهار داشت: حداقل ۱۷۴ اشتغال در این بخش ایجاد کرده‌اند و سوابق خدمتی درخشانی را در رزومه خود دارند.

وی خاطرنشان کرد: معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل در تلاش هستند تا در دوره‌های آینده، تعداد بیشتری از هنرمندان واجدان شرایط استان از خدمات بیمه‌ای هنرمندان بهره‌مند شوند.

کد خبر 751481

دیگر خبرها

  • ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند
  • ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • صدور فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان +جزئیات میزان افزایش
  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود