Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نام‌گذاری دهمین روز از یوم‌الله دهه فجر1400 با عنوان انقلاب، جهش علمی، نخبه پروری، تمدن اسلامی، اظهار داشت: موضوع کرامت زن و تحکیم بنیاد خانواده امروز یک مسئله جهانی است و بسیاری از کشورهای با تفکرات لیبرالیستی هم به این جمع‌بندی رسیده‌اند که بایستی نگاه خود را به حوزه اجتماع تغییر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: غربی‌ها تلاش دارند بنیان اجتماع که از خانواده گذاشته می‌شود را تغییر دهند و این جایگاه را ارتقا دهند البته این حرفی است که جمهوری اسلامی در 42 سال قبل آن را پیگیری کرده و بارها این شعار را سر داده که بایستی در جمهوری اسلامی به زن و خانواده توجه زیادی شود چرا که زن یک کالای قابل عرضه برای استفاده دیگران در جامعه نبوده و نیست و او نیمی از خانواده محسوب می‌شود. این در حالی است که غربی‌ها نگاه مصرفی به جنس زن دارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در غرب زن یک کالای تزئینی برای بهره‌برداری مردان محسوب می‌شود. این در حالی است که زن یک بخش تأثیرگذار و اصلی و تربیتی در جامعه بوده و پایه اصلی خانواده است.

عنابستانی گفت: اگر بخواهیم به زن در موضوع تربیت جامعه نگاه کنیم بایستی بگوییم که بار تربیتی جامعه بر دوش زن است و بایستی کرامت او حفظ شود و وقتی این کرامت حفظ می‌شود به مسئولیت اجتماعی که خداوند برای این نیمه خلقت طراحی کرده و بر دوش آن گذاشته است توجه کرده و به آن توجه کنیم و آن را به سایر بخش‌های جامعه تعمیم دهیم.

وی افزود: در طول سال‌های بعد از انقلاب زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی حضور ویژه و فعال و برجسته داشته‌اند. این در حالی است که آنها در بخش‌های مختلف علمی کشور درخشان ظاهر شده و 60 درصد از صندلی‌های دانشگاه‌ها از آن زنان و دختران است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فضای رشد برای زنان در جمهوری اسلامی به ویژه در حوزه‌های مختلف علمی و سیاسی بسیار مساعد بوده و بدون بهره‌برداری‌های غیرمناسب است که در جوامع غربی زنان به عنوان جنس مخالف نگاه می‌شود.

عنابستانی افزود: زنان در جمهوری اسلامی هموار به رشد و کرامت خود رسیده‌اند و در بخش‌های مختلف تربیتی ارتقا پیدا کرده و پایه و ساختار هر خانواده‌ای محسوب می‌شوند.

وی گفت: متأسفانه در شبیه خون فرهنگی و تهاجم فرهنگی دشمنان علیه جمهوری اسلامی تلاش شد تا بنیان خانواده را از هم بپاشاند و کوشیدند تا تأثیر منفی بر تربیت اجتماعی و تربیت خانوادگی بگذارند. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در هر جامعه خانواده‌های متعددی حضور دارند که بایستی این بنیان بسیار مستحکم باشد تا نظام تربیتی مستحکمی بتواند منجر به تربیت فرزندان و نسل‌های‌ آینده شود.

عنابستانی گفت: زن محور اصلی و استحکام هر خانواده است و نقش تربیتی که بر دوش دارد بسیار ویژه است.

وی عنوان کرد: فضای امروز جمهوری اسلامی به نسبت گذشته که ساختار خانواده‌ها از هم پاشیده بود و بسیار شبیه به غرب امروزی بودیم تلاش‌های زیادی صورت گرفت که این بنیان مستحکم شده و خانواده تحکیم داشته باشد. این در حالی است که جوامع غربی به سمت اضمحلال کامل خانواده می‌روند و حتی اندیشمندان غربی هم به این نتیجه رسیده‌اند. بایستی ساختار خانواده محوری حفظ شده و ارتقا یابد اما آنها چیزی به عنوان خانواده ندارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در جمهوری اسلامی ساختار سنتی، مذهبی و اجتماعی ویژه‌ای داریم و توانسته‌ایم تا حدود زیادی دربرابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان که برای از هم پاشیدن خانواده صورت می‌دهند مقابله کنیم. 

عنابستانی عنوان کرد:‌ بایستی همیشه نقش تربیتی زن در خانواده مورد توجه باشد و روز به روز تقویت شده و مستحکم شود که اگر اینگونه رفتار کنیم جامعه‌ای سالم و روبه رشد و پویا خواهیم داشت که نسل آینده خوبی هم خواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علی اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خانواده ایرانی بنیان خانواده عضو کمیسیون اجتماعی مجلس جمهوری اسلامی شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای جایزه ملی البرز به ۱۶۰۰ نخبه علمی

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز به بیان گزارشی از فعالیت های شش دهه گذشته این بنیاد پرداخت و گفت: در راستای تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش آموزان برگزیده و با استعداد ایرانی، اعطای “جایزه البرز” به ‌عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح کشور از سال ۱۳۴۲ شمسی توسط واقف نیک‌اندیش زنده‌یاد حسینعلی البرز پایه‌گذاری و در دستور کار بنیاد فرهنگی البرز قرار گرفته است.

دبیرکل جایزه البرز با اشاره به برخی از ویژگی‌های انحصاری جایزه البرز که به ‌صورت سالانه به برترین های علمی کشور اهدا می‌شود، افزود: این جایزه، با سابقه ترین جایزه علمی کشور با بیش از نیم قرن قدمت و نخستین جایزه علمی بر مبنای سنت حسنه وقف است که با هویت مستقل و بدون هرگونه وابستگی مادی به دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی و دولتی، با عنوان نوبل ایرانی و قابلیت معرفی در تراز جوایز علمی معتبر جهان، همه ساله به نخبگان کشور اعطا می گردد.

ارشدی با بیان اینکه تاکنون بیش از شش هزار منتخب، موفق به دریافت وام یا جایزه البرز شده‌اند، افزود: بنیاد فرهنگی البرز از سال ۱۳۴۲ شمسی تاکنون به بیش از ۳۰۰۰ دانشجو وام تحصیل و اشتغال به کار پرداخت کرده و به بیش از ۴۶۵۰ نفر جایزه حسن تحصیل اهدا نموده است. در دهه اخیر و تا پایان سال ۱۴۰۲ نیز با برگزاری ۱۳ همایش ملی در تهران و ۸ همایش استانی، به بیش از ۱۶۰۰ نفر دانشمند، مخترع، دانشجو، طلبه و دانش‌آموز برتر، جایزه البرز اعطا شده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در ادامه به ظرفیت منحصربه فرد فرهنگی، علمی و اعتقادی جایزه البرز اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد به منظور ترویج فرهنگ وقف علمی در جامعه و توجه آحاد مردم نسبت به عرصه‌های جدید وقف متناسب با نیازهای روز کشور مطابق با تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقاء سهم وقف در حوزه علم و فناوری و همچنین معرفی مرحوم حسینعلی البرز به عنوان چهره ماندگار وقف علمی با هدف معرفی الگوهای موفقی از واقفین خیراندیش به جامعه، آشنا کردن بیش از پیش مردم با این جایزه باید در دستور کار اصحاب رسانه قرار گیرد.

وی بیان داشت: دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۶ با هدف تقدیر از ۶۲ نفر از دانشمندان این بنیاد به مناسبت ۶۲ مین سالگرد جایزه ملی البرز با حضور دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیسی جمهور، سید افقهی رییس بنیاد ملی نخبگان، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم و ... در سالن همایش های سازمان صداوسیما برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعطای جایزه ملی البرز به ۱۶۰۰ نخبه علمی
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود