Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان معاونت اداری،مالی و مدیریت منابع وزارت علوم،تحقیقات و فناوری کشور گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای نقش بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار دارد.

علی خطیبی در حاشیه بازدید از دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان ضمن بیان اینکه عمده فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در آینده مشغول به کار می‌شوند افزود: فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای با معضل بیکاری مواجه نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن قول مساعد در خصوص اختصاص بودجه ی توسعه فضای کارگاهی و تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، افزود: هزینه کرد در دانشگاه پویا و جامعه محور فنی حرفه ای در واقع سرمایه گذاری جهت اشتغال جوانان کشور است.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای نقش بسزایی در رفع معضلات صنعتی دارند اظهار کرد: دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه ای با ظرفیتی که دارند می‌تواند به اقتصاد آموزش عالی،اقتصاد کشور و اشتغال پایدار کمک کنند.

معاونت اداری،مالی و مدیریت منابع وزارت علوم،تحقیقات و فناوری افزود: با توجه به ضرورت مهارت آموزی دانشجویان در طول دوران تحصیل ، دانشگاه فنی و حرفه ای ظرفیت خوبی برای تربیت دانشجوی مهارت محور است.

رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در حاشیه حضور معاونت اداری،مالی و مدیریت منابع وزارت علوم،تحقیقات و فناوری کشور در این دانشگاه، گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای با تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی ، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت ، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان سرافراز میهن اسلامی فراهم می‌کند.

وی با اشاره به عملکرد بسیار موفق دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه اشتغال تصریح کرد، علت آمار اشتغال 65 درصدی فارغ التحصیلان این دانشگاه را گذراندن دروس مهارتی این دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه در هنرستان و کار و دانش‌ها ،برگزاری 70 درصد دروس دانشجویان در کارگاه و آزمایشگاه های دانشگاه فنی و حرفه ای ، برخورداری از اساتید خبره و مهارتی در سطح این دانشگاه، عدم ورود دانشگاه فنی و حرفه ای به مقطع تحصیلات تکمیلی و در آخر اینکه این دانشجویان به دلیل مهارتی بودن آچار به دست و فنی بوده و به دلیل سطح کم توقعات سریعا جذب بازار کار می شوند

وی بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در حال حاضر با داشتن بیش از 3500 دانشجو و  4 دانشکده در شهرستان‌های سمنان ، شاهرود و امیرآباد دامغان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازارکار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و ماموریت خود را دنبال می‌کند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: با عنایت و قول مساعد معاونت اداری،مالی و مدیریت منابع وزارت علوم،تحقیقات و فناوری کشور و حمایت های دکتر خسرویان ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور مقرر شد مساعدت های لازم در خصوص اختصاص بودجه، توسعه فضای کارگاهی و تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه های دانشگاه صورت پذیرد تا در راستای شکوفایی هر چه بیشتر و توسعه مطلوب این دانشگاه گام برداشته و بتوانیم نقش کلیدی خود را در حوزه اشتغال به نحوی شایسته انجام دهیم .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه فنی وحرفه ای دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان آزمایشگاه های دانشگاه فارغ التحصیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۶۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد

کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد، ابراز داشت: این پایگاه قرار که در ۲۵۰ متر مربع زیر بنا ساخته شود.

وی ضمن بیان اینکه این پایگاه سلامت بالغ بر ۳۴۴ مترمربع مساحت دارد، افزود: هدف از ساخت این مجموعه ارائه خدمات حوزه سلامت به مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه این پایگاه هشت هزار و ۴۲۰ نفر را تحت پوشش خواهد داشت، بیان کرد: در این مرکز مراقب‌های سلامت و روان و واکسیناسیون ارائه خواهد شد.

قدس ضمن بیان اینکه در حال حاضر پایگاه سلامت مرحوم نصرت الله دانایی به مردم این ناحیه خدمات ارائه می‌کند، ابراز داشت: مراقب‌های مادران باردار، نوزادان، سالمندان و بیماران نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: قطعاً ارتقای هر چه بیشتر خدمات بهداشتی و درمانی برای بهره‌مندی افراد تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان با جدیت پیگیری و امیدواریم به زودی شاهد افتتاح این پایگاه باشیم.

کد خبر 6087666

دیگر خبرها

  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد