Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@16:30:28 GMT

گفتگوی بدون واسطه مردم با رئیس دستگاه قضا

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۶۷۳۳

گفتگوی بدون واسطه مردم با رئیس دستگاه قضا

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه سفر من به استان اصفهان یک سفر غیررسمی محسوب می‌شود و با هدف احصاء مشکلات قضایی این استان صورت گرفته، گفت: تلاش داریم تا پس از آسیب‌شناسی و احصاء مسائل و مشکلات قضایی استان اصفهان با کمک و مساعدت سایر دستگاه‌های متولی و دولت و مجلس، در جهت رفع این آسیب‌ها و مشکلات گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌ غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه که در سفری از پیش اعلام‌نشده و بدون تشریفات رسمی به استان اصفهان سفر کرده، از دادگستری و دادسرای مرکز استان بازدید به عمل آورد.
وی در جریان این بازدید به بررسی موردی برخی از پرونده‌ها پرداخت و دستورات مقتضی را جهت تسریع در رسیدگی به آن‌ها صادر کرد.

محسنی اژه‌ای همچنین از مسوولان و متصدیان مربوطه در این مراجع قضایی استان اصفهان، در خصوص فرآیند رسیدگی، موجودی و نوع پرونده‌ها، سوالاتی را مطرح کرد و توصیه‌هایی را خطاب به آن‌ها پیرامون ارتقاء کیفیت خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان اظهار داشت.

در اثنای بازدید رئیس دستگاه قضا از دادگستری و دادسرای مرکز استان اصفهان، پس از بازدید از چندین بخش و شعبه، با توجه به ورودی بالای پرونده‌ها به این مراجع قضایی و همچنین حضور مردم در محوطه دادگستری و دادسرا جهت پیگیری پرونده شان، ادامه بازدید خود از بخش‌های مختلف را متوقف کرد و به مدت یک ساعت و نیم به گفتگوی چهره به چهره و بدون واسطه با مردم و مراجعه‌کنندگان پرداخت و پس از استماع مسائل و مشکلات آن‌ها، دستورات لازم را به‌صورت موردی برای پیشبرد رسیدگی به پرونده‌های مراجعه‌کنندگان صادر کرد.

وی در جریان این بازدید با بیان اینکه سفر من به استان اصفهان یک سفر غیررسمی محسوب می‌شود و با هدف احصاء مشکلات قضایی این استان صورت گرفته، تصریح کرد: تلاش داریم تا پس از آسیب‌شناسی و احصاء مسائل و مشکلات قضایی استان اصفهان با کمک و مساعدت سایر دستگاه‌های متولی و دولت و مجلس، در جهت رفع این آسیب‌ها و مشکلات گام برداریم.

محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا بابیان اینکه ورودی پرونده‌ها به دادگستری و دادسرای اصفهان زیاد است، بیان کرد: با توجه به کثرت ورودی پرونده‌ها به دادگستری و دادسرای اصفهان به هر میزان که در جهت تجهیز نیروی انسانی در این دادگستری و دادسرا اقدام کنیم باز هم تکافوی ورودی پرونده‌ها نیست، لذا باید برای این وضعیت تدبیری ویژه اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه وضعیت مراجع و مراکز استان اصفهان به لحاظ امکانات اداری و سخت‌افزاری و فیزیکی مناسب نیست، گفت: باید برای رفع مشکلات اداری و تجهیزاتی مراکز و مراجع قضایی استان اصفهان تصمیمات ویژه‌ای اتخاذ شود تا روند خدمت‌رسانی به مردم و مراجعه‌کنندگان در این مراکز و مراجع ارتقاء یابد.

محسنی‌اژه‌ای بیان کرد: یکی از مسائلی که از سوی مراجعه‌کنندگان به دادگستری استان اصفهان موردتوجه بود گلایه‌مندی از طولانی شدن رسیدگی به برخی پرونده‌ها بود که این گلایه مردم به‌حق است و باید در جهت رفع این مشکل با فوریت اقداماتی را انجام دهیم و در تحقق این مهم تجهیز نیرو و امکانات و کمک سایر دستگاه‌ها به ما در این جهت بسیار حائز اهمیت است.
انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: دادگستری و دادسرای قضایی استان اصفهان رئیس دستگاه قضا مراجعه کنندگان مشکلات قضایی محسنی اژه ای پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۶۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اینکه توجه ویژه‌ای به خانواده زندانیان نیازمند استان می‌شود گفت: در این راستا ضمن سرکشی مستمر از این خانواده‌ها خدمات لازم در ابعاد معیشتی، اقتصادی، قضایی و اجتماعی ارائه می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مهدی مهرانگیز شامگاه جمعه در سرکشی از خانواده 2 زندانی در بوشهر با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام توجه به نیازمندان و فقرا و رسیدگی به مشکلات آنان را از تأکیدات این امام بزرگوار دانست و اظهار داشت: ائمه طهارت علیه‌السلام مظهر خیر و صفات الهی هستند و امام صادق علیه‌السلام در عبادت و ظلم‌ستیزی و رسیدگی به  نیازمندان سرآمد بودند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر یکی از برنامه‌های مهم دستگاه قضا در استان را رسیدگی به خانواده‌های نیازمند زندانی دانست و تأکید کرد: در این راستا همه مسئولان دادگستری و دادستان شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان بوشهر موظف به بازدید مستمر از زندان‌ها و بررسی و راهکار حل مشکلات قضایی مددجویان و سرکشی از خانواده زندانیان نیازمند هستند و در این راستا سال گذشته خودم 34 بار از خانواده زندانیان سرکشی کردم و ضمن بررسی مشکلات آنان کمک‌های معیشتی و مالی در اختیار آنان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پیگیری و بررسی مشکلات خانواده زندانیان نیازمند استان بوشهر توسط دستگاه قضایی در نقاط مختلف تداوم دارد گفت: به مسئولین حوزه‌های قضایی استان بوشهر تأکید شده تا ضمن سرکشی از خانواده‌های زندانیان نیازمند مسائل و مشکلات آنان را مورد بررسی قرار دهند و تا جایی که می‌توانند از ارفاقات قانونی استفاده کنند.

مهرانگیز در سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام که از 2 خانواده زندانی نیازمند در شهرستان بوشهر سرکشی می‌کرد ضمن بررسی مشکلات و مطالبات بسته‌های حمایتی معیشتی و اقتصادی و کمک‌های نقدی خود را به آنان اهدا کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به  تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر رسیدگی به مشکلات نیازمندان تصریح کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تأکید و دستورات ریاست عالی قوه قضاییه مبنی بر رسیدگی و حمایت از خانواده‌های زندانیان، در سال جاری نیز با برنامه‌ریزی صورت گرفته هر هفته از 3 خانواده زندانی نیازمند سرکشی و ضمن اهدای بسته‌های حمایتی معیشتی و کمک‌های نقدی و لوازم خانگی به درخواست‌های قضایی آنان رسیدگی می‌شود.

مدیر کل زندان‌های استان بوشهر نیز ضمن تقدیر از رئیس کل دادگستری و مجموعه قضایی استان بوشهر در سرکشی و بازدید مستمر از زندان‌ها و خانواده‌های زندانیان گفت: توجه ویژه به مشکلات خانواده زندانیان در نقاط مختلف استان بوشهر از برنامه‌های مهم اداره کل زندان‌های استان است.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر