Web Analytics Made Easy - Statcounter

در قسمت دوم میز تاکتیک با هومن افاضلی، سیستم بازی پرسپولیس، استقلال و سپاهان روی برد بررسی شد

پیش از ظهر امروز قسمت اول گفتگو با هومن افاضلی در برنامه میز تاکتیک طرفداری تقدیم شما شد. حالا با قسمت دوم این برنامه در خدمت شما هستیم. در قسمت دوم برنامه سامان خدائی از هومن افاضلی درخصوص دستاوردهای تاکتیکی نیم فصل اول لیگ پرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از تفاوت های تیم های مدعی از هومن افاضلی سوال شد. افاضلی مس رفسنجان را نیز یکی از 5 مدعی اصلی لیگ برتر دانست و محمد ربیعی را به عنوان بهترین مربی لیگ معرفی کرد. در ادامه گفتگو شکل بازی تیم های پرسپولیس، استقلال و سپاهان روی میز تاکتیک آنالیز و بررسی شد. این بخش را حتما ببینید:

مهم ترین دستاورد تاکتیکی لیگ برتر در نیم فصل اول چه بوده؟ البته قبل از این گفتید که تنوع تاکتیکی زیاد داشته ایم اگر بتوان این را دستاورد دانست.

تنها دستاوردی که به لحاظ تاکتیکی داشته ایم، همین تنوع بیشتر تاکتیکی بوده است. تعداد تیم های بیشتری متنوع بازی کرده اند بر مبنای استراتژی و گیم پلنی که در هر بازی داشته اند که این برای لیگ ما خوب است و به تیم ملی نیز کمک می کند تا متنوع بازی کند اما اینکه بگویم کسی در لیگ تحول ایجاد کرده، من هنوز چنین چیزی ندیده ام.

در نیم فصل اول، ما سه تیم مدعی قهرمانی داشتیم. استقلال، پرسپولیس و سپاهان. البته گل گهر هم قبل از کسر امتیاز بالانشین بود. کدام از این سه تیم را از نظر تاکتیکی قوی تر می بینید و اصولا این سه تیم با هم چه تفاوت هایی دارند؟

اجازه بدهید من نام 5 تیم را ببرم. استقلال، پرسپولیس، سپاهان، گل گهر و مس رفسنجان. مس را هم از نظر بازی جزو تاپ های لیگ به لحاظ کیفیت بازی می دانم. اگر از من بپرسید بهترین مربی لیگ چه کسی بوده است، البته امیر قلعه نویی نیاز به تعریف من ندارد و سابقه اش نیز در سال های اخیر مشخص بوده است، ولی ایشان موفقیت هایش پشت سرش بوده و می خواهم مربیان جوانتر را بالا ببرم. با احترام به امیر قلعه نویی که هنوز هم بهترین مربی ایران است، می خواهم بگویم محمد ربیعی امسال نسبت به بقیه مربیان کار متفاوت تری انجام داده و اگر از من بپرسید امسال بهترین مربی لیگ کیست، می گویم محمد ربیعی. زیرا توانسته یک تیم از لیگ یک آمده را ظرف 2 سال باثبات کند و حالا از لحاظ شخصیتی به جایی برساند که با تیم های بالای جدول رقابت کند. این هم بحث مدیریت و هم فنی در ان دخیل است. طبیعتا باشگاهی نیز با آن دارد که همراهش است. مدیریت مهم ترین فاکتور در فوتبال است. مدیریت است که بازیکن خوب می خرد، بودجه فراهم می کند و مربی خوب می آورد. وقتی مدیریتی خوب نیست، همه این ها هم از بین می رود. طبیعتا باشگاه هم شرایط مناسبی دارد ولی ما باشگاه های دیگری داریم که چنین شرایطی دارند ولی موفق نیستند. بنابراین آن بخش آخر مربوط به شخص آقای ربیعی است که می دانم انرژی زیادی برای کارش می گذارد. وقتی تیمی از پایین به بالا می آید، یک سری چیزها را به لحاظ ساختار و امکانات و هویتی در اختیار ندارد. این ها نیاز به زمان و جهت درست دارند. الان مس رفسنجان در جهت بسیار درستی حرکت می کند. به نظرم امسال با احترام به امیر قلعه نویی، اگر بخواهم یک مربی تازه را نام ببرم، می گویم بهترین مربی لیگ، محمد ربیعی است.

اگر بخواهید نقطه قوت تیم های مدعی را نام ببرید، کدام تیم ها را می گویید؟ مدل بازی شان چه متفاوتی دارند؟

ابتدا چیزهای ساختاری را می گویم. استقلال و پرسپولیس شکل بازی شان سر جایش، نوع سازماندهی شان بر مبنای هواداری است. اگر شما آنجا بازی کنی ولی به لحاظ مدیریتی مشکل داشته باشی، به خاطر فشار هواداری و انتظاراتی که مردم از بازیکنان دارند، مینیممی از کیفیت بازیکنان را خواهید داشت. اضافه کنم که این دو تیم بهترین نفرات فوتبال ایران را در کنار سه تیم مدعی دیگر دارند. شاید با سپاهان این سه تیم یک گروه از لحاظ کیفیت بازیکن هستند. دو تیم دیگر یعنی گل گهر و مس یک لول از لحاظ کیفیت بازیکن پایین تر ولی به لحاظ ساختار و مدیریتی بالاتر هستند. آن ها سعی می کنند با کیفیت فردی یک بخش هایی را جبران کنند. چیزی که در استقلال و پرسپولیس به خصوص در استقلال می بینید، این است که بازیکن هم سطح بیشتر از بقیه تیم ها دارند. بازیکنانی که می توانند سرنوشت بازی را تعیین و عوض کنند، اول در استقلال می بینید بعد سپاهان و بعد در پرسپولیس. در عوض در این سه تیم، بهترین ساختار بازی را پرسپولیس دارد. شکل و ساختار بازی شان منسجم و سازماندهی شده تر است. هرچند پرسپولیس چند بازیکن کلیدی از دست داده که نتوانسته با نفرات جدید جای آن ها را پر کند. بنابراین خلاء آن ها در بازی پرسپولیس دیده می شود. پرسپولیس دو شکل بازی دارد. یک 2-4-4 با چهار دفاع مرکزی و دو فوروارد. کنار خط را به بازیکنان کناری می دهند. در بعضی بازی ها، با دفاع سه نفره بازی کرده اند. یعنی 3-4-3. منتها بیشتر 2-4-4 بوده اند. نفرات کافی هم برای هر دو سیستم دارند.

نقاط قوت این سیستم ها در پرسپولیس چیست؟

البته بستگی دارد چه بازیکنان بازی می کنند چون شکل حرکتی متفاوت است. این سیستمی که پرسپولیس بازی می کند، تجمع زیادی در مرکز زمین داشته و کانال های کناری را فقط در اختیار دو بازیکن قرار می دهد.  بنابراین سعی می کند فقط در فاز نهایی، ساخت بازی در ابتدا و انتهای زمین از این دو نفر کناری استفاده کند. البته شرایط بازی تحمیل می کند به آن ها پاس داده شود ولی از نظر سیستم، ایجاب می کند که برای فاز نهایی برای سانتر به آن ها پاس داده شود یا اینکه در دفاع در ساخت بازی گیر می کنند، از این دو نفر استفاده می کنند ولی بقیه اش در طول بازی می کنند چون تراکم نفرات در مرکز زمین بیشتر دارند. اینطور نیم فضاها را پوشش می دهند ولی حفره در کناره ها دارند. به دلیل اینکه شکل بازی شان مالکانه است و توپ بیشتری معمولا نسبت به حریف دارند، حریف را تحت فشار قرار می دهند و اجازه نمی دهند تیم حریف از فضاهای ایجاد شده استفاده کند.

اما راجع به استقلال، این تیم با دفاع سه نفره بازی می کند. در ساخت بازی با وریا غفوری و در چپ با دو نفر بازی کرده است. گاهی اوقات با یک و یا دو هافبک دفاعی بازی می کند. جلوی زمین نیز سیستم های متفاوتی داشته است. بستگی دارد از چه نفراتی در زمین استفاده می شود. نمی دانم ایده استقلال برای بازی با دفاع سه نفره چیست برای اینکه از مزایای آن استفاده نمی کند. در فاز دفاعی به خاطر وزنی که جلوی زمین دارد، طبیعتا تیم ها در موقعیت دفاعی با استقلال مواجه می شوند. با توجه به اینکه استقلال سه دفاعه بازی می کنند، معمولا در کناره ها فضاهایی است که به تیم حریف می دهند و موقعیت ایجاد می شود. بسته به اینکه از چه سمتی تیم حریف حمله می کند، معمولا در هر دو سمت به خصوص در سمت راست فضا به تیم حریف می دهند. ضد حملاتی که استقلال می خورد معمولا به همین شکل است. مزیتی که این شکل بازی برای استقلال دارد، در فاز حمله است ولی از مزایای آن استفاده نمی کند. اگر یکی از مدافعان وسط پا به توپ به مرکز اضافه شود، می تواند مزیت داشته باشد ولی نفراتی که استقلال استفاده می کند معمولا فقط دانشگر این توانمندی را دارد. بنابراین یکی از اشکالات بازی استقلال این است که بازی اش قابل پیش بینی است. این شکل از بازی با توجه به اینکه برای عقب زمین به اندازه کافی راه حل دارد و مدافعان خوب لیگ را دارد، می تواند تنوع بیشتری برای بازی اش ایجاد کند. در جلوی زمین استقلال نفرات کلیدی دارد ولی شکل بازی این تیم مشکل بزرگی دارد و آن این است که فوق العاده به نفری که به فوروارد اصلی است، وابسته است. یعنی رودی ژستد. شاید خیلی شکل بازی اش برای هواداران به چشم نیاید ولی نوع بازی اش فوق العاده کلیدی است. از این جهت که توپ را حفظ می کند و اجازه می دهد بازیکنان دیگر در جلوی زمین اضافه شوند، یا از نفر صاحب توپ رد شده یا حمایت شوند. اگر رد بشوند، موقعیت ایجاد می شود. حمایت از فورورادشان می تواند موقعیت شوت یا ساخت بازی ترکیبی را ایجاد کند. به ندرت توپ لو می دهد و خیلی خوب توپ را تقسیم می کند. این ها مزایایی است که اگر نفر دیگری را بگذارند، شکل بازی شان عوض می شود. شاید آن طور که انتظار داشته اند، گل نزده ولی بازی استقلال به نوع بازی او فوق العاده وابسته است. در مجموع می خواهم بگویم استقلال در ساخت بازی از عقب به جلوی زمین، کمی اشکال دارد چرا که قابل پیش بینی است. در ضد حمله خورد نیز فضاهایش کاملا یکسان بوده و تغییری ایجاد نشده است. این هم بخش دیگری از بازی استقلال است که می شود راجع به آن صحبت کرد که به نظرم استقلال نیاز دارد برای تغییر بازی اش در پوشش فضاها فکری کند. در فاز انتقال به حمله، استقلال شرایطش خوب است. برعکس در انتقال به دفاع، آن صلابتی که در حمله دارد را ندارد.

در خصوص سپاهان چطور؟

سپاهان تنها تیمی در لیگ است که فاصله نفرات روی نیمکت و در زمینش بسیار کم است. یعنی راحت 18-19 بازیکن را می توانید در سپاهان اسم ببرید که برای بازی در تیم اصلی کیفیت لازم را دارند. سپاهان با دفاع چهار نفره بازی می کند. دو هافبک دفاعی دارد. دو بازیکن گوشه و یک بازیساز در پست شماره ده دارد. کیفیت بالای سپاهان در کیفیت فردی بازیکنانش است. در وهله اول فاصله کم بین بازیکنانی است که روی نیمکت و درون زمین هستند. بنابراین هرگونه مصدومیت یا محرومیت را در بازی بعدی با همان کیفیت می توانند جبران کنند. این پوئن بسیار بزرگ برای تیمی است که می خواهد برای قهرمانی رقابت کند. فاکتور دیگر سپاهان، این است که وقتی توپ را از دست می دهند، چهار نفر بالای زمین خیلی خوب پرس می کنند و 4 نفر بالای زمین پرس می کنند. یکی از اشکالاتشان این است که نفرات عقب به مانند نفرات جلو پرس نمی کنند. یعنی پرس شان گروهی است به جای اینکه 11 نفره باشد. این یک مقدار فضا برای تیم روبرو درست می کند به خصوص در سمت مخالف و امکان انتقال توپ به آن سمت را می دهد. بخش دیگر قابل توجه بازی سپاهان این است که معمولا دو هافبک دفاعی جلوی مدافعان، برای بردن توپ به عمق دچار مشکل می شوند پس از اینکه توپ را می گیرند. این برای جلو بردن توپ و ساخت بازی ایجاد مشکل می کند. یکی از اشکالات سپاهان در ساخت بازی اش همین است. موقعی که می خواهند توپ را از عقب به جلوی زمین منتقل کنند و توقع دارند این دو بازیکن توپ را بالا ببرند. اینجا سپاهان از بازیکنان یک شکل استفاده می کند و در چرخش بازیکنان رو به بالا یک مقدار جزو سکته هایی است که در انتقال توپ دارد. بنابراین مجبور هستند توپ را بیشتر به کناره ها ببرند. این اشکال را سپاهان باید رویش کار کند و تغییراتی ایجاد کند تا توپ را آسانتر به فاز جلو ببرد اگر می خواهد در عمق بازی کند. البته برای بازی در کانال مرکزی، یعنی سانتر از کنار و استفاده از کانال مرکزی، دو بازیکن خیلی خوب به خصوص مغانلو را روی هوا دارند اما به نظرم سپاهان با همین نفرات می تواند روی زمین و در کانال های مرکزی موقعیت ایجاد کند چرا که نفرات خوبی دارد ولی به اندازه کافی این کار را انجام نداده است.

همچنین ببینید:

هومن افاضلی در میز تاکتیک طرفداری؛ پکیجی که ما برای فوتبال مان ساختیم قابل فروش نیست! / قسمت اول 

اخبار داغ 

این زن روی تتلو را کم کرد! / سارا سبات کیست؟ + عکس شرط باشگاه پرسپولیس برای جدایی طلب ها؛ اعلام نام باشگاه مقصد! پیغام استراماچونی به مهدی قائدی: به الغرافه بیا حیوان آزاری کورت زوما | قطع همکاری آدیداس با مدافع وست هم پیراهن شماره 7 تیم ملی پرتغال، هدیه مادر کریستیانو رونالدو به پاپ / عکس 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: بهترین مربی لیگ هومن افاضلی ساخت بازی کیفیت بازی میز تاکتیک محمد ربیعی سه تیم برای بازی دو بازیکن جلوی زمین بازی شان تیم حریف شکل بازی قسمت دوم بازی اش تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۷۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایه یک زن مرموز بر تیم سپاهان؛ شیدا مقصودلو کیست و چه نسبتی با ژوزه مورایس دارد؟

زی‌سان: تیم فوتبال سپاهان حال و روز بدی دارد و در کورس قهرمانی لیگ برتر از رقبا جامانده است. سپاهان در هفته‌های اخیر تیمی بی خیال، خسته و ناامید بوده است، این وضعیت در دیدار با نساجی بیش از پیش مشاهده شد. مربی بی انگیزه و بازیکنان بی تفاوت ترکیبی ساخته که رقبای سپاهان را خوشحال می‌کند. هواداران سپاهان حالا از مورایس ناراضی هستند و یک نام را فریاد می‌زنند، «محرم نوید کیا». 

به گزارش زی‌سان،  سپاهان در طول ۱۳ مسابقه اخیر تنها ۳ بازی به پیروزی رسیده و این یک آمار عجیب در روند نتیجه‌گیری این تیم است.

سپاهان در چارچوب مسابقات لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته و دو پیروزی در لیگ برتر و یک برد پرگل مقابل شمس‌آذر در جام حذفی داشته است.

در ۱۰ مسابقه دیگر دو شکست مقابل الهلال در لیگ قهرمانان آسیا و ۷ بازی در لیگ برتر را بدون پیروزی به پایان رسانده است، دو پیروزی سپاهان در هفته‌های اخیر مقابل فولاد خوزستان و گل‌گهر رقم خورده و در دیگر مسابقات عملکرد ضعیفی داشتند. این تیم در حال حاضر در لیگ برتر با ۳۹ امتیاز،  اختلاف بیش از ۱۰ امتیازی با استقلال صدرنشین دارد. البته این تیم یک بازی کمتر هم دارد که شاید تنها نقطه امید بازگشت آنها به کورس قهرمانی باشد.

ژوزه مورایس چند ماه پیش مربی محبوب هواداران سپاهان بود اما حالا او متهم اصلی سقوط تیم است

به گزارش زی‌سان؛ این در حالی است که سپاهان در ۱۱ بازی ابتدایی لیگ برتر درخشان ظاهر شد و توانست نیم فصل اول را در موقعیت بسیار بهتر به پایان برساند. این انتظار می‌رفت که سپاهان با مربی سرشناس پرتقالی‌اش دست کم در رقابت تنگاتنگ با پرسپولیس و استقلال باقی بماند، اما حالا این تیم ۸ بازی برای اعاده حیثیت خود دارد. تازه اگر رقبا اشتباهات بزرگ مرتکب شوند و بازی‌های خود را یکی پس از دیگری وگذار کنند.  

شایعات پیرامون سپاهان زیاد است، حرف و حدیث‌ها درباره سرمربی تیم و بازیکنان هر روز بیشتر می‌شود. هواداران معتقدند مورایس تیم را رها کرده است. او مشهورترین مربی لیگ ایران است ولی به هیچ عنوان نتوانسته است انتظارات  را برآورده کند. هواداران سپاهان خواستار جدایی او از تیم هستند، اما به نظر نمی‌رسد او چنین قصدی داشته باشد. 

روز جمعه که سپاهان به مصاف نساجی مازندران رفت، بنر‌هایی در دست هواداران سپاهان خودنمایی می‌کرد که تعصب بازیکنان و کفایت مدیران باشگاه را به چالش کشیده بود. در طول مسابقه هم شعار‌هایی علیه مورایس سر داده شد که نشان داد این مرد پرتغالی دیگر در اصفهان محبوبیت گذشته را ندارد. این در حالی است که همین چند ماه پیش او ستاره بی‌همتای هواداران سپاهان بود.  

البته بعید به نظر می‌رسد که باشگاه سپاهان در شرایط کنونی تصمیم احساسی بگیرد و بلافاصله بعد از شعار تماشاگران قرارداد این مربی را فسخ کند، اما شرایط در اصفهان اصلا به سود تیم مورایس نیست و اگر وضعیت همین طور ادامه یابد، این مربی حتی در صورت تمایل باشگاه شرایط روحی و روانی خوبی برای ادامه کار در دیار نصف جهان نخواهد داشت. دست کم در پایان فصل درباره همکاری با او تجدید نظر خواهد شد.  

پیشتر این اتفاق یک بار برای امیر قلعه‌نویی هم رخ داده بود. شکست در برابر نساجی در خانه و از دست دادن شانس قهرمانی موجب شعار علیه سرمربی وقت تیم سپاهان شد و در ادامه عرصه برای او این قدر تنگ شد که جای خود را به مربی جدید داد.

معنی‌دار است اگر بدانیم اتفاقاتی که برای سپاهان تحت مربیگری و مدیریت امیر قلعه‌نویی رخ داد، به طرز شگفتی در دوران مربیگری و رهبری محرم نویدکیا و ژوزه مورایس هم رخ داده است و جالب اینکه رفتار جامعه هواداری سپاهان در تمام این سال‌ها مشابه بوده است.

برخی هواداران سپاهان از نقش یک بازیگر سینما و تئاتر در شکست های این تیم سخن می‌گویند

ردپای مرموز یک زن 

یکی از مواردی که این روز‌ها درباره علت بحران در باشگاه سپاهان و بی تفاوتی مورایس مطرح است، این است که افت سپاهان از زمانی شروع شد که شایعه ازدواج مربی خارجی این تیم با شیدا مقصودلو، بازیگر سینما منتشر شد.

حتی هواداران سپاهان مقصر نتیجه نگرفتن تیمشان را رابطه ژوزه مورایس با شیدا مقصودلو می‌دانند.  

یک هوادار سپاهان اصفهان در توییتر نوشت: «ضربه‌ای که شیدا خانوم به سپاهان زد، آمریکا تو جنگ جهانی به ژاپن نزده بود!»

عکسی جنجالی که شیدا مقصودلو در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده و کامنت‌های زیادی دریافت کرده است

شایعه و خبر رابطه و ازدواج ژوزه مورایس، سرمربی پرتغالی تیم سپاهان با شیدا مقصودلو، باعث شده تا هزاران هوادار، دلیل افت تیم سپاهان در بازی‌های اخیر لیگ برتر فوتبال را به گردن این بازیگر ۲۸ ساله سینما و تلویزیون ایران بیاندازند!

شیدا مقصودلو بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی است. او در تاریخ ۶ شهریور ۱۳۷۶ در تهران متولد شد. شیدا مقصودلو فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی است.

مقصودلو فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۹۵ با بازی در فیلم سینمایی "قهرمان" ساخته اصغر فرهادی آغاز کرد. او همچنین در نمایش‌های "چند تکه لغزان"، "لوله"، "آرش"، "تورنج" و "نشانی" نیز نقش‌هایی را ایفا کرده است.

وضعیت ازدواج و همسر شیدا مقصودلو هنوز به طور دقیق مشخص نیست. در فضای مجازی، به او به عنوان همسر ایرانی ژوزه مورایس اشاره می‌شود. در ماه دی سال ۱۴۰۲، خبر‌هایی مبنی بر ازدواج این دو فرد منتشر شد.

اختلاف سنی شیدا مقصودلو و مورایس بار‌ها مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. مورایس ۵۸ ساله است و حدود ۳۰ سال از مقصودلو بزرگتر است. 

پست‌های اینستاگرام مقصودلو مملو از کامنت‌های کاربران هوادار سپا‌هان و تبریک ازدواج او و مورایس است. حالا برخی هواداران سپاهان می‌گویند عامل حواس پرتی و بی تفاوتی مورایس به تیم همین خانم بازیگر است.  

شیدا مقصودلو در کنار اصغر فرهادی

 

سایر اخبار (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • سه مصدوم تراکتور برای استقلال
  • حمله به رکورد ۳ مربی بزرگ قرمز و آبی | او می خواهد بهترین مربی تاریخ باشگاه استقلال شود!
  • قاتل پرسپولیس غایب در بازی برگشت؛ سپاهان این مهره را ندارد!
  • لوپتگی حالا شیطان است؛ اسلوت بهترین شغل دنیا را می‌گیرد
  • سپاهان صعود کرد، پرسپولیس حذف شد
  • اعلام نتایج یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال/ سپاهان صعود کرد، پرسپولیس حذف شد
  • نتایج یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال؛ صعود سپاهان، حذف پرسپولیس 
  • ربیعی: قسمت بود ببازیم و هوادار تراکتور خوشحال شود
  • نتایج جام حذفی: صعود ملوان، تراکتور و سپاهان
  • سایه یک زن مرموز بر تیم سپاهان؛ شیدا مقصودلو کیست و چه نسبتی با ژوزه مورایس دارد؟