Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ بی‌شک یکی از دستاوردهای مهم انقلاب ۴۳ ساله مردم ایران٬ وحدت و یکپارچگی در سایه سار درخت تنومند نظام اسلامی است که چشم دشمنان اسلام برای ادامه نقشه‌های خود کور کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬  بی‌شک یکی از دستاوردهای مهم انقلاب 43 ساله مردم ایران٬ وحدت و یکپارچگی در سایه سار درخت تنومند نظام اسلامی است که چشم دشمنان اسلام برای ادامه نقشه‌های خود کور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستیابی به انسجام اسلامی بدون وجود یک قاعده اساسی و شکل‌گیری زیرساخت‌های آن در نظام سیاسی و اجتماعی، سرزمینی یا فرااقلیمی غیرممکن است و عینیت نمی یابد. این قاعده اساسی در نظام اسلامی همان انقلاب اسلامی است که با پیروزی در سال 1357 نطفه وحدت اقوام را شکل داد.

روحانیون شیعه و سنی در کردستان وحدت‌شان را حفظ کنندعضو مجلس خبرگان رهبری: نباید وحدت و انسجام کشور را خدشه‌دار کنیمرمز پیروزی ملت ایران وحدت و اتحاد حول محور ولایت است

در این بین جایگاه نخبگان به عنوان یکی از عوامل شکل دهنده را نباید فراموش کرد. آن‌ها که پیش از دعوت مردم به اتحاد و انسجام، خود باید به این راهبرد دست یابند و تعریف روشنی از الزامات و حوزه‌های آن تدوین کنند و آن را به جامعه عرضه کنند؛ چراکه بدون تردید، اختلاف و افتراق آنان در حوزه تعاریف و تحلیل مفاهیم آن سبب تصلب زمینه های شکل گیری اتحاد ملی و انسجام اسلامی می‌گردد.

استان خراسان شمالی با وجود قومیت‌ها و مذاهب مختلف و وجود اهل تسنن سرافراز در کنار شیعیان بیدار و آگاه٬ نمونه و مستوره‌ای از این وحدت بی نظیر اقوام و مذاهب است. در این کلیپ دو نفر از علمای اهل سنت استان خراسان شمالی به بیان دیدگاه‌های خود درباره نقش انقلاب اسلامی در آزادی‌های مذهبی و بیان عقاید می‌پردازند.

انتهای پیام/311/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۷۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است

آیت الله سیدنورالدین شریعتمدار جزائری استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم درگفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر لزوم وحدت میان کشورهای اسلامی در اولویت های جهان اسلام خصوصا مسئله غزه، اظهار داشت: مسئله وحدت از منظر علوم فقه ، سیاست و اجتماع در جایگاه بالایی قرار دارد زیرا بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون و مدیون وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است.
 
وی افزود: تقویت ، تحکیم و حفظ وحدت از جمله اولویت های جهان اسلام است؛ دشمنان نیز دقیقا همین مسئله را نشانه گرفته و با آسیب رساندن به راس تقویت این وحدت یعنی جمهوری اسلامی ایران درصدد نابودی آن هستند که هوشیاری جهان اسلام را می خواهد.

این عالم شیعه، ادامه داد: در عملیات وعده صادق اقتدار و قدرت ایران اسلامی را مشاهده کردیم و فهمیدیم تنها آسیبی که انقلاب و اسلام را تهدید می کند تفرقه و اختلاف است و نه مسائل نظامی، از اینرو امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری امت اسلام را در داخل و خارج از کشور همواره به وحدت و تقریب توصیه نموده اند.

وی تصریح کرد: با مطالعه در تاریخ اسلام و عملکرد انبیا الهی و اهل بیت علیهم السلام و نیز سیره علما و اندیشمندان جهان اسلام می توان به این مسئله دست پیدا نمود که یکی از مسائل مهم و مورد اتفاق در تمامی ادیان و مذاهب اسلامی وحدت بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: بزرگان و علمای اسلام پیوسته در تلاش بوده اند که اهداف تقریب موثر واقع شود و با تلمذ در مکاتب علمی وحدت بین مذاهب را گسترش داده اند، لذا باید مسئله غزه را بیش از گذشته همگان جدی بگیرند و با قاطعیت در مقابل صهیونیسم اقدام نمایند.
 
انتهای پیام/
 
 

دیگر خبرها

  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود