Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اطلاعیه وزارت جهاد کشاورزی بر اساس مصوبات روز چهارشنبه مورخ ۲۰ بهمن ماه در کارگروه تنظیم بازار کالاهای کشاورزی مقرر شد در ادامه تامین نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه، نهاده دامی بهمن و اسفند ماه یکجا تا پایان ماه بهمن تامین و تخصیص داده شود.

به گزارش ایسنا طبق اعلام  وزارت جهاد کشاورزی، در این جلسه مقرر شد که برای آرامش بازار و رفع دغدغه مردم و با توجه به این که ذخایر گوشت قرمز به اندازه کافی و به فور وجود دارد، برای تنظیم بازار عرضه به صورت گسترده از طریق سامانه توزیع هوشمند، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار و توزیع در سطح شهر انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که در توزیع هوشمند، تحویل کالا به صورت رایگان درب منزل انجام می شود که این روش به سلامت جامعه و جلوگیری از ازدحام در سطح شهر در شرایط بحرانی شیوع کرونا کمک خواهد کرد؛ به همین خاطر محصولات عرضه شده در سامانه بازرگام به صورت فروش با تخفیف ویژه عرضه خواهد شد.

طبق مصوبات جلسه کارگروه تنظیم بازار و کالاهای کشاورزی، از امروز گوشت گوساله مخلوط با قیمت هر کیلو ۹۹ هزار و ۸۰۰ تومان و گوشت بره مخلوط با قیمت هرکیلو ۱۰۵ هزار تومان توسط سامانه بازرگام عرضه خواهد شد.

همچنین گوشت گوساله لاشه با قیمت هر کیلو ١٠٠  هزار تومان، گوشت گوساله گرم بسته بندی تنظیم بازار درجه یک هر کیلو ۱۴۰ هزار تومان، گوشت گوساله چرخ کرده تنظیم بازاری درجه یک هر کیلو ۱۲۰ هزار تومان، گوشت گوساله بسته‌بندی هر کیلو ۱۲۰ هزار تومان و گوشت گوسفند گرم لاشه با قیمت ۱۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار عرضه خواهد شد.

طبق این مصوبات، توزیع گوشت در سامانه بازرگام با هماهنگی‌های انجام شده، طی ساعات آینده انجام خواهد شد و این اقلام در میادین میوه و تره‌بار از روز شنبه ٢٣ بهمن عرضه می‌شود.

این وزارتخانه اعلام کرد: با توجه به ذخایر بسیار زیاد و مطمئن گوشت، مردم نگرانی برای تامین گوشت نداشته باشند و عرضه گسترده گوشت به صورت نامحدود، تا شب عید و ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و وزارت جهاد کشاورزی با تمام توان برای تنظیم بازار و عرضه محصولات تلاش خواهد کرد.

همچنین در این جلسه مقرر شد، نظارت و پایش بازار به صورت جدی و مستمر انجام شود و با هر گونه گرانی ساختگی، احتکار، گران‌فروشی و کم‌فروشی که باعث اختلال در سفره مردم و ایجاد نگرانی در کشور شود، به شدت توسط تعزیرات و تیم های بازرسی برخورد شود و تیم های گشت و بازرسی بازار فعال باشند. 

این وزارتخانه از مردم خواست که در رصد بازار، مدیریت مصرف و مقابله با اخباری که باعث تشویش در جامعه می‌شود به خادمان خود در وزارت جهاد کشاورزی کمک کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلفی با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند و تعزیرات آماده برخورد با هرگونه تخلف، احتکار و گران‌فروشی خواهد بود.

در این اطلاعیه از رسانه‌ها درخواست شده است تا با اطلاع‌رسانی درست، از انتشار اخبار نگران کننده، غیرموثق و ساختگی که باعث تشویش در جامعه می شود، خودداری کنند تا دغدغه ای در سفره مردم ایجاد نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مصوبات كارگروه تنظيم بازار وزارت جهاد كشاورزي گوشت قرمز نهاده های دامی سامانه بازارگاه وزارت جهاد کشاورزی تنظیم بازار گوشت گوساله هزار تومان خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۷۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به مازاد تولید سیب زمینی، بخشی از محصول مورد نیاز در انبار‌ها دپو شده است که اتخاذ سیاست نادرست عوارض ۶۰ درصدی صادرات سیب زمینی می‌تواند آسیب جدی به تولید این محصول وارد کند.

او قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی را ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هرکیلو سیب زمینی با نرخ ۷ تا ۹ هزارتومان از کشاورزان خریداری می‌شود، درحالیکه هزینه‌های بالای بذر، کارگری، آب و برق، حمل و نقل، دنباله بند‌های کشاورزی و تعمیرات ماشین آلات هیچ تناسبی با درآمد سیب زمینی کاران ندارد.

نیازی ادامه داد: با توجه به بحران منابع آبی و کمبود نقدینگی انتظار می‌رود که حمایت‌های لازم از بخش تولید صورت بگیرد چراکه دریافت عوارض ۶۰ درصدی صادرات راهکار تنظیم بازار نیست و برای استمرار صادرات و پایداری تولید هرچه سریع‌تر باید این عوارض حذف شود.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، افزود: بنابر آمار سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود که با احتساب سرانه مصرف، این رقم مازاد بر نیاز کشور است که باید در راستای تعادل بازار، تولید مازاد به بازار‌های هدف صادر شود.

او با بیان اینکه صادرات سیب زمینی راهکار تنظیم بازار داخل است، گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر می‌شود و در شرایط کنونی باید عوارض صادرات حذف شود تا مازاد تولید صادر شود، در غیراین صورت دلالان و کارخانه‌ها با سوء استفاده از شرایط بازار، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند که این امر به زیان بخش تولید تمام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین