Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@13:45:49 GMT

۴ عامل اصلی گرانی گوشت در بازار

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۷۳۸۳

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مجتبی عالی در پاسخ به اینکه چه دلیلی برای بالا رفتن قیمت گوشت قرمز در بازار وجود دارد، گفت: مهمترین عامل بالا رفتن قیمت گوشت قرمز دلالان و واسطه گران است که دام زنده را کیلویی ۴۸ تا ۵۲ هزار تومان از دامداران خریدند و اکنون به قیمت ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان به بازار عرضه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران افزود: در این میان فروشندگان داخل شهر نیز به اصول قیمتی پایبند نیستند و به قیمت های گران در بازار می‌فروشند بر اساس یک عرف معمول هر کیلوگرم دام زنده حدود دو برابر آن در بازار باید به فروش برود که در این صورت قیمت نباید از کیلویی ۱۵۰۰۰۰ تومان تجاوز کند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران در پاسخ به اینکه آیا قیمتی که گفته می‌شود گوشت کیلویی ۲۳۰ هزار تومان و بالاتر هم وجود دارد را تایید می‌کنید، گفت: این قیمتها شاید در برخی مناطق تهران وجود داشته باشد و قیمت کشور نیست و برخی به افزایش قیمت دامن می زنند.

عالی در پاسخ به اینکه چه دلایل دیگری غیر از واسطه‌ها در افزایش قیمت نقش داشته است؟ گفت: مهمترین نکته این است که اتحادیه ها و تشکل ها را به بازی نمی گیرند در حالی که آنها می‌توانند به عنوان اهرم کمک کننده به عرضه محصول به بازار و کنترل قیمت ها محسوب شوند.

وی همچنین افزود: نهاده ها هم آنطور که باید در اختیار تولیدکنندگان قرار نمی‌گیرد ، دامی که بره جدید به دنیا می‌آورد میزان نیاز به خوراک آن ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند در حالی که اینها در توضیح دولتی لحاظ نمی شود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران همچنین از متوقف شدن صادرات دام زنده خبر داد و گفت این خبر می‌تواند علامت خوبی به بازار گوشت باشد و التهاب بازار فروکش کند.

عالی در پاسخ به اینکه آیا مازاد دام در کشور وجود داشت که مجوز صادرات داده می شد، گفت: آن زمان که صادرات انجام می شد مازاد وجود داشت اما اکنون مازاد وجود ندارد و باید متوقف شود.

اوایل دولت سیزدهم، وزارت جهاد کشاورزی مجوز صادرات دام زنده را صادر کرد، اتحادیه ها می گفتند که مازاد دام در کشور وجود دارد اما همان زمان هم این طرح منتقدانی داشت و معتقد بودند که قیمت بالا خواهد رفت.

آنها می گفتند ایران سالانه ۱۵۰ هزار تن گوشت وارد می کند، اگر مقطعی مازاد داریم باید توسط دولت خریداری و ذخیره سازی شود و در زمان نیاز به بازار تزریق شود.

منبع: فارس این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد گوشت قرمز بازار گوشت گرانی گوشت افزایش قیمت ها گرانی گوشت قرمز مجتبی عالی اخبار مرتبط کنایه مجری معروف صداوسیما به افزایش قیمت گوشت بازار گوشت قرمز به ثبات می‌رسد آغاز توزیع گوشت قرمز با قیمت مناسب از اواخر اسفند گوشت قرمز همچنان بر مدار صعود اختلاف عجیب ۷۷هزار تومانی در قیمت گوشت قرمز! برف و بوران مقصر گرانی گوشت قرمز! ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها ۴ عامل اصلی گرانی گوشت در بازار افزایش دردناک نرخ بهره قبل از کاهش بزرگ قیمت روغن (جدول) دیدار مجازی امیرعبداللهیان با سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور پیش نویس طرح خشونت علیه زنان در دستور کار مرکز پژوهش‌ های مجلس سبد پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه ‌گذاری فاینتک برای هفته چهارم بهمن‌ ماه ۱۴۰۰ بالاخره ماسک زدن اختیاری شد افزایش بستری های کرونایی در پیک ششم سبد پیشنهادی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن برای هفته چهارم بهمن‌ ماه ۱۴۰۰ پرداخت عیدی بازنشستگان از جیب کارگران؟ با قیمت تندر ۹۰ خودروی خارجی بخرید + جدول قیمت کامل (۲۱ بهمن ۱۴۰۰) یارانه ۷۵۴ هزار تومانی بهمن ماه تعداد روزهای قرنطینه اومیکرون تغییر کرد؟! ۵ روش که مو‌های سالمی داشته باشیم! هیات ایرانی وارد کوبورگ شد خودروی لوکس سایپا چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۱ بهمن ۱۴۰۰) این مواد غذایی سرشار از فولیک اسید است میوه ای که از پیر شدن جلوگیری می کند! پل طبیعت از لنز دوربین اقتصادآنلاین + عکس سقوط قیمت گوشی های آیفون ارزان ترین خودروی تویوتا چیست؟ + جدول قیمت کامل (۲۱ بهمن ۱۴۰۰) بعد از مسواک زدن این کار را انجام ندهید! چند عادت اشتباه که به پوست صورت آسیب می زند! شائبه استخراج رمزارز در برخی ادارات تهران افرادی که سیگار را ترک کرده اند، بخوانند! قیمت نمایندگی دنا پلاس چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۱ بهمن ۱۴۰۰) با کسی که پول شارژ ساختمان را نمی‌ دهد چه کنیم؟ نور خورشید چه نقشی در سلامتی دارد؟ میدان و دیپلماسی از هم جدا هستند؟ بانک مرکزی دوباره وعده گشایش اقتصادی داد با ۲۷۲ میلیون تومان نیسان سوار شوید! + جدول قیمت کامل (۲۱ بهمن ۱۴۰۰) رضاییان در آستانه بازگشت به پرسپولیس سیمرغ مردمی جشنواره فیلم فجر حذف شد نگهبان گالری برای تابلوی نقاشی میلیون دلاری چشم کشید! + عکس علت معده درد بعد از خوردن غذا چیست؟ خودروهای روسی در بازار ایران چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۱ بهمن ۱۴۰۰) عرضه اینترنتی گوشت قرمز از ساعاتی دیگر آغاز می شود دلایل درد در قفسه سینه هنگام تنفس! سود ۸۰ میلیونی خرید رانا + جدول قیمت کامل (۲۱ بهمن ۱۴۰۰) یخچال فریزر دیپوینت را چند بخریم؟ + جدول اولین راکتی که از سیاره دیگر پرتاب می شود آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۱۱/۲۱) تزریق ۳۸۶ هزار و ۷۰۶ دوز واکسن کرونا در کشور جایگاه تیم ملی در میان برترین های دنیا + عکس سراجی: درخواست برای برکناری عزیزی‌خادم مطابق اساسنامه است کوییک دنده عقب گرفت + جدول قیمت کامل (۲۱ بهمن ۱۴۰۰) اومیکرون به این شکل همه گیر شد! یارانه جدید رییسی امشب واریز می شود علائم بیماری عصبی اسکلروز چیست؟ کدام مدل های سمند ارزان شد؟ + جدول قیمت کامل (۲۱ بهمن ۱۴۰۰) بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گوشت قرمز بازار گوشت گرانی گوشت افزایش قیمت ها گرانی گوشت قرمز مجتبی عالی جدول قیمت کامل افزایش قیمت هزار تومان گرانی گوشت گوشت قرمز قیمت گوشت دام زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۷۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار خودرو به کمای عمیق رفت/ آخرین قیمت پژو، سمند، تارا، شاهین و کوئیک + جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رکود در بازار خودرو هر روز عمیق تر از روز قبل می‌شود. روایت نمایشگاه‌داران، از شدت گرفتن رکود در بازار خودرو حکایت دارد.

در همین رابطه، سعید موتمنی، رییس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران از تداوم رکود در بازار خودرو خبر داده و گفته است: اوایل هفته جاری قیمت انواع خودرو در بازار تا دو درصد ریزش را هم تجربه کرد اما این کاهش قیمت تداوم نداشت و در اواسط هفته بار دیگر به قیمت‌های پیشین بازگشت.

وی افزوده؛ افت قیمتی که در اوایل هفته اتفاق افتاده بوده برآمده از کاهش قیمت ارز و ریزش آن از رقم ۶۵ هزار تومان بود.

موتمنی متذکر شده؛ در سال ۱۴۰۳ قیمت بیشتر خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی در بازار نسبت به آخرین روزهای سال ۱۴۰۲، افزایش ۴ تا ۵ درصدی را تجربه کرده‌ است.

وی تصریح کرده؛ عرضه همچنان ضعیف است و آنچه درباره تقویت واردات گفته می‌شود هنوز اثر خود را در بازار نشان نداده است؛ اگر عرضه به اندازه کافی بود، وضعیت قیمت خودرو در بازار متفاوت از امروز بود.

آخرین قیمت‌ها در بازار خودرو

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو به قیمت ۳۵۰ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز به قیمت ۳۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رود.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در بازار ۶۶۰ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم ۸۰۵ میلیون تومان به فروش رفت. اما پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳، یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ در حدود ۷۱۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ به قیمت ۸۳۵ میلیون تومان رسید. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ اما با کاهش ۸۵۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار به قیمت ۹۷۵ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ در حدود ۸۱۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ در حدود ۶۴۵ میلیون تومان و راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار ۶۱۵ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار ۴۴۰ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم ۴۱۰ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار ۸۲۰ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم ۸۵۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار به قیمت ۸۱۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم به قیمت ۴۲۵ میلیون تومان رسید.

۲۲۳۳۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902234

دیگر خبرها

  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد
  • خودرو شاهین امروز ۱۵ اردیبهشت چند شد؟ + جدول قیمت
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • بازار خودرو به کمای عمیق رفت/ آخرین قیمت پژو، سمند، تارا، شاهین و کوئیک + جدول
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول