Web Analytics Made Easy - Statcounter

منوچهر حبیبی از افتتاح بیش از ۶۰۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۹۴ میلیارد تومان در استان قزوین در حوزه‌های مختلف زیربنایی و عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین،  عصر امروز به مناسبت نهمین روز از ایام دهه فجر چند پروژه در شهرک مهرگان و شهرستان البرز با حضور مسئولین استانی و شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منوچهر حبیبی در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها اظهار کرد: امروز همه در هر مقام و ‌موقعیتی که قرار داریم، بدهکار انقلاب و امام (ره) هستیم که تبعیت از ولایت، استمرار راه امام (ره) و‌ توجه به آرمان‌های شهدا می‌تواند مقداری از این دین را از گردن ما بکاهد.   وی افزود: خدمت به مردم انقلابی که همواره در هر صحنه‌ای پیش از مسئولان حضور دارند و از انقلاب و نظام حمایت می‌کنند باید در دستور کار مسئولین قرار گیرد.
  معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: باید بدانیم که این انقلاب دشمنان زیادی داشته و دارد که همواره در تلاش برای منحرف کردن مسیر انقلاب اسلامی هستند چراکه منافع آن‌ها را به خطر انداخته لذا با انسجام، وحدت، تبعیت از ولایت و کار برای مردم باید بتوانیم دین خود را به انقلاب، نظام و رهبری و مردم عزیز ادا کنیم.
  حبیبی ضمن تقدیر از عضو هیئت مدیره مجموعه صنعتی هفت الماس عنوان کرد: این مجموعه به عنوان یک برند در حوزه صنعت کشور است که جای خوشحالی دارد که میزبان این واحد صنعتی در استان هستیم که به دور از حاشیه فعال بوده و در حوزه تولید و اشتغال نقش موثری ایفا کرده است.
  وی ابراز کرد: آقای ایزدپناه( عضو هیئت مدیره مجموعه صنعتی هفت الماس) علاوه بر حوزه تولید که مقام معظم رهبری چند سال پیاپی سال را به نام تولید نام‌گذاری می‌کنند، امروز در یک حرکت ارزشمند مسئولیت اجتماعی هم‌ورود پیدا کرده و کار ارزشمندی را در یک نقطه‌ بسیار دقیق و کارشناسانه آغاز کرده است.
  معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: آقای ایزد پناه همچنین در مورد ساخت یک مرکز درمانی نیز اعلام آمادگی کردند که ما مسئولین استان نیز با تمام‌ توان قول می دهیم که همکاری لازم را در سطح استان و شهرستان در این مسیر داشته باشیم تا این حرکت‌های خیرخواهانه گسترش پیدا کند.
  حبیبی ادامه داد: از آنجایی که شهرک مهرگان در بحث فضای آموزشی نیز با مشکل مواجه است درخواست داریم داریم که آقای ایزدپناه ساخت یک مدرسه را نیز در کنار فضای بزرگ فرهنگی و ورزشی که در دستور کار خود قرار داده‌اند را تقبل کنیم تا بتوانیم مقداری از دغدغه‌های اشهرک مهرگان را در این فضا کاهش دهیم.
وی تشریح کرد: در ایام دهه فجر تعداد ۶۰۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۹۴ میلیارد تومان در حوزه‌های زیربنایی و عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت که برای ۴ هزار و ۳۹۲ نفر نیز اشتغال‌زایی شده است.
  معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین عنوان کرد: در بخش زیربنایی ۴۷۸ پروژه، در بخش اقتصادی ۹۱ پروژه و در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز ۴۹ پروژه داشتیم که در حوزه‌های مختلف انجام شده است.
  حبیبی ادامه داد: در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری ۹ پروژه، افتتاح واحدهای تولیدی و صنعتی ۲۹ پروژه و دهیاری‌ها ۲۰۶ پروژه مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.
  وی با اشاره به انجام ۱۱ پروژه گازرسانی توسط شرکت گاز تشریح کرد: در بحث فضاهای آموزشی، ۱۶ فضای آموزشی با ۹۵ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان هم در این ایام دهه فجر از طریق اداره کل نوسازی و توسعه مدارس و مجمع خیرین استان اماده و تحویل مردم شد.
  معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: یک اقدام ماندگار برای شهرک مهرگان توسط شخص استاندار در حال پیگیری است که مقدمات آن دراستان فراهم شده و در سطح ملی نیز نشست‌هایی با وزارت راه‌وشهرسازی برگزار و برنامه‌ریزی‌ها و‌موافقت‌های لازم صورت گرفته که چنانچه مجوز صادر شود به زودی این اتفاق رخ خواهد داد و روند خدمات ‌رسانی در شهرک مهرگان تسهیل و تسریع خواهد شد.
  وی در پایان گفت: افقی که برای شهرک مهرگان پیش‌بینی شده جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است که از آنجایی که این شهرک در نزدیکی مرکز استان و شهر البرز به عنوان قطب صنعتی استان واقع شده نیازمند خدمات لازم در حوزه های مختلف، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و امنیتی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

۹۱ پروژه در سطح شهرستان البرز احداث و کلنگ‌زنی شد

مصطفی غفوری در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های دهه فجر  اظهار کرد: د ردهه فجر امسال در شهرستان البرز۹۱ پروژه اسمی در سطح شهر و روستاها داشتیم که امروز چند طرح با حضور معاون استاندار به صورت نمادین افتتاح یا کنلگ‌زنی خواهد شد.
  سرپرست فرمانداری البرز بیان کرد: برگزاری اینچنین برنامه‌‌هایی موجب دیده شدن اقدامات مدیران شهرستان‌ها توسط مدیران استانی و انتقال درخواست‌‌ها به آن‌ها خواهد شد.
  غفوری ابراز کرد: خوشبختانه اکنون ترکیب اعضای شورای شهر شهرستان البرز بسیار پویا و فعال هستند که امیدواریم در کنار شهردار جدید بتوانیم اقدامات مناسبی برای مردم داشته باشیم.

وی اذعان کرد: باید آن چه را که مربوط به بخش مردمی و تامین خواسته‌های آن‌هاست را در اولویت قرار دهیم و طی یک ماه گذشته که در مجموعه فرمانداری در خدمت مردم هستم نیز سعی کردم که در مناسبت‌های مختلف با توده مردم ارتباط برقرار کنم تا در جریان اولویت‌های آن‌ها قرار گیرم که در این راستا این سومین سفر به ناحیه شهری مهرگان است.   سرپرست فرمانداری شهرستان البرز ابراز کرد: بحث دوربین‌های عوارضی با وجود اینکه چند سال از ‌مطرح شدن آن می‌گذرد اما تاکنون در اولویت مسئولین قرار نگرفته است.
  غفوری اذعان کرد: تقاضا کردیم بحث جابجایی دوربین های عوارضی محمدیه به عنوان دغدغه مردم برطرف شود که مورد استقبال شهردار و استاندار قرار گرفته اما تاکنون برخی مسئولین اهمیتی برای آن قائل نشدند تا در یک زمان مشخص اجرا شود.
  در ادامه فاطمه محمدبیگی در حاشیه افتتاح مجموعه پرورش بلدرچین نیل‌پر اظهار کرد: این مجموعه خانواده محور است به طوری که اشتغال خانگی را توسعه داده و طی ۱۳سال گذشته روی پای خود ایستاده و با وجود یک دوره شکست اما مجدد برخاسته و‌ گام دومی عمل کرده است.
  وی افزود: باید از مجموعه دامپزشکی، ادارات جهاد کشاورزی ، امور روستایی ، مجموعه بخشداری و فرمانداری شهرستان البرز و حمایت‌های مشفقانه امام جمعه قزوین تقدیر و تشکر کنیم که گام مثبتی در جهت جان گرفتن دوباره این مجموعه داشتند.
  نماینده مردم قزوین، البرز و ابیک اضافه کرد: اکنون صندوق کارآفرینی امید که تسهیلات خوبی در اختیار این مجموعه قرار داده اما مجدد باید حمایت‌های مالی، اداری و پشتیبانی برای ایجاد زنجیره کامل اشتغال زایی نیز ایجاد شود.
  محمدبیگی گفت: مهمترین مزایای این مجموعه، تک بودن آن در منطقه و ارائه اقدامی نو و در نهایت انجام صفر تا صد چرخه تولید در خود مجموعه است که می‌تواند برای کشور و صادرات مفید واقع شود.

وی عنوان کرد: موقعیت این مجموعه با توجه به نزدیکی به پایتخت و شهرهای بزرگ کشور بسیار ارزشمند است همچنین می‌تواند از لحاظ ارزش و زنجیره غذایی و اشتغال‌زایی کاملا مورد استقبال قرار گیرد.   نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک با توجه به ارزش غذایی این مجموعه بیان کرد: به ازای هر گرم گوشت بلدرچین، مقدار متوسط مواد معدنی و مینرال و عناصری مانند روی، منیزم و مس وجود دارد همچنین آهن موجود در تخم و گوشت آن بسیار بیشتر از از گوشت‌های دیگر است لذا ارزش غذایی بسیار بالایی دارد.
  محمدبیگی با اشاره به ارگانیک بودن این محصول اذعان کرد: بلدرچین با وزن کمی که دارد می‌تواند غذای نسبتا مفیدی را برای بدن تامین کند و همین عامل موجب می‌شود که در حوزه بیماری‌های عفونی به عنوان یک غذای خوب برای رشد کودکان، سالمندان و گروه‌های در معرض خطر باشد.
  وی ابراز کرد: ما از این پروژه ها حمایت می‌کنیم و امیدواریم که بانک‌های عامل بتوانند تسهیلات را فراهم کنند تا جوانان بیشتری در این مجموعه شاغل شده و به عنوان واحد نمونه در استان‌های دیگر معرفی شود.
  نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در پایان گفت: تاسیس گروه علمی و پژوهشی در این زمینه می‌تواند گام مثبتی در جهت از استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد، پارک علم و فناوری، دانشگاه علوم‌پزشکی دستاوردهای علمی را در قالب تدریس یا پروژه‌های جدید را تعریف و توسعه بخشد.

دکتر عبدلله دیدبان در حاشیه کلنگ‌زنی احداث مرکز سلامت ناحیه شهری مهرگان اظهار کرد: اکنون ناحیه شهری مهرگان ۴۵ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت دارد که دولت حدود ۱۲۰ هزار نفر دیگر را نیز در برنامه‌های توسعه شهری خود قرار داده است.

وی افزود: از نظر دستگاه سلامت به ازای هر ۱۲ هزار و پانصد نفر جمعیت باید یک پایگاه و به ازای هر ۴۰ هزار نفر یک مرکز سلامت ایجاد شود که خوشبختانه در این ناحیه شهری از نظر سلامت پیشتاز بودیم به طوریکه ‌اکنون ۲ مرکز سلامت و سه پایگاه فعال داریم که بیش از نیاز این ناحیه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: کلنگ‌زنی درمانگاه جدید هم به این منظور صورت می‌گیرد که با توجه به برنامه‌ریزی دولت در جهت توسعه این ناحیه، از نظر سلامت عقب نمانیم.

دید‌بان ابراز کرد: زمین این درمانگاه توسط دانشگاه علوم پزشکی تامین شده و ساخت آن توسط خانواده آقای بیاضیان خیر قزوینی که پیشتر در حوزه‌های سلامت و مدرسه‌سازی فعال بودند پذیرفته شده است.

وی ادامه داد: ساخت این درمانگاه به عنوان یازدهمین اقدام خیر آقای بیاضیان در حوزه سلامت و مراکز درمانی استان است همچنین در حوزه ساخت و بازسازی ۳۰ مدرسه نیز فعالیت داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پایان با بیان اینکه مهمترین موضوع در این ناحیه ساخت بیمارستان است، گفت: بنا است بیمارستانی توسط بخش خصوصی احداث شود اما منوط بر اینکه درصدی از تخت‌های آن با تعرفه دولتی ارائه خدمت داشته باشند.
  در ادامه امید ایزد پناه به عنوان خیر سازنده مجموعه ورزشی در شهرک مهرگان اظهار کرد: امیدوارم با ساخت این مجموعه ورزشی بتوانیم قدمی در جهت ورزش این کشور برداریم.

وی افزود: خوشبختانه مقامات و مسئولین استان قزوین همواره در امر تولید، همراه و تسهیل‌گر امور بودند که جای قدردانی دارد.

عضو هیئت مدیره شرکت هفت‌الماس بیان کرد: امیدوارم که بتوانیم یک بیمارستان تخصصی در استان قزوین راه‌اندازی کنیم تا مردم با تعرفه‌های حداقلی از آن برخوردار شوند تا خدمتی به مردم کرده باشیم.

ایزد پناه در پایان گفت: در مجموعه صنعتی هفت‌ الماس طی سال‌های اخیر توانستیم علاوه بر تولید نورد سر ورق روغنی، ورق گالوانیزه، گالواآلوم، خط رنگی، ورق تین‌پلی و ورق حلب را نیز با حضور مقام وزارت افتتاح کنیم همچنین ورف استنلس استیل نیز افتتاح شده که بخشی از مواد اولیه واردات و بخشی از داخل تامین می‌شود لذا امیدواریم که از ماه آینده به تولید انبوه برسد تا بتوانیم در جهت رفع برخی مشکلات کشور راه‌گشا باشیم.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین دانشگاه علوم پزشکی شهرستان البرز استان قزوین اشتغال زایی شهرک مهرگان ناحیه شهری پروژه ها هزار نفر دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۷۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک

استاندار قزوین، گفت: استان قزوین تا همین امروز به نسبت جمعیت و وسعت، رکورد خوبی را در ورود ورزشکاران به المپیک زده است و اگر باقی مانده ورزشکاران مورد نظر هم بتوانند سهیمه لازم را کسب کنند رکورد بی نظیری به ثبت خواهد رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین ظهر امروز در جمع معلمان هنرستان تربیت بدنی ارزش که به مناسبت بزرگداشت روز معلم برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین ظرفیت‌های متعددی در حوزه ورزش دارد و در همین راستا مجموعه مدیریتی استان سعی کرده تمرکز ویژه‌تری نسبت به این حوزه داشته باشد.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه ورزش نتایج خوبی را برای استان رقم زده است، افزود: به طور مثال استان قزوین تا همین امروز به نسبت جمعیت و وسعت، رکورد خوبی را در ورود ورزشکاران به المپیک زده است و اگر باقی مانده ورزشکاران مورد نظر هم بتوانند سهیمه لازم را کسب کنند رکورد بی نظیری به ثبت خواهد رسید.

اعلایی گفت: این نتایج در حالی رقم خورده است که استان‌های با امکانات بیشتر یا ورزشکار المپیکی ندارند یا تعداد آنها از استان قزوین کمتر است که این مهم نشان دهنده وجود استعدادهای ورزشی و تلاش دست‌اندرکاران، مربیان و معلمان در مجموعه‌هایی مثل هنرستان ارزش است.

استاندار قزوین اضافه کرد: استان در ورزش بانوان هم نتایج خوبی گرفته است و مقام های ملی و فراملی بانوان ارزشمند است. 

وی گفت: در حوزه فوتبال، تیم شمس آذر امروز به شگفتی‌ساز لیگ برتر تبدیل شده است، تیمی که بودجه آن پایین‌تر از بسیاری از تیم‌های دیگر است، اما  با اراده، انگیزه، کادر متخصص و به صورت کاملا حرفه ای توانسته موفقیت‌های زیادی را کسب کند.

اعلایی با بیان اینکه تیم شمس آذر به صورت کاملا حرفه‌ای تیم‌داری می‌کند و تبدیل به الگویی برای باشگاه‌های دیگر شده است، افزود: هر چند که متاسفانه سه امتیاز از این تیم قبل از شروع بازی‌ها کسر کردند و علی‌رغم تلاش‌ها و رایزنی‌های متعدد این سه امتیاز هنوز برنگشته است، ولی اهالی فوتبال کار بزرگ و با ارزش شمس آذر را درک می‌کنند.

استاندار قزوین با بیان اینکه مجموعه مدیریتی استان مانند گذشته از این تیم حمایت خواهد کرد، گفت: در بهسازی ورزشگاه یک اقدام کم نظیر رقم خورد و در یک مدت زمان کوتاه ورزشگاه آماده مسابقات شد و مدیران و فعالان ورزشی به گونه ای در این ورزشگاه کار می کنند که انگار خانه خود را می سازند.

وی بیان کرد: به طور قطع این هنرستان یکی از موتورهای محرک استان در زمینه ورزش است و امیدواریم از این هنرستان چونان گذشته قهرمانان دیگری هم تربیت شوند.

اعلایی اضافه کرد: برای مجموعه مدیریتی استان در کنار ورزش‌های قهرمانی، ورزش همگانی و تندرستی هم از اهمیت بالایی برخوردار است و در این زمینه هم اقدامات لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • برای بازگشت سه امتیاز شمس آذر مذاکرات متعددی انجام شده است
  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها