Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تسریع در روند و بهره‌برداری از طرح قانونی انتقال آب آشامیدنی بن به بروجن را ضروری اعلام و تاکید کرد: این طرح مهم و حیاتی استان ۲ سال قبل از آغاز فعالیت مجلس یازدهم تعطیل شده بود که مسوولان قبلی باید نسبت به اعلام علت آن پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی طول خط اصلی طرح قانونی انتقال آب بن به بروجن را ۱۱۶ کیلومتر دانست و یادآور شد: از زمان آغاز فعالیت مجلس یازدهم عملیات اجرایی این طرح از چهار جبهه شروع شد.
جعفری با اشاره به اختصاص اعتبارات قابل‌توجه برای روند اجرایی طرح قانونی انتقال آب بن به بروجن در ۲ سال اخیر اظهار داشت: تصفیه خانه این طرح با سرعت در حال احداث است و ۲ پمپاژ از مجموع سه پمپاژ آن تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به خریداری لوله‌های مورد نیاز خطوط فرعی طرح قانونی انتقال آب بن به بروجن گفت: در صورت جذب به‌ موقع اعتبارات، این طرح تا سال آینده تکمیل و آب درون لوله‌های آن جاری می‌شود.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی در خصوص محل آب‌گیر طرح قانونی انتقال آب بن به بروجن گفت: این نقطه استراتژیک‌ترین منطقه برای احداث آب‌گیر این طرح بوده است اما با این حال برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل اختمالی، سه نقطه به‌عنوان پدافند غیرعامل برای این آب‌گیر جانمایی شد.
وی با اشاره به خرید تمامی تجهیزات مورد نیاز برای آب‌گیر طرح قانونی انتقال آب بن به بروجن افزود: تامین امنیت ۲۰۰ متر فاصله محل آب‌گیر تا ورودی لوله این طرح برعهده دولت جمهوری اسلامی است.
جعفری تصریح کرد: روند اجرای طرح قانونی انتقال آب بن به بروجن و لزوم تأمین امنیت این طرح به‌ویژه در محل آب‌گیر از سوی شورای‌عالی امنیت کشور، وزارت نیرو و رییس مجلس شورای اسلامی پیگیری شده است.
وی بیشترین مصرف طرح قانونی انتقال آب بن به بروجن شامل ۸۲ درصد جامعه هدف را در حوضه زاینده‌رود دانست و یادآور شد: تنها ۱۸ درصد این طرح برای تامین آب آشامیدنی مردم شهرستان بروجن در حوضه کارون منتقل و مصرف می‌شود.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح قانونی انتقال آب بن به بروجن مشکل تامین آب آشامیدنی افزون‌بر نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری تا افق ۱۴۲۰ رفع خواهد شد.
وی گفت: طرح قانونی انتقال آب بن به بروجن تمامی مجوزهای قانونی، تخصیص، ردیف ملی و مجوز زیست‌محیطی را دارد و در اولویت طرح‌های کشور برای تامین آب آشامیدنی است.
جعفری تصریح کرد: اما طرح‌های انتقال آب بین‌حوضه‌ای گلاب مجوزهای قانونی، زیست‌محیطی و تخصیص ندارد و براساس اعلام سازمان بازرسی و دیوان محاسبات کشور، اجرای آن غیرقانونی بوده است و بارگذاری جدید در حوضه زاینده‌رود محسوب می‌شود.
به گزارش ایرنا، طرح انتقال آب بن به بروجن آب را برای مصرف آشامیدنی از بن به سمت بروجن و نقنه انتقال می‌دهد و با بهره‌برداری از آن مشکل آب آشامیدنی اهالی ۱۱ شهر و ۱۳ روستای چهارمحال و بختیاری با جمعیتی افزون‌بر ۴۶۰ هزار نفر رفع می‌شود.
وی با اشاره به لزوم مطالبه‌گری مردم و شفاف‌سازی، پاسخ‌گویی و پرهیز از شعارگرایی مسوولان در بخش‌های مختلف یادآور شد: به‌علت تعارض منافع فراوان و شدید در موضوع آب برای سراسر کشور، به عقلانیت و تدبیر در این بخش نیاز داریم.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی به حیات وابسته و توسعه‌ای استان‌های مختلف به منابع آب اظهار داشت: این در حالی است که هم‌اکنون با مشکل شدید تامین آب و تغییر اقلیم روبه‌رو و مواجه شده‌ایم.
وی با اشاره به خشک شدن چشمه کوهرنگ به‌عنوان مادر و سرچشمه اصلی رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز در سال‌جاری گفت: این موضوع زنگ خطری برای همگان است و به‌ علت تعارض در منافع منابع آب بود که لزوم توجه به عقلانیت، تدبیر و درایت و همچنین پرهیز از شعارگرایی بین مسوولان را دوچندان می‌کند.
جعفری رسانه‌ای شدن برخی مطالب مرتبط با حوضه آب را باعث افزایش حساسیت‌ها و بیشتر شدن فعالیت‌های قدرت‌های آب اعلام و تاکید کرد: مدل توسعه فلات مرکزی ایران اشتباه بوده است و دولت‌های مختلف در این اشتباه سهیم بودند و به اسناد بالادستی و آمایش سرزمینی توجهی نکرده‌اند.
وی با اشاره به لزوم شفاف‌سازی در اعلام میزان منابع و مصارف منابع آب کشور یادآور شد: مسوولان ارشد میزان رهاسازی آب در فلات مرکزی ایران برای سال‌زراعی قبل را مشخص کنند.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی به وحدت بین مسوولان و نمایندگان چهارمحال و بختیاری در بخش آب اشاره و تاکید کرد: سخن نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی برای مسوولان مرتبط با آب مشترک و واحد است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود شایسته‌سالاری در انتصابات را ضروری دانست و یادآور شد: رعایت عدالت در استفاده از نیروی انسانی تمامی شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخابیه استان مورد توجه قرار گیرد.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرصت طلایی سفرهای رییس‌جمهور به استان‌های کشور برای تعیین تکلیف طرح‌های مهم اظهار داشت: در نشست اخیر مسوولان و نمایندگان چهارمحال و بختیاری با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی از وی برای تسریع در سفر به این استان درخواست شد.
وی با اشاره به انجام اقدامات و فعالیت‌های فراوان جمهوری اسلامی ایران برای توسعه کشور در ۴۳ سال گذشته گفت: علاوه بر این اقدامات اما استان همچنان در تامین آب پایدار بخش‌های مختلف عقب است.
جعفری به لزوم مشخص شدن جایگاه بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری در افق سال ۱۴۲۰ اشاره و تاکید کرد: رسیدن به اهداف توسعه‌ای به برنامه‌ریزی و پرهیز از روزمرگی نیاز دارد.
وی با اشاره به پیگیری‌ها برای احداث ۴۹ واحد صنعتی پایین‌دستی صنایع پتروشیمی در پارک پتروشیمیایی بروجن افزود: با اجرای این طرح از سال آینده، زمینه اشتغال مستقیم سه هزار و ۵۰۰ نفر  پس از بهره‌برداری فراهم می‌شود.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی به ضعیف بودن چهارمحال و بختیاری در بخش آبخیزداری و آسیب‌دیدن آب‌خوان‌های استان اشاره و تصریح کرد: برای جبران قسمتی از این کاستی‌ها، اعتباری در سال آینده در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: تغییر الگوی کشت، توسعه گلخانه‌ها و تهیه و تدوین طرح جامع آب‌رسانی به تمامی جمعیت استان در دستور کار قرار دارد.
جعفری در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: رسانه‌های گروهی به‌عنوان حس‌گرهای دقیق جامعه در بیان مطالبات مردم، مبارزه با فساد لایه‌های مختلف و زبان گویای جامعه، برای جهاد تبیین اقدام کنند.
وی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون دشمنان از طریق طراحی ترور، جنگ تحمیلی، تهاجم و شبیخون فرهنگی، اعمال تحریم‌ها و انکار دستاوردهای جمهوری اسلامی تلاش کردند.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی، امروز در بخش‌های مختلف صنعت، علم، اقتصاد، کشاورزی، نانوتکنولوژی، پزشکی هسته‌ای و حوزه‌های دیگر گام‌های بلندی برداشته و در ردیف پنج تا ۱۵ کشورهای دنیا قرار گرفته است.
وی افزود: در ابتدای فعالیت مجلس یازدهم تنها ۳۵ هکتار گلخانه در چهارمحال و بختیاری وجود داشت و اکنون راه‌اندازی افزون‌بر ۱۰۰ هکتار گلخانه جدید در استان آغاز شده و استان در گرفتن مجوزهای این بخش رتبه نخست کشور را کسب کرده است.
جعفری تصریح کرد: گام‌های خوبی برای تکمیل راه‌آهن، آب‌رسانی صنعتی، کشاورزی و آشامیدنی، مسکن محرومان، محرومیت‌زدایی، کاهش نرخ بیکاری، اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی چهارمحال و بختیاری در ۲ سال اخیر برداشته شده است.

برچسب‌ها زاینده رود چهارمحال وبختیاری نماینده مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زاینده رود چهارمحال وبختیاری نماینده مجلس شورای اسلامی زاینده رود چهارمحال وبختیاری نماینده مجلس شورای اسلامی نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری جمهوری اسلامی بخش های مختلف بهره برداری آب آشامیدنی زاینده رود سال آینده یادآور شد تامین آب آب گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۷۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرطرفدارترین بازیکن حال حاضر جهان به بایرن مونیخ می‌رود؟

در شرایطی که فلورین ویرتز، پدیده جوان بایرلورکوزن، قرار است یک سال دیگر در این باشگاه در تیم ژابی آلونسو بازی کند، به نظر می‌رسد بایرن تلاش‌های خود را برای انتقال این ستاره جدید فوتبال جهان آغاز کرده است.

اولی هوینس، کلید آینده موفق بایرن را در توسعه جوانان می‌بیند و در برنامه تلویزیونی هشدار داد که با توجه به درآمد باشگاه‌های انگلیسی و همچنین رئال مادرید، این رقابت گسترده‌تر خواهد بود. به عقیده او موسیالا و پابلوویچ، دو بازیکن بایرن، دو انتقال بزرگ آینده فوتبال جهان را رقم خواهند زد و همچنین فلورین ویرتز که یک بازیکن جوان است و می‌تواند یک انتقال بزرگ پیش رو داشته باشد.

هوینس پیش از این گفته بود ما می‌توانیم صد میلیون یورو را یک‌بار صرف هری کین کنیم و شاید روی یک بازیکن آلمانی، اما نه چهار یا پنج بار. منظور او از بازیکن آلمانی، همین ویرتز بود که سال آینده نیز در بایرلورکوزن بازی خواهد کرد.

با توجه به اینکه ویرتز در فهرست توپ طلای اروپا حضور دارد و در جام ملت‌های اروپا نیز از بازیکنان ثابت تیم ملی خواهد بود، به نظر می‌رسد مونیخ کار بسیار دشواری برای انتخاب این ستاره نوپا داشته باشد؛ هم‌تیمی سابق سردار آزمون در لورکوزن که پس از یک مصدومیت شدید رباط صلیبی بازگشتی درخشان به بوندسلیگا داشته و در صدر ستارگان این لیست قرار دارد.

منبع: ورزش سه

tags # بایرن مونیخ سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • پرطرفدارترین بازیکن حال حاضر جهان به بایرن مونیخ می‌رود؟
  • هوینس خبر داد: انتقال صد میلیونی بایرن کیست
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • جلوگیری از نقل و انتقال 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان