Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@01:05:26 GMT

ظرفیت تولید برق استان بوشهر به ۵ هزار مگاوات رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۷۵۵۲

ظرفیت تولید برق استان بوشهر به ۵ هزار مگاوات رسید

گروه استان‌ها - تولید برق در استان بوشهر در سال ۱۳۵۷ ابتدا پیروزی انقلاب اسلامی ۱۲ مگاوات بود که با توسعه اجرا طرح‌های برق‌رسانی اکنون بیش از ۵ هزار مگاوات برق در این استان تولید می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه، استان بوشهر در دوران رژیم پهلوی در همه بخش‌ها و زیرساخت‌ها دچار محرومیت و عقب‌ماندگی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌ها نشان می‌دهد شهرها و روستاهای استان بوشهر در دوران رژیم پهلوی از نعمت برق مناسب بی‌بهره و در این راستا بخشی از شهرها و تنها 11 روستا دارای برق ضعیف بودند.

عقب‌ماندگی زیرساختی در رژیم گذشته سبب بروز مشکلاتی شد و مردم با سختی گذراندن عمر و زندگی می‌کردند.با پیروزی انقلاب اسلامی تحول عظیمی در توسعه زیرساخت‌ها از جمله برق‌رسانی ایجاد شد به گونه‌ای که تولید برق در استان بوشهر از 12 مگاوات در سال 1357 اکنون به بیش از 5 هزار مگاوات رسیده و این درحالی است که پروژه‌های مهمی در عرصه برق‌رسانی در حال اجرا و افتتاح است.

همزمان با ایام‌الله دهه فجر 20 طرح برق‌رسانی در شهرها و روستاها افتتاح و 450 سامانه برق خورشیدی به عشایر استان واگذار شد.در این راستا پروژه‌های برق‌رسانی شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر ظهر امروز با حضور نماینده مردم کنگان، عسلویه، جم و دیر در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

در این آیین نماینده مردم دیر، عسلویه، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی با تبریک ایام الله دهه فجر به ناامیدی دشمن پرداخت و اظهار داشت: تا زمانی که مردم در صحنه انقلاب حضور فعال داشته باشند دشمنان انقلاب اسلامی در تحقق دسیسه‌های خود ناکام می‌شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با قدردانی حضور حماسی مردم در عرصه‌های مختلف انقلاب خاطر نشان کرد: خدمات‌رسانی خالصانه به مردم و تحقق مطالبات آنان رسالت و وظیفه مسئولان است و در این راستا از هیچ کوششی نباید دریغ کرد.

حجت‌الاسلام موسی احمدی با تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: در ایام الله دهه فجر طرح‌های مهمی در استان از جمله شهرستان‌های جنوبی افتتاح شد که خدمات مسئولان دولت انقلابی درخور تحسین است.

وی منطقه پارس جنوبی را به‌عنوان قطب اقتصاد کشور دانست و تأکید کرد: توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز مردم در حوزه‌های گوناگون در راستای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع باید در اولویت قرار گرفته شود.

افتتاح و عملیات اجرایی 7 پروژه برق‌رسانی در شهرستان عسلویه آغاز شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر 7 پروژه برق‌رسانی با اعتبار بیش از 14.5 میلیارد تومان در شهرستان عسلویه افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد اظهار کرد: از جمله پروژه‌های افتتاح شده در عسلویه می‌توان به احداث 19 پست توزیع هوایی و رفع ضعف ولتاژ شهری با 35 میلیارد ریال اعتبار اشاره کرد.

غلامرضا حشمتی بیان کرد: در حوزه روستایی نیز 10 پست برق توزیع هوایی و رفع ضعف ولتاژ با اعتبار 17 میلیارد ریال در شهرستان عسلویه بهره‌برداری شده است.

وی با بیان اینکه 10 پروژه در حوزه توسعه برق روستایی افتتاح شد افزود: همچنین نصب 17 تابلو مشترکین فاقد انشعاب با 5 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان عسلویه افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر اضافه کرد: هم اکنون 22 کیلومتر پروژه تبدیل سیم به هادی روکشدار با 45 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان عسلویه در دست اجرا است.

وی عنوان کرد: همچنین در شهرستان عسلویه تبدیل سیم به  کابل خود نگهدار به طول 8 کیلومتر و با 20 میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا قرار دارد.

898 پروژه شرکت برق در استان زنجان افتتاح شد 2 هزار میلیارد تومان پروژه صنعت برق در سیستان و بلوچستان کلنگ‌زنی شد 4 پروژه بزرگ برق منطقه‌ای هرمزگان در هشتمین روز از دهه فجر به بهره برداری رسید

حشمتی افزود: همچنین پروژه احداث فیدر جدید پست کوشکنار نیز به طول 2 کیلومتر و با 8.7 میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است.

حشمتی افزود: پروژه‌های افتتاحیه و اجرا شده در شهر شهرستان عسلویه با هدف کاهش تلفات و برق‌رسانی به اماکن فاقد انشعاب، نیرورسانی، توسعه، بازسازی و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق شامل تهیه و تأمین مصالح و حمل ساخت نصب و احداث شبکه و تأسیسات پروژه‌های برق‌رسانی شهری و روستایی انجام است.

انتهای پیام/190/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد ریال اعتبار شهرستان عسلویه استان بوشهر انقلاب اسلامی ایام الله دهه برق رسانی افتتاح شد دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۷۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه

مریم آزادی معاون صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه موضوع مدیریت مصرف انرژی و خصوصا تامین برق همواره یکی از دغدغه مهم صنایع استان بوده، گفت : از همین رو تعدادی از صنایع شاخص به روش‌هایی از جمله احداث نیروگاه و یا تهیه ژانراتور برای تامین برق خود روی آورده اند.

وی ادامه داد: سه واحد سیمان مدلل، ذوب آهن بیستون و پتروشیمی پلیمر در این زمینه پیشقدم شده و در مجموع سه نیروگاه کوچک با ظرفیت ۵۸ مگاوات شامل نیروگاه ۲۴ مگاواتی در سیمان مدلل، نیروگاه ۲۲ مگاواتی در پتروشیمی پلیمر و نیروگاه ۱۲ مگاواتی در ذوب آهن بیستون در دست احداث بوده که ظرف یک یا دو سال آینده وارد مدار بهره‌برداری خواهند شد.

آزادی تاکید کرد: پتروشیمی بیستون نیز از دیگر واحد‌های متقاضی احداث نیروگاه در کرمانشاه است.

وی افزود: برخی از صنایع بدنبال تامین برق مورد نیاز خود از طریق تهیه ژنراتور هستند که مجموعه کشت و صنعت نازگل نیز در این دسته قرار دارد.

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمانشاه معتقد است، راه‌اندازی این نیروگاه‌ها کمک بسزایی به تامین برق مورد نیاز این صنایع و کاهش فشار به شبکه خواهد کرد و باعث می‌شود این صنایع دیگر در فصل گرما دغدغه خاموشی و محدودیت مصرف برق را نداشته باشند.

آزادی یکی دیگر از اقداماتی که در زمینه مدیریت مصرف انرژی در دستورکار قرار دارد را جایگزینی پساب تصفیه شده به جای آب مورد نیاز صنایع بزرگ اعلام کرد و گفت: این کار قرار است فعلا در سه شهرستان کرمانشاه، هرسین و اسلام‌آبادغرب انجام شود.

به گفته آزادی، در شهرستان اسلام‌آبادغرب پتروشیمی اسلام آباد، در هرسین مجموعه ذوب آهن و در کرمانشاه نیز واحد‌های مستقر در شرق مرکز استان برای دریافت این پساب اعلام تمایل کرده اند.

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمانشاه از ظرفیت کنونی حدود ۲۲ میلیون مترمکعبی پساب تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه یاد کرد که می‌تواند نیاز چند واحد بزرگ از جمله پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی پلیمر، نیروگاه بیستون و زاگرس و همچنین شهرک صنعتی زاگرس را پوشش دهد.

آزادی با بیان اینکه این واحد‌ها متقاضی استفاده از پساب هستند، اظهار کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری بالای مورد نیاز برای اجرایی کردن این کار، مقرر شده کنسرسیومی از این واحد‌ها برای انتقال پساب پای کار بیایند و اجرای خط انتقال نیز با همکاری آب و فاضلاب یا آب منطقه‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه اکنون کار در مرحله انتخاب مشاور و برگزاری مناقصات است، ابراز امیدواری کرد، هرچه زودتر استفاده از پساب برای صنایع در کرمانشاه آغاز شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شهید شاخص استان بوشهر از شهرستان عسلویه معرفی می‌شود
  • شهید شاخص استان بوشهر از شهرستان عسلویه معرفی می شود
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • بهسازی ایستگاه پمپاژ نخل تقی عسلویه