Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-02@12:12:19 GMT

مخزن 2001C پتروشیمی بوعلی سینا به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۷۶۲۱

مخزن 2001C پتروشیمی بوعلی سینا به بهره برداری رسید

مخزن 2001C شرکت پتروشیمی بوعلی سینا که در آتش‌سوزی سال ۱۳۹۵ از بین رفته بود در آیینی با حضور مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی بوعلی سینا، سیدمحمد احمدزاده، مدیرعامل این پتروشیمی امروز (پنج‌شنبه، ۲۱ بهمن‌ماه) در این آیین با تبریک ایام دهه مبارک فجر اظهار کرد: مخزن 2001C یکی از مخازن مهم خوراک شرکت پتروشیمی بوعلی سینا به شمار می‌رود که در سال ۱۳۹۵ بر اثر حادثه آتش‌سوزی از بین رفته بود که پس از جمع‌آوری آثار به جا مانده، قراردادی با شرکت‌های ایرانی منعقد شد و تمامی مراحل طراحی، ساخت و نصب مخزن از سوی این شرکت‌ها به اجرا رسید و توانستیم ظرف مدت ۲ سال مخزن را تکمیل و وارد مدار سرویس کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این مخزن در جریان پایداری تولید نقش راهبردی دارد و ضامن استمرار بدون ریسک شرکت خواهد بود، افزود: امسال با تلاش همکاران توانستیم هم خوراک را بیش از ظرفیت تأمین کنیم و هم محصولاتمان را به صورت کامل به فروش برسانیم که نتیجه تلاش مجموعه، تولید ۱۱۰ درصدی نسبت به ظرفیت تولید بود که به آن دست یافتیم. بدین معنا که امسال ۱۰ درصد بیشتر از ظرفیت اسمی تولید کرده‌ایم که سود خوبی را عاید سهامداران کرده است.

جلوگیری از خروج ۳۰ میلیون دلار ارز با داخلی‌سازی

مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا با اشاره به دیگر پروژه‌های در دست اجرای این شرکت تصریح کرد: برج واحد پارازایلین شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با ارتفاع ۱۰۰ متر، وزن ۱۲۰۰ تن و ۱۴۸ سینی از سوی متخصصین داخلی مراحل طراحی، ساخت و نصب را گذرانده و هم‌اکنون ۲ کوره دیگر این واحد نیز که از سوی متخصصین داخلی طراحی و ساخته شده بود در مراحل نصب قرار دارد و امیدواریم ظرف چند ماه آینده به مرحله راه‌اندازی واحد برسیم.

احمدزاده با بیان اینکه محصولات این واحد، خوراک واحد تندگویان را تأمین خواهد کرد و سالانه بیش از ۶۰ میلیون دلار به سود شرکت پتروشیمی بوعلی سینا خواهد افزود، اظهار کرد: در داخلی‌سازی پروژه‌ها از خروج حدود ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شده است.

مخزن 2001C شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ۱۱۲۴۰ متر مربع به مدت ۲ سال احداث شده است و دارای ظرفیت ذخیره‌سازی ۳۸ هزار مترمکعب است که به‌صورت استوانه‌ای در ارتفاع ۲۰ متر و قطر ۵۲ متر، احداث شده است.

در طراحی جدید این مخزن، متخصصین داخلی سیستم‌ و تجهیزات کنترلی و ایمنی را به‌ بالاترین فناوری روز دنیا ارتقا داده‌اند تا پایداری در ظرفیت ذخیره‌سازی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا حدود ۳۰ درصد افزایش یابد و یکی از موانع تولید برای شکستن ظرفیت اسمی از سر راه برداشته شود.

احداث این مخزن علاوه بر افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی، پایداری و افزایش تولید، سبب افزایش سود شرکت پتروشیمی بوعلی سینا تا ۵ میلیون دلار در سال خواهد شد.

منبع: شانا

کلیدواژه: عبدالعلی علی عسگری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس پتروشیمی بوعلی سینا شرکت پتروشیمی بوعلی سینا میلیون دلار مخزن 2001C

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۷۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از آغاز عملیات لوله گذاری داکتیل قطر ۵۰۰ میلیمتر در خروجی مخزن جهان نما جهت اتصال به زون p فردیس خبر داد و گفت: تحقق این مهم به صورت مستقیم در بهبود آبرسانی به شهروندان فردیس به ویژه در محدوده شهرک وحدت، منظریه، انبار نفت و رزکان نو با افزایش ظرفیت تولید آب در تابستان سال جاری اثربخش خواهد بود.

وی بیان کرد: اجرای خط انتقال آب از مخزن منطقه جهان نما به فردیس به طول ۵۴۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تا خرداد سال جاری به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب البرز ادامه داد: اصلاح، توسعه و بهبود زیرساخت‌های فنی و مهندسی به منظور مدیریت منابع آب و دفع بهداشتی فاضلاب در اولویت اقدامات مجموعه در راستای گذر هرچه بهتر از تابستان و ایجاد شرایط مطلوب برای شهروندان قرار گرفته است.

کد خبر 6094832

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در کشور
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • وزیر نفت: تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد