Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ کلنک زنی و افتتاح پروژه‌های عمرانی در شهرستان زلزله زده دنا در نهمین روز از دهه فجر بیانگر تبدیل این شهرستان به یک کارگاه عمرانی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سی‌سخت، امروز به مناسبت دهه مبارک فجر و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در بخش‌های مختلف از جمله آبرسانی، مدرسه سازی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در شهرستان دنا بهره برداری و کلنگ زنی شد.

در این برنامه کلنگ زنی دو طرح آبرسانی به روستای کریک – دارشاهی و آبرسانی روستای ده شیخ، کلنگ زنی و مدرسه 6 کلاسه سی سخت به نمایندگی از 5 طرح بازآفرینی شهری، بهره برداری از استخر ذخیره آب کشاورزی روستای امیرآباد، افتتاح و کلنگ زنی 11 پروژه برق رسانی و افتتاح سرآب بندی و بهسازی کانال آب کشاورزی روستای باگ به نمایندی از 18 کانال انجام شد.  

مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و‌مارگون در آیین کلنگ زنی پروژه‌های اصلاح شبکه و آبرسانی به روستای کریک – دارشاهی و آبرسانی به روستای ده شیخ اظهار داشت: در سال 1399 کل اعتبارات شهرستان دنا کمتر از 20 میلیارد تومان بود اما با رایزنی‌ها و مساعدت‌های صورت گرفته امسال توانستیم بیش از 80 میلیارد تومان فقط در حوزه آب برای شهرستان دنا اعتبار جذب کنیم. 

وی افزود: با کمک نمایندگان در مجلس شورای اسلامی و در راس آن آقای قالیباف رئیس مجلس در کمیسیون تلفیق 300 میلیارد تومان اعتبار برای این شهرستان در نظر گرفته شد که این اعتبار خارج از روال معمول و بودجه‌ای که در سال 1400، برای این شهرستان لحاظ شده است.

وی ادامه داد: از این اعتبار حدود 13 میلیارد تومان برای اصلاح شبکه آبرسانی کریک به دارشاهی اختصاص یافت که در طول این مسیر برای 16 روستا آب شرب پایدار و سالم تامین می‌شود.

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون با بیان اینکه اینها همه نعمت هایی است که به برکت نظام جمهوری اسلامی در اختیار مردم قرار داده می شود، گفت: هر چند محدودیت هایی به خاطر تحریم‌های ظالمانه و گسترش این ویروس منحوس در این دوسال وجود داشت اما با وجود همه این محدودیت‌ها بیش از 200 درصد رشد بودجه‌ای در استان نسبت به سنوات گذشته داشتیم.

روشنفکر ادامه داد: به طور قطع با این میزان از اعتبارات و با کمک مسئولان پای کار و انقلابی می‌توان چهره محرومیت را از تعداد زیادی از مناطق شهرستان و استان زدود و پروژه‌های عمرانی زیادی اجرا و به بهره برداری رساند و خیلی از مشکلات و دغدغه‌های مردم را مرتفع کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در این برنامه ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: خوشبختانه در استان از نظر اعتبارات عمرانی و عملیات اجرایی در سال 1400 جهش خوبی را داشتیم.

اسفندیار برخه با بیان اینکه امسال توانستیم در بخش آب شرب چندین بار سنوات گذشته اعتبار جذب کنیم، افزود: عملیات اجرایی آبرسانی و اصلاح شبکه تامین آب شرب 98 روستا در شهرستان‌های بویراحمد و دنا در حال اجراست.

وی با بیان اینکه در بخش اعتبارات نفت، استانی، عشایری و متوازن در شهرستان بویراحمد توانستیم 20 میلیارد تومان اعتبار بگیریم و در شهرستان دنا 4 میلیارد و 700 میلیون و در شهرستان مارگون 3 میلیارد و 800 میلیون تومان که در مجموع حدود 29 میلیارد تومان از اعتبارات مصوب 1400 به این شهرستان ها اختصاص یافت، عنوان کرد: نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در بخش جذب اعتبارات پیگیری‌های خوبی داشتند که خوشبختانه 208 اعتبارات محرومیت زدایی به استان اختصاص یافت و از این مقدار 13 میلیارد تومان برای شهرستان دنا در نظر گرفته شده است.

برخه با بیان اینکه با پیگیری روشنفکر از اعتبارات جدول 5 و 10 در مجلس شورای اسلامی حدود 9 میلیارد تومان برای بخش آب شرب لوداب در نظر گرفته شده و از اعتبارات صندودق توسعه ملی برای زلزله زدگان سی سخت 24 میلیارد تومان اختصاص یافته است، گفت: در حوزه شهرستان های بویراحمد و دنا حدود 86میلیارد تومان فقط در بخش آب اعتبار پیش بینی شده که خوشبختانه با این میزان اعتبار می‌توان جهش خوبی را در بحث محرومیت زدایی و تامین آب شرب این مناطق برداشت.    

وی افزود: در شهرستان بویراحمد طرح اصلاح شبکه آبرسانی به کریک – دارشاهی که آب شرب حدود 16 روستا با 15 هزار نفر جمعیت را تامین می‌کند، پروژه آبرسانی مجتمع فیروزآباد که آب شرب 4 روستا، پروژه آبرسانی سادات محمودی آب شرب 35 روستا، پروژه آبرسانی به گنجه - گوشه که آب شرب 6 روستا و مجتمع آبرسانی لوداب – کوخدان که آب شرب 35 روستا را تامین می کند عملیات اجرایی خود را آغاز و در سریعترین زمان ممکن به بهره برداری می‌رسند. 

برخه با بیان اینکه در بحث تامین آب شرب روستای " توت نده " چاه آن حفر شده و به زودی عملیات اصلاح شبکه اجرای می شود، ادامه داد: پروژه اصلاح شبکه آبرسانی به کریک – دارشاهی 7 کیلومتر خط انتقال و 16 روستا با جمعیت 1500 خانوار از آب شرب پایدار بهرمند می‌شوند و پروژه آبرسانی به روستای ده شیخ به طول 6 کیلومتر کلنگ اجرا می‌شود و برای این پروژه‌ها 13 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. 

کلنگ زنی مدرسه 6 کلاسه سی سخت به نمایندگی از 5 طرح بازآفرینی شهری در دومین برنامه آیین کلنگ زنی احداث مدرسه 6 کلاسه شهر سی سخت با اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون تومان به نمایندگی از 5 طرح باز آفرینی شهری اجرا شد.

احداث مدرسه 6 کلاسه شهر سی سخت با اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون تومان، احداث کتابخانه شهر سی شخت با اعتبار 2 میلیارد و 700 میلیون تومان، احداث فرهنگسرای شهر سی سخت با اعتبار 11 میلیارد و هشتصد میلیون تومان، بهسازی معابر شهر سی سخت با اعتبار 6 میلیارد تومان و لکه گیری آسفالت معابر سی سخت با اعتبار 5 میلیارد تومان از جمله طرح های بازآفرینی شهری اداره کل راه شهرسازی استان در دهه مبارک فجر امسال در شهرستان دنا بود که برای اجرای همه این طرح ها در مجموع 29 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در این برنامه گفت: این مجتمع فرهنگی و آموزش با پیگیری مسئولان در محله عباس آباد شهر سی سخت که متاسفانه فاقد فضای آموزشی است ظرف مدت 12 ماه ساخته می شود. 

پژمان نیک اقبال با یان اینکه اجرای این 5 طرح بازآفرینی کمک زیادی به احیای شهر آسیب زلزله زده سی سخت می‌کند، افزود: علاوه بر این طرح‌ها امروز کلنگ یک واحد کتابخانه عمومی نیز با اعتبار 26 میلیارد تومان در شهر سی شخت بر زمین زده می‌شود.

وی بیان کرد: قرار است که از محل بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی اعتبار 130 میلیارد تومان برای آسفالت و جدول گذاری به شهرداری شهر سی شخت کمک شود که این می‌تواند موجب رونق دوباره این شهر آسیب دیده از زلزله شود.

کلنگ زنی پروژه ساماندهی منطقه گردشگری " کوه گل " سی سخت در سومین برنامه امروز کلنگ پروژه ساماندهی منطقه گردشگری " کوه گل " شهر سی سخت با اعتبار 70 میلیارد ریال بر زمین زده شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این برنامه گفت: شهرستان دنا ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه گردشگری و جذب توریست دارد که نیاز به سرمایه گذاری و اماده کردن بسترهای لازم داریم.

طالب پور افزود: یکی از نیازهای اساسی منطقه گردشگری کوه گل شهرستان دنا احداث جاده دسترسی مناسب به آن است که خوشبختانه این پروژه آغاز شده و با راه اندازی آن می توان شاهد توسعه بیشتر گردشگری در این منطقه باشیم.

وی با بیان اینکه برای احداث این جاده دسترسی 7 میلیارد تومان از محل اعتبارات زلزله شهرستان اختصاص یافته که حدود 5 میلیارد و 300 میلیون تومان آن تخصیص یافته است وامیدوارم با توجه بیشتر مسئولان بتوانیم اعتبارات لازم برای اجرای کامل این مسیر را دریافت کنیم.

افتتاح استخر ذخیره آب کشاورزی روستای امیرآباد در چهارمین برنامه امروز بهره برداری از استخر ذخیره آب کشاورزی روستای امیرآباد شهرستان دنا بود که با بهره برداری از این استخر آب مورد نیاز 80 هکتار از باغات و اراضی کشاورزی این منطقه تامین می‌شود.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان دنا در این برنامه گفت: در سطح شهرستان 50 پروژه در بخش کشاورزی داریم که در حال اجرا هستند.  

نجف علی آراسته افزود: برای اجرای این 50 پروژه بیش از 32 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و بیشتر این پروژه ها بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیک دارند.

وی ادامه داد: این پروژه استخر ذخیره آب می‌تواند آب مورد نیاز 80 هکتار از باغات و اراضی کشاورزی شهرستان را تامین کند و 150 خانوار از این طرح بهره برداری می کنند.

آرسته با بیان اینکه براب اجرای این طرح 3 میلیارد و 500 میلیون هزینه شده است، گفت: این پروژه یک کیلومتر خط انتقال و 230 کیلومتر شبکه توزیع دارد.

وی صرفه جویی 500 میلیون مترمکعب آب در سال، استفاده از آبیاری های نوین و آبرسانی ثقلی را از مزایای این طرح دانست.

افتتاح و کلنگ زنی 11 پروژه برق رسانی در پنجمین برنامه امروز از تعداد 6 پروژه برق رسانی با اعتبار 180 میلیارد ریال بهره برداری و 5 پروژه با اعتبار 50 میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

طرح افتتاحی و کلنگ زنی حوزه برق رسانی شهرستان دنا در مجموع 11 پروژه بودند که در مجموع برای آنها 230 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

مدیر شبکه برق شهرستان دنا گفت: امروز در مجموع 11 پروژه برق رسانی در سطح شهرستان داشتیم که این پروژه ها در 29 روستا و دو نقطه شهری در زمینه برق رسانی شهری و روستایی، احداث، اصلاح، کاهش تلفات و روشنایی معابر پیش بینی شده است.

صیادی با بیان اینکه یکی از این پروژه‌ها افتتاح تبدیل پست تبدیل ولتاژ 33 هزار به 20 هزار ولت در روستای دارشاهی با اعتبار 6 میلیارد و 350 میلیون تومان است، افزود: با راه اندازی این پست از اتلاف 173 هزار کیلو وات ساعت در هر ماه جلوگیری و برق بخش پاتاوه و روستاهای همجوار پایدار می‌شود.

وی امکان مانور بر روی شبکه توزیع برق و افزایش 2 مگاولت آمپر با ظرفیت منصوبه این پست به پست قبلی را از دیگر مزایای این طرح دانست و گفت: پروژه پست تبدیل دارشاهی که دو دستگاه ترانس 5 و سه دهم مگاواتی و در مجموع 7 مگاوات تعداد 23 روستای شهرستان دنا و بخش کبگیان را پوشش می‌دهد.

افتتاح پروژه سرآب بندی و بهسازی کانال آب کشاورزی روستای باگ به نمایندگی از 18 طرح در آخرین برنامه افتتاح پروژه سرآب بندی و بهسازی کانال آب کشاورزی روستای باگ به نمایندگی از 18 طرح انجام شد.

13 پروژه عمرانی، ورزشی، خدماتی و اقتصادی در شهرستان بهارستان افتتاح شد28پروژه گازرسانی همزمان با دهه‌فجر در شهرستان بیجار به بهره‌برداری رسید29 پروژه گازرسانی دهه فجر در شهرستان دیواندره به بهره‌برداری رسید

رئیس جهادکشاورزی شهرستان دنا در این برنامه گفت: طول این کانال 3 هزار و 500 متر است که بیش از یک هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان را تحت پوشش دارد.

آرسته افزود: برای اجرای این پروژه 5 میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه شده و بیش از 900 خانوار از این طرح بهره مند می‌شوند.

به گزارش تسنیم، شهرستان دنا یکی از شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد که مرکز این شهرستان، شهر سی سخت است و دارای دو بخش مرکزی و پاتاوه و بیش از 42 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/544/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری کهگیلویه و بویراحمد استانداری کهگیلویه و بویراحمد میلیارد تومان اعتبار شهر سی سخت با اعتبار کهگیلویه و بویراحمد میلیارد تومان آب کشاورزی روستای آبرسانی به روستای برنامه گفت نظر گرفته شده پروژه برق رسانی بازآفرینی شهری نظر گرفته شد شهرستان دنا بهره برداری استخر ذخیره آب پروژه آبرسانی میلیارد ریال اختصاص یافته مدرسه 6 کلاسه میلیون تومان پروژه ها شهرستان ها 3 میلیارد اصلاح شبکه برای اجرای کلنگ زنی 500 میلیون آب شرب 11 پروژه 6 روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۸۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این نشست مشاور پروژه توضیحات لازم در خصوص آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد را ارائه و سپس پیمانکار مجری مسائل و مشکلات اجرایی این پروژه را تشریح و تصمیمات لازم جهت اتمام پروژه در قالب برنامه زمانبندی فشرده جهت ایجاد امکان افتتاح سامانه فاضلاب ریحان آباد در هفته دولت سال جاری اتخاذ شد.   معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در این نشست با بیان اینکه طرح سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد یکی از مجموعه طرح‌های مدیریت شده توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور است، اظهار داشت: این طرح با بهره‌گیری از کمک مالی بانک جهانی بوده و قبل از یکپارچه سازی از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بود.    احیا جاهدی افزود: پس از یکپارچه سازی، مدیریت اجرای پروژه از سوی شرکت مهندسی به شرکت آب و فاضلاب استان واگذار گردید و هم اکنون دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.   وی گفت: عملیات فیزیکی در این طرح شامل ۲۵ کیلومتر شبکه جمع آوری فرعی و اصلی و انتقال فاضلاب و دو واحد ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۱ هزار و ۷۵۰ متر مکعب در شبانه روز بوده و پس از اتمام عملیات شرایط برای واگذاری انشعابات فاضلاب فراهم و جمع آوری و دفع بهداشتی حدود ۱۶ هزار نفر از جمعیت منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد.

دیگر خبرها

  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان
  • بهبود دسترسی محلی مناطق ۲ و ۴ با احداث تقاطع غیرهمسطح پل نیک‌اندیش
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • آخرین وضعیت پروژه‌ های ‌راهسازی‌ اهواز تا چذابه
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه