Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:12:33 GMT

حذف سیمرغ با وجود شائبه‌ها، گزینه عادلانه‌تری است

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۸۲۲۵

حذف سیمرغ با وجود شائبه‌ها، گزینه عادلانه‌تری است

محمدرضا مقدسیان، در خصوص حذف سیمرغ مردمی جشنواره فیلم فجر به خبرنگار سینمایی ایرنا گفت: ترجیح من همواره روی شفافیت موضوعات است، حذف شدن این سیمرغ به دلیل عدم شفافیت و نقدهای وارد شده، بهتر از اعطای آن بود، این اقدام یعنی حذف این جایزه، تصمیمی جراتمندانه بوده است.

وی افزود: در ابتدا  ممکن است، چنین تصوری شود که جشنواره با حذف این سیمرغ نظم و نسخه درستی ندارد، اما طوری دیگر نیز می توان نگاه کرد و آن این است که مسئولان در این دوره در نظر داشتند نظرسنجی شفاف و مطمئنی انجام بگیرد و حق کسی در این جشنواره ناحق نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقدسیان گفت: البته در این شرایط، توضیح کاملی از سوی مسئولان در خصوص چرایی این کار نیاز است، تا اذهان عمومی دلیل این اقدام را بدانند.

این فعال رسانه در این باره با اشاره به اهمیت این سیمرغ گفت: سیمرغ بهترین فیلم از نگاه مردم به نظرم مهمترین سیمرغ جشنواره فیلم فجر است و باید چنین سیمرغی بدون حرف و حدیث و شائبه اعطا شود. 

مقدسیان با بیان اینکه در سال های گذشته نیز چنین شائبه ای در خصوص سیمرغ بهترین فیلم از سوی مردم مطرح بوده است، گفت: حذف این سیمرغ همانند جراحی بزرگی است. البته بهتر این بود که پیش از این بررسی ها و کارشناسی‌هایی  انجام می شد و پیش از آغاز جشنواره پیشگیری انجام می‌گرفت.

وی با بیان اینکه امسال نخستین سالی است که دولت سیزدهم اقدام به برگزاری جشنواره فجر فیلم کرده است، گفت: امیدواریم امسال این جراحی دقیق انجام شود تا در سال‌های بعد با این گونه مشکلات مواجه نباشیم.

مقدسیان در ادامه افزود : موضوع شائبه‌های مربوط به سیمرغ مردمی فجر از ابتدای جشنواره امسال مطرح بود، شاید بهتر بود مسئولان  زودتر به این موضوع ورود می‌کردند و یک روز مانده به اختتامیه این موضوع را مطرح نمی‌کردند.

وی با بیان این که حذف سیمرغ مردمی هزینه زیادی برای مسئولان برگزار کننده جشنواره دارد، گفت: حذف سیمرغ مردمی با وجود شائبه هایی که دارد گزینه عادلانه‌تری است.

برچسب‌ها جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر مسعود نقاش زاده پروندهٔ خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر مسعود نقاش زاده جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر مسعود نقاش زاده جشنواره فیلم فجر سیمرغ مردمی حذف سیمرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۸۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات میلان با مدیربرنامه سانتیاگو خیمنز

خیمنز یکی از گزینه های آلترناتیو میلان برای زیرکزی است

طرفداری | سانتیاگو خیمنز، مهاجم مکزیکی فاینورد یکی از گزینه های خط حمله میلان به حساب می آید. 

میلان همچنان به جستجو برای یافتن جانشین اولیویه ژیرو که راهی MLS می شود، ادامه می دهد. به گزارش دنیله لونگو، روسونری در راستای این هدف روی چند گزینه تمرکز کرده چراکه شاید نتواند به هدف اصلی خود یعنی یاشوا زیرکزی از بولونیا برسد. 

یکی از گزینه های محبوب مدیران میلان سانتیاگو خیمنز است. مونکادا، مدیر باشگاه ایتالیایی اخیرا با مدیربرنامه این مهاجم 23 ساله در شهر میلان مذاکراتی داشته و برای مذاکرات جدی تر در روزهای آینده ابراز آمادگی کرده است. فاینورد برای فروش خیمنز که تاکنون در 29 بازی از فصل جاری لیگ هلند 21 گل به ثمر رسانده، 50 میلیون یورو درخواست دارد. 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • یک آمریکایی گزینه هدایت کره جنوبی شد
  • رِندی پیمان معادی در «افعی تهران»/ اشکال این اتاق درمان کجاست؟
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • دهقانی: نظام مالکیت فکری کلید توسعه عادلانه فناوری است
  • آیا چین می‌تواند؟
  • با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صاحب خودرو شوید!
  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ
  • غرق شدن مرد ۵۵ ساله سیمرغی در آب‌بندان لاله‌زار
  • مذاکرات میلان با مدیربرنامه سانتیاگو خیمنز
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی