Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@12:57:04 GMT

هشدار به کشاورزان درباره هجوم ملخ‌ های صحرایی و مهاجر

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۸۴۹۳

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حقیقت گفت: در مناطق جنوبی کشور به خصوص استان هرمزگان کشاورزان نسبت به پایش ملخ های صحرایی و مهاجر اقدام کنند و در صورت مشاهده به مراکز کشاورزی اطلاع دهند.

 با توجه به بارندگی های اخیر و فراهم شدن رطوبت در شرق عربستان پیش بینی می شود که دسته جات ملخ به سمت سواحل هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقی گفت: کشاورزان مناطق شمال غرب، جنوب غرب و راستای زاگرس و البرز هم به دلیل شرایط جوی باید طی روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه از محلول پاشی در باغات اجتناب کنند.

به گفته مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی، با وجود بارش برف در راستای البرز و زاگرس، باغداران بر روی نهال های جوان برف تکانی را انجام دهند تا باعث خرابی محصول نشود. 

براساس آمار مرکز پایش هواشناسی کشاورزی از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۰۸.۲ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۸۱.۱ میلی متر و دوره بلندمدت ۱۱۸ میلی متر است که این امر افزایش ۳۳.۴ درصدی نسبت به سال گذشته و کاهش ۸.۳ درصدی نسبت به دوره بلندمدت را نشان می دهد.

آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد که امروز با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در مناطق شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز بارش برف و باران آغاز می شود که روز جمعه گستره سامانه بارش علاوه بر شمال غرب و غرب، مناطقی از جنوب غرب و دامنه های البرز واقع در قزوین، البرز و تهران را در بر می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد هواشناسی کشاورزی ملخ صحرایی هجوم ملخ ها ملخ مهاجم هشدار به کشاورزان ملخ مهاجر اخبار مرتبط همه‌ چیز درباره ملخ‌های مهاجم به ایران هجوم ملخ‌های صحرایی از اواخر اسفند ملخ‌های مهاجم ۷ استان ایران را هدف گرفته اند ملخ‌ها در راهند ملخ‌ها از کجا آمدند؟ آیا می‌توان از ملخ به عنوان خوراک دام و طیور بهره برد؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها هشدار به کشاورزان درباره هجوم ملخ‌ های صحرایی و مهاجر حجم تبادل تجاری در برخی حوزه‌ها ۲.۸ دهم برابر شده است پیش بینی قیمت طلا و سکه برای ۲۳ بهمن / وقت خرید طلا است؟ بازدید رییس قوه قضاییه از زندان مرکزی اصفهان خوابیدن فک های فیلی + فیلم عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال ۶ ماه محروم شد تخصیص ۲۰ هزار تن شکر به زنبورداران کشور خرید مسکن حمایتی به صرفه است؟ کاهش سرعت اینترنت عمدی است؟ پیش بینی قیمت دلار برای ۲۳بهمن / حرکت خلاف جهت دلار در بازار آزاد و صرافی ملی موافقت رهبر انقلاب با عفو ۳۳۸۸ نفر از محکومان آیین آغاز بهره برداری از سه پروژه ذوب آهن اصفهان در حوزه های محیط زیست و مسئولیت اجتماعی زندگی نامزد رونالدو؛ از حقوق ۲۵۰ پوندی تا ۳۴ میلیون فالوئر! ارزش سهام عدالت چرا افت کرد؟ اعلام زمان اجرای رتبه بندی معلمان در پی دستور رییسی سیمرغی که پَر پَر شد اجاره خانه در کامرانیه چقدر است؟ رایزنی بایدن با سران ناتو و اتحادیه اروپا در موضوع اوکراین ۲۰ درصد از مبتلایان اومیکرون کودکان هستند باقری اختیار تام و تمام برای اعلام نتیجه مذاکرات دارد پشت پرده اجسام نورانی که در آسمان پورتوریکو مشاهده شدند مذاکره باقری با اولیانوف جدیدترین مصوبات کارگروه تنظیم بازار اعلام شد رکورد ۴۰ ساله تورم در آمریکا شکسته شد عرضه فرآورده های نفتی الکترونیکی می شود برگزاری نشست کشورهای عضو اکو اواسط اسفند خواهد بود هزینه سفر به قونیه، شهر عشق و عرفان چقدر است؟ + جدول دعوت رییسی از مردم برای شرکت در مراسم ۲۲ بهمن برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن در سراسر کشور لاوروف اطمینان داده که روسیه قصد حمله به اوکراین را ندارد هیچگاه مخالف رسانه‌ ای شدن طرح صیانت نبوده‌ ام ۴ عامل اصلی گرانی گوشت در بازار افزایش دردناک نرخ بهره قبل از کاهش بزرگ قیمت روغن (جدول) دیدار مجازی امیرعبداللهیان با سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور پیش نویس طرح خشونت علیه زنان در دستور کار مرکز پژوهش‌ های مجلس سبد پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه ‌گذاری فاینتک برای هفته چهارم بهمن‌ ماه ۱۴۰۰ بالاخره ماسک زدن اختیاری شد افزایش بستری های کرونایی در پیک ششم سبد پیشنهادی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن برای هفته چهارم بهمن‌ ماه ۱۴۰۰ پرداخت عیدی بازنشستگان از جیب کارگران؟ با قیمت تندر ۹۰ خودروی خارجی بخرید + جدول قیمت کامل (۲۱ بهمن ۱۴۰۰) یارانه ۷۵۴ هزار تومانی بهمن ماه تعداد روزهای قرنطینه اومیکرون تغییر کرد؟! ۵ روش که مو‌های سالمی داشته باشیم! هیات ایرانی وارد کوبورگ شد خودروی لوکس سایپا چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۱ بهمن ۱۴۰۰) این مواد غذایی سرشار از فولیک اسید است میوه ای که از پیر شدن جلوگیری می کند! پل طبیعت از لنز دوربین اقتصادآنلاین + عکس بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: هواشناسی کشاورزی ملخ صحرایی هجوم ملخ ها ملخ مهاجم هشدار به کشاورزان ملخ مهاجر هجوم ملخ ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۸۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان

بی‌توجهی ترکمنستان به مدیریت کانون‌های بحرانی گردوغبار این کشور در حالی است که یکی از بزرگترین چشمه‌های بحرانی گردوغبار منطقه با ۱۰ میلیون هکتار وسعت، در صحرای قره‌قوم ترکمنستان واقع شده است. این چشمه بحرانی گردوغبار به دلیل جهت باد به سمت ایران، در بهار و تابستان، شهر‌ها و استان‌های شمالی و شمال شرقی ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سال گذشته بود که گرد و غبار صحرای قره قوم ترکمنستان چند روزی آسمان شهر‌های شمالی و شمال شرق را تیره کرد. براین اساس، احتمال تکرار این رویداد در روز‌ها و ماه‌های پیش رو وجود دارد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، علی‌محمد طهماسبی‌بیرگانی، دبیرستادملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار از پیگیری‌ها و رایزنی‌ها با طرف‌های ترکمنستانی خبر داد و اعلام کرد: «کانون بحرانی گرد و غبار این کشور تاثیر مستقیم بر ایران دارد و به دلیل اینکه جهت وزش باد به سمت ایران است، شهر‌های شمالی و شمال شرقی ما را با مشکل مواجه می‌شوند؛ در حالی که ترکمنستان از این کانون‌ها تاثیر چندانی نمی‌گیرد. به همین خاطر سالهاست این کشوردر این زمینه بی توجهی می‌کند و با وجودی که چندین مرحله با طرف ترکمنستانی مکاتبه کرده و جلسات مجازی برگزار کرده‌ایم، اما این کشور برای مدیریت کانون‌های بحرانی صحرای قره قوم پای کار نمی‌آید.»

هیات عراقی به زودی در تهران

دبیرستادملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغباردر خصوص پیگیری‌ها و اقدامات مشترک ایران و عراق درباره مدیریت گردوغبار کانون‌های بحرانی غرب کشور گفت: «به دنبال تفاهم نامه‌ای که سال قبل با معاون وزیر جهاد کشاوررزی عراق به امضا رساندیم، ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت گروهی متشکل از مدیران و کارشناسان عراقی برای پیگیری و انجام عملیات مشترک در این تفاهم نامه به ایران سفر می‌کنند. همچنین هدف از این سفر این است که طرف عراقی اعلام کند در راستای تفاهم نامه چه اقداماتی را به نتیجه رسانده است. چرا که ما پایلوت‌هایی که تعیین کردیم را با همکاری برنامه توسعه ملل متحد، پیش بردیم و مطالعاتی هم برای تعیین اقداماتی که باید در مناطق پایلوت تعیین شده است در دست تهیه است و تا تیرماه به پایان می‌رسد. با پایان این مطالعات می‌توانیم اقدامات عملیاتی را در دو منطقه پایلوت کشور انجام دهیم.»

برنامه‌های کنترل گرد و غبار

طهماسبی درپاسخ به این پرسش که برنامه‌های اجرایی ایران درمناطق تعیین شده پایلوت برای مدیریت گرد وغبار شامل چه اقداماتی است، گفت: «مدیریت و اصلاح مراتع برای اراضی مرتعی، عملیات نهال و بوته کاری، احداث بادشکن زنده و غیر زنده و همچنین استفاده از مالچ‌های زیستی در اراضی ماسه‌ای از جمله اقداماتی است که باید برای مقابله با گرد و غبار در مناطق تعیین شده اجرا کنیم. در واقع نوع اقدامات عملیاتی به شرایط منطقه بستگی دارد.»

دبیرستادملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار درپاسخ به اینکه بیشترین نگرانی برای هجوم گرد و غبار به کشور از ناحیه کدام کانون‌های گردو غبار وجود دارد؟ گفت: «با توجه به پراکنش بارندگی‌هایی که داشتیم، نگرانی کمتری از کانون‌های گرد و غبار غرب و جنوب غرب کشور وجود دارد. در مقابل، بیشترین نگرانی از ناحیه چشمه‌های گرد و غبار شرق و شمال شرق (صحرای قره قوم ترکمنستان) است که در بهار و تابستان این نواحی ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

۵ استان تحت تاثیر گرد و خاک قره قوم

ایران مطالعاتی ذیل برنامه عمل زیرمنطقه‌ای برای شناسایی کانون‌های اصلی گرد و غبار انجام داده است که در این بررسی‌ها مشخص شد یکی از کانون‌هایی که مناطق شمال و شمال شرق ایران را تحت تاثیر قرار داده است، در صحرای قره قوم ترکمنستان واقع شده است که ۱۰ میلیون هکتار وسعت دارد. طوفان‌های گرد و غبار از صحرای قره قوم ترکمنستان، ۴ استان خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان و مازندران را در فصول بهار و پاییز تحت تاثیر قرار می‌دهد به طوری که گاهی دید افقی به کمتر از ۱۰۰۰ متر می‌رسد. صحرای قره‌قوم (شن سیاه) بیابانی در آسیای میانه و یکی از بزرگ‌ترین کویر‌های شنی جهان است که حدود ۷۰ درصد از مساحت کشور ترکمنستان (۳۵۰ هزار کیلومتر مربع) را پوشانده‌است.

دیگر خبرها

  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان