Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احسان خاندوزی شامگاه پنجشنبه در ارتباط تصویری با نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور معاونین وزارت امور اقتصاد و دارایی، استاندار کرمانشاه، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و فعالان اقتصادی، صنعت و معدن که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: هفت منطقه به عنوان مناطق آزاد تجاری طی سال جاری توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منطقه قصرشیرین یکی از این مناطق بود که هفتاد میلیارد ریال بودجه مصوب و یک مدیر اجرایی برای این منطقه در نظر گرفته شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه باید طرح منطقه آزاد قصرشیرین تا پایان سال آماده و در سال ۱۴۰۱ اجرایی می‌شود، تاکید کرد: به‌هیچ عنوان قابل قبول نیست بعد از گذشت بیش از هفت ماه هنوز مدیر اجرایی این منطقه انتخاب نشده است و باید پیگیری و این کوتاهی جبران شود.

خاندوزی به نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اشاره و تصریح کرد: عمده درخواست فعالان اقتصادی از دولت مانع زدایی‌ها در حوزه بروکراسی‌های اداری، کسب مجوزها و تاییدیه‌ها و کاهش زمان مراجعه روند اداری برای رونق کسب و کار است.

وی با بیان اینکه امسال وضعیت اقتصادی کشور نامناسب بوده است، گفت: در ابتدای شروع کار دولت سیزدهم با کسری بودجه‌های شدیدی مواجه بودیم که به تبع استان‌ها نیز در معرض این کسری بودجه قرار گرفتند و دولت نتوانسته در بخش‌های پروژه‌های عمرانی و ایجاد اشتغال در حد مطلوب عمل کند.

خاندوزی به ارائه راهکارهای مشکلات موجود برای تأمین مالی پروژه‌های استانی پرداخت و ادامه داد: یکی از این راهکارها زیر فشار قرار دادن سازمان برنامه و بودجه برای تأمین بودجه بیشتر همانند سال‌های گذشته است که براین اساس دولت طی اختیاراتی به استان‌ها برای فروش اموال مازاد خود در سال آینده اعلام کرده که پول آن در راستای عدالت استانی و رضایت مردم صرف پروژه‌های آن استان خواهد شد.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های اقتصادی و پروژه‌هایی که امکان اقتصادی سازی دارند می‌توان از طریق برخی از امکانات و اختیارات جانبی و حاشیه‌ای، این پروژه‌ها را به پروژه‌های جذابی برای سرمایه‌گذاران تبدیل کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به نگرانی‌های جدی در خصوص افزایش مالیات‌ها طی سال آینده، تصریح کرد: این افزایش با شناسایی مودیان جدید و فرارهای مالیاتی انجام می‌شود و قرار نیست فشار مضاعفی به مودیان مالیاتی وارد شود.

به گفته وی، حرکت به سمت مودیان جدید و شناسایی فرارهای مالیاتی علاوه بر اینکه به مسئله درآمدی استان‌ها کمک می‌کند، دغدغه افزایش درآمدهای مالیاتی را نیز کاهش می‌دهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه افزایش درآمدهای مالیاتی با کاهش فرارهای مالیاتی انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: تلاش این وزارتخانه کاهش فشار بر بخش‌های تولیدی و شفاف‌سازی صورت‌های مالی واحدهای اقتصادی و اصناف است.

خاندوزی به پیشنهاد افزایش اختیارات بانک‌ها در استان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: این پیشنهاد برای جلوگیری از اتلاف زمان در جلسه اخیر ستاد اقتصادی دولت مطرح و به تصویب رسید که با انجام این مهم بانک‌ها از سال آینده بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص بسیاری از پرونده‌ها را در استان انجام می‌دهند.

وی با اشاره به طرح پرداخت تسهیلات به کشاورزان و استعمال آن به دلیل خشکسالی‌های اخیر، گفت: قرار شده است تا وزیر کشاورزی به طرح ارائه شده اصلاحیه‌ای اضافه و آن را به برای تصویب به بانک مرکزی تحویل بدهد که امیدواریم این طرح تا پایان سال جاری اجرایی بشود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه بانک‌های خصوصی در استان باید همانند بانک‌های دولتی احساس مسئولیت ملی داشته باشند، تصریح کرد: بانک‌های خصوصی نباید تجهیز منابع مالی خود را از یک استان انجام بدهند و آن منابع را در جای دیگری سرمایه گذاری کنند.

‏ وی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از خروج منابع مالی یک استان به جاهای دیگر توسط بانک‌های خصوصی نیازمند نظارت و فشار جدی بانک مرکزی است.

خاندوزی به راه‌اندازی فاز دوم کارخانه ایران خودرو در شهرستان صحنه اشاره کرد و ادامه داد: بانک صنعت و معدن متولی پرداخت بودجه این فاز است و حتماً پیگیری‌های لازم نیز انجام خواهد شد.

کد خبر 5422003

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه وزارت امور اقتصادی و دارایی معاون وزیر اقتصاد و دارایی سید احسان خاندوزی مناطق آزاد قصرشیرین دولت سیزدهم دهه فجر ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه راهپیمایی 22 بهمن انقلاب اسلامی ایران گرگان افتتاح طرح عمرانی آمار کرونا جشنواره فیلم فجر عکس استانها شیوع کرونا خراسان رضوی همدان وزیر امور اقتصادی و دارایی پروژه ها استان ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۸۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسم ویژه ای که برای اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد، وحیدی وزیر کشور، عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس در نظر گرفته شده بود، از منطقه ویژه اقتصادی سهلان که توانسته بود رتبه اول در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور در کلیه مباحث مطرح شده کسب نماید تجلیل به عمل آمد.

این رتبه با توجه به عملکرد شاخص‌های ارزیابی سال ۱۴۰۲ سازمان‌های مناطق ویژه اقتصادی به منطقه برتر تعلق می‌گیرد.

کد خبر 6091504

دیگر خبرها

  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!