Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی قاسمی رئیس حوزه هنری استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: جشنواره ملی گرافیک دقیقه ۵۵ با حضور هنرمندان برجسته رشته گرافیک در اقصی نقاط کشور اتفاقی بود که پیرو  فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره ۳ هزار شهید استان ایلام رقم خورد.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره نشان دادن اوج جنایت رژیم بعثی عراق در دوران دفاع مقدس و اتفاقی که در سال ۱۳۶۵ بمباران، فوتبالیست‌های دو تیم ورزشکار ایلام و چوار در شهر چوار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس حوزه هنری ایلام ادامه داد: این اتفاق در طول جنگ‌های تاریخ بی‌نظیر بود ما چه در جنگ جهانی اول و دوم و جنگ‌های دیگر شاهد چنین اتفاقی نبودیم از این منظر این موضوع بسیار نادر است و هنرمندان درصدد هستند که با خلق اثر به جهان نشان دهند که در ایلام چه حادثه‌ای در سال ۱۳۶۵ اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: در این جشنواره قبل از برگزاری آیین اختتامیه به مدت ۲ روز کارگاه تخصصی خلق اثر داریم که هنرمندان با خلق آثار و ایده‌های که دارند درصدد هستند که در یک رقابت و فضای دوستانه آثار خودشان را خلق کنند و نهایتا در روز ۲۲ بهمن این آثار جمع آوری خواهد شد.

رئیس حوزه هنری ایلام اضافه کرد: این جشنواره گرافیکی با مدیریت سیدمحمد شریفی و دستیار آن یوزباشی سه روز ادامه داشته و کارها پس از داوری ۳ اثر را انتخاب و چاپ می‌کند و این آثار برتر با حضور مسئولین کشوری و لشکری استانی و عموم مردم در سالن شهدای چوار رونمایی خواهد شد.

وی افزود: در واقع کل این مجموعه که از بهترین‌های هر رشته در ۳۱ استان کشور است بعدها به صورت یک مجموعه و بر اساس زمانبندی منسجم و دقیق در سال ۱۴۰۱ در ۳۱ استان کشور نمایش داده خواهد شد.

قاسمی ادامه داد: این رویداد در جام جهانی فوتبال قطر بصورت یک مجموعه نمایشگاهی از طریق رسانه‌های جهانی فرآروی دنیا به تماشا گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم بعثی عراق فوتبالیست خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۸۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 هنگامه بیداری فرهیختگان در غرب

بیش از ۲۰۰ روز از آغاز جنگ در غزه و کشتار مردم بی‌دفاع می‌گذرد و آمار‌ها از این حکایت دارد که تاکنون حدود ۳۵ هزار نفر به شهادت رسیده و بیش از ۷۷ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند. در چنین شرایطی شاهد هستیم که اساتید و دانشجویان بسیاری از دانشگاه‌های غرب به صحنه آمده و نسبت به ادامه این جنایت‌ها اعتراض می‌کنند. در این بین البته برخی معتقدند که فرهیختگان جهان غرب باید زودتر به کشتار مردم مظلوم غزه واکنش نشان می‌دادند.

درباره زمان واکنش نخبگان در غرب باید نکاتی را مورد توجه قرار داد، زیرا آن‌ها با موانعی رو به رو بوده‌اند و اکنون که این موانع کنار رفته است، این احتمال وجود دارد که اعتراضات به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جوامع دیگر نیز تکرار شود. نباید فراموش کرد که دستگاه رسانه‌ای جهان همواره تلاش می‌کند که واقعیت آنچه در غزه می‌گذرد به گوش جامعه نخبگان نرسد. اما به دلیل حجم بالای جنایت در غزه رسانه‌های آمریکایی نتوانستند، فضا را بسته نگه دارند. 

افزون بر این تلاش زیادی می‌شود که رژیم صهیونیستی را از جنایت در غزه مبرا کنند. این در حالی است که در کنار این رویکرد سعی می‌شود که حماس را نیز تروریست نشان دهند. به عبارت دیگر تلاش غرب این است که فضا و آنچه را که در غزه می‌گذرد، وارونه جلوه دهد. اما به صحنه آمدن دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌های مطرح غرب نشان می‌دهد که قشر فرهیخته به واقعیت پی برده‌اند؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که این رویکرد نخبگان در غرب به دیگر مسائل نیز تسری پیدا کند و بی‌اعتمادی نسبت به رسانه‌های رسمی و مقامات آمریکایی افزایش یابد.

این در حالی است که این روز‌ها اتهامات زیادی به نخبگانی که به واقعیت پی برده‌اند، زده می‌شود. برای نمونه آن‌ها را به یهود ستیزی متهم می‌کنند یا ادعا می‌شود که این فرهیختگان تحت تاثیر جمهوری اسلامی ایران چنین رویکردی را در پیش گرفته‌اند. لازم به یادآوری است که این بار اولی نیست که غربی‌ها جمهوری اسلامی ایران را به چنین مسائلی متهم می‌کنند. با این حال نکته قابل توجهی در این اتهام زنی وجود دارد و آن این است که ایران در مسیر خردمندانه‌ای حرکت می‌کند که این روز‌ها جامعه فرهیخته و دانشگاهی آمریکا نیز به آن پی‌برده و با آن همراه شده به عبارت دیگر این واقعیت افتخار آمیزی برای جمهوری اسلامی ایران است.

لازم به یادآوری است که اساتید و دانشجویانی که نسبت به شرایط مردم مظلوم غزه اعتراض می‌کنند خطر دستگیری را به جان می‌خرند و این اقدام آن‌ها نشان می‌دهد که این فرهیختگان به دلیل جمهوری اسلامی ایران چنین رویکردی را دنبال نکرده‌اند در واقع آن‌ها آگاه شده اند و وظیفه انسانی خود می‌دانند که از مردم مظلوم غزه دفاع کنند و این رویکرد نشانه دیگری از شکست اسرائیل است.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • تعرض به اساتید زن دانشگاه‌های آمریکا بیانگر چهره دوگانه غرب
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • نگارخانۀ صفوی میزبان پوسترهای روسی
  • هفته گرافیک افتتاح شد/ دفاع تمام قد کلهرنیا از سیاست جدید انجمن
  • موج نفرت از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در حال گسترش است
  •  هنگامه بیداری فرهیختگان در غرب
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک