Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس-همدان، ایستاده بر فراز بام خانه‌اش، سنجاقی به گیسویش گره خورده و از لابلای چادرسیاه‌اش بیرون زده؛ صدای نازک‌اش خلق را آسیمه‌سر کرده آری همان طنین الله‌اکبر که همنوا میان جغرافیای عشق می‌پیچد.

دستان چروکیده‌اش را بر بلندای دل آسمان کشیده و به آن چشم دوخته گویی دنبال گمشده‌ای می‌گردد، مادر است دیگر عشق با تک‌تک اعضایش تنیده و در صدایش متبلور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با همان عشقی که فرزندش را راهی جهاد کرد امشب غریو فریاد سر می‌دهد؛ او برای پژواک الله‌اکبر زیر این گنبد دوار از دردانه‌اش گذشته و او را به آسمان هدیه داده است؛ امشب ارتعاش صدای این مادر شهید طلیعه‌دار فجر شد؛ گلبانگ مادرانه‌ای که ثمره لاله‌های در خون غلتیده‌ است همان گلگون‌کفن‌هایی که نهال انقلاب را بارور کردند و کشور را جلودار استکبار ستیزی و ظلم‌زدایی جلوه دادند.

خداوند امشب فرشتگانش را مامور کرده به تماشای انفجاری از نور در گوشه‌ای از دیار همدان در روستایی با قدمت ۵۰۰ سال شاید هم بیشتر تا اشرف مخلوقات را نظاره‌گر باشند؛ آری بار دیگر مخلوقان ندای حق را لبیک گفتند و در برابر ظلم شیاطین ایستادند.

امشب بار امانت بر دوش ربابه بانو مادر شهید «ابوالفضل قاضی‌خانی» بود، آسمان در پشت قامتش گم شده و اصلا قرعه فال به نامش افتاده تا الله‌اکبر را در فلک بتاباند و زیر دانه‌های زلال برف به پرواز درآورد؛ باز هم شب ۲۱ بهمن و همان حماسه طنین صداها.

۴۳ فجر است که هر شب ۲۱ بهمن صداها حماسه می‌شوند و زمین و زمان را در هم می‌پیچند؛ امشب بانگ آزادی از نای جان و از روستای تاریخی و هدف گردشگری حیدره قاضی‌خانی(دارالامام) همدان آغاز شد.

اینجا حماسه صداها با جشن و پای‌کوبی و نورافشانی در هم عجین شده و بزم انقلاب به راه افتاده، بزمی که با دید و بازدید، تبریک‌گویی و چراغانی روستا همراه است؛ انگار وجود آدمی یکدست غرور و افتخار می‌شود، لبریز از فخر و مباهات و سربلند بر فراز سپهر شکوهمندانه «جمهوری اسلامی ایران» نقش می‌بندد.

ربابه‌بانو باز هم کار خودش کرد و اقتدارش را به رخ جهانیان کشید، حالا پله‌ها را یکی یکی با همان پای رنجور و بی‌رمق اما مقتدر پایین می‌آید، خیره به چشمانش دنبال رازی می‌گردم که آن را می‌بینم اما یارای گفتن ندارم و برای بیانش  واژه‌ای نمی‌یابم.

انتهای پیام/89033/

منبع: فارس

کلیدواژه: انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب الله اکبر گلبانگ الله اکبر الله اکبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۸۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام جمشیدپور در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: نخستین برنامه پیاده‌روی خانوادگی ویژه کادر سپاه و بسیج و سپس همایش حکمت مطهر در راستای آشنایی با مبادی فکری شهید مطهری به شکل استانی و در همه شهرستان‌ها است.

وی تأکید کرد: غبارروبی مزار شهدا، ۱۹ مسابقه کتابخوانی ویژه کارکنان و بسیجیان از دیگر برنامه‌ها است و بسیج جامعه زنان نیز مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب عفاف و حجاب شهید مطهری ویژه بانوان بسیجی برگزار خواهد کرد.

معاون عقیدتی و سیاسی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری یادواره شهدا با محوریت شهید تقی بهمنی، تجلیل از فعالان عرصه جهادی ویژه فرهنگیان، برگزاری ده لیگ ورزشی، حضور دانش‌آموزان و معلمان در نماز جمعه، برگزاری نشست‌های بصیرتی و حلقات میانی ویژه صالحین، تجلیل از خانواده شهدا و راویان پیشکسوت، دیدار مربیان و هادیان عقیدتی و سیاسی با امام جمعه همدان و نماینده ولی فقیه برنامه‌های دیگری است که در این هفته برگزار خواهد شد.

کد خبر 6091308

دیگر خبرها

  • ببینید | جزئیات جدید از طراحی ترور شهید آیت الله بهشتی در سال ۵۴
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • حمایت دانشجویان دانشگاه شهید مقصودی همدان از دانشجویان آمریکایی
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ