Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - دکتر سعید کریمی با همراهی دکتر مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در نخستین سفر خود به شیراز از بخش‌های مختلف مرکز آموزشی درمانی نمازی بازدید کرده و در گفت‌وگو با بیماران و همراهان آنان، میزان رضایتمندی از خدمات را بررسی کرد.

او همچنین در دیدار با سرپرست و مدیر بیمارستان، پزشکان و کارکنان بخش‌های مختلف این مرکز آموزشی درمانی، از مسائل آنان آگاهی یافته و راهکار‌های رفع مسائل موجود بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر کریمی ضمن قدردانی از تلاش‌های کارکنان این بیمارستان به ویژه در روز‌های بحرانی کرونا طی ۲ سال گذشته، به ارزیابی چالش‌ها و نیازمندی‌های این مرکز درمانی پرداخت و پیرامون راهکار‌های توسعه خدمات این مرکز درمانی تبادل نظر شد.

او با بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان نمازی شامل بخش جدید در حال ساخت نورولوژی کودکان، بخش ام. آر. آی، بخش مراقبت‌های ویژه کودکان مبتلا به کووید۱۹ و بخش آنژیوگرافی قلب، نحوه ارائه خدمت و چالش‌ها و نیازمندی‌های این مرکز درمانی را مورد بررسی قرار داد.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت در گفتگو با مسئولان و کارکنان بیمارستان، با اعلام آمادگی برای کاهش چالش‌های این مرکز درمانی، نسبت به پیگیری برای رفع موارد مطرح شده در بازدید از این مرکز درمانی بزرگ جنوب کشور، قول همکاری داد.

۶۰ درصد افراد بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه کووید ۱۹ را بیماران زمینه‌ای تشکیل می‌دهند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این بازدید با اعلام آخرین گزارش‌های مربوط به وضعیت کرونا و بیماران بستری در استان فارس گفت: ۶۰ درصد افراد بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه کووید ۱۹ را بیماران زمینه‌ای تشکیل می‌دهند.

دکتر مهرداد شریفی ضمن ارائه توضیحاتی از روند ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کووید۱۹، از افزایش تخت در بخش مراقبت‌های ویژه برای رسیدگی به این بیماران خبر داد.

او می‌گوید: هم اکنون هزار و ۷۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند، که ۱۴۱ مورد از این تعداد، کودکان هستند.

دکتر شریفی با اشاره به خدمت رسانی این مرکز درمانی به بیماران جنوب کشور و استان‌های همجوار گفت: کارکنان این مرکز درمانی به صورت شبانه روزی به ویژه در بحران کرونا با جانفشانی و ایثارگرانه مشغول به ارایه خدمات درمانی به مراجعان هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بخشی از بیماران مراجعه کننده به این مرکز درمانی از استان‌های دیگر هستند، خواستار ارتقای تجهیزات و امکانات تخصصی درمانی برای بخش‌های تخصصی این بیمارستان در جهت بهبود کیفی و افزایش خدمت رسانی به مردم شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کرونا مبتلایان به کرونا خدمات درمانی مرکز درمانی مراقبت های ویژه خدمات درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۸۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید

رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به انجام بررسی استطاعت حجاج برای اعزام به سرزمین وحی گفت: حجاجی که بیماری خاص دارند، باید داروها و نسخه پزشک معالج خود را همراه داشته باشند.

سید علی مرعشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به لزوم احراز استطاعت جسمی و روحی حجاج اظهار کرد: هر ساله این موضوع به عهده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر است، افراد قبل از قطعی شدن ثبت نام در کاروان توسط پزشکان معاینه و احراز انجام می‌شود تا استطاعت جسمی و روانی تشرف به حج را داشته باشند.

وی افزود: معاینه و احراز حجاج در یک ماه گذشته توسط پزشکان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های مختلف، انجام شده و هر پزشک بیش از ۶۰۰ نفر از زائران را معاینه کرده است و افرادی که استطاعت جسمی و روحی برای این سفر معنوی داشتند، تایید شدند و شرایط افرادی که بیماری خاص داشتند، نیز بررسی شد تا در صورت امکان برخی از آنها نیز به سرمین وحی اعزام شوند، بنابراین در ادامه روند بررسی‌ها به کمیسیون‌های استانی ارجاع داده شده و در کمیسیون‌ها، پزشکان متخصص افراد را بررسی و تعدادی قبول و احراز شدند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه تیم پزشکی هلال احمر حدود سه روز قبل از اعزام اولین کاروان حجاج به سرزمین وحی اعزام شدند، خاطرنشان کرد: تیم‌های پزشکی و تخصصی در مکه و مدینه مستقر هستند و طی ایام حج خدمات درمانی و بهداشتی از جمله خدمات آزمایشگاهی، دندان‌پزشکی، سونوگرافی، رادیولوژی و سایر موارد درمانی را به زائران ارائه می‌دهند.

مرعشی خاطرنشان کرد: افرادی که به فشارخون، دیابت و بیماری قلبی و ریوی مبتلا هستند، باید داروهای تخصصی خود را به میزان کافی و برای ۴۵ روز همراه داشته و لازم است که نسخه پزشکی به زبان انگلیسی را نیز به همراه داشته باشند تا در فرودگاه مقصد دچار مشکل نشوند، همچنین افرادی که سمعک و عینک دارند، باید از هر کدام دو عدد همراه خود داشته باشند.

کد خبر 749197

دیگر خبرها

  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد