سیمرغی که پَر پَر شد
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۹۰۳۱
آفتابنیوز :
سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران که در شانزدهمین دوره فیلم فجر در سال ۱۳۷۶ به جشنواره اضافه شد، همیشه جزو سیمرغهایی بوده است که به دلیل رای مردمی میتوانست برای تهیه کنندگان و تبلیغات اکران فیلم مهم باشد، اما امسال از سوی دست اندرکاران جشنواره اعلام شد که حذف شده است.
مسعود نقاش زاده در گفتگوی که از سوی روابط عمومی جشنواره به رسانهها ارسال شد، گفت:گزارشهای کمیته پیگیری نظرسنجی مردمی جشنواره نشان میدهد، علیرغم تلاش بخشهای مختلف زنجیره ثبت آرای مردمی، به دلیل پیچیدگی این فرآیند و وجود متغیرهای متعددی که در صحّت و دقت نتایج نظرسنجی دخالت دارند، اطمینان کامل از صحت نتایج در بخشهای مختلف به سادگی حاصل نمیشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
دبیر جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: بررسی تیمهای کارشناسی نشان میدهد به دلیل پارهای اشکالات و از جمله اشکال فنی در ارسال پیامک که باعث شده بعضی از مخاطبان دریافت نکنند و نیز قطعی و اختلال اینترنت در بعضی سینماها، نتایج نظرسنجی مردمی برای ستاد جشنواره اطمینانبخش نیست.
در چند روز گذشته تهیه کنندگان مختلفی به شیوه رای گیری اعتراض داشتند تا جاییکه تهیه کننده شادروان در گفتگویی اعلام کرد که "مُچ سمفا را برای تخلف در آراء مردمی فیلم فجر گرفتیم. " که متن کامل مصاحبه در این لینک قابل دسترس است.
آرای مردمی جشنواره فیلم فجر در سالهای اخیر محل مناقشه و جنجال بوده است تا جاییکه سال گذشته محمد حسین قاسمی تهیه کننده "ابلق" در گفتگویی مطرح کرد که" با اختلالی که در سامانه "سمفا" و سیستم رأیگیری جشنواره فیلم فجر در بخش مردمی وجود دارد، به نظر میرسد وجاهت سیمرغ مردمی این دوره از جشنواره اعتباری ندارد. (البته این اظهارات سال گذشته در حالی مطرح شد که سیمرغ مردمی سرانجام در اختتامیه به ابلق اهدا شد.)
در سالهای اولیه و تا همین دو سال قبل، مسئولیت آرای مردمی و برگزاری آن بدست خانه سینما بود و از دو سال قبل از خانه سینما منفک شد و برعهده سمفا قرار گرفت.
به یاد داریم در سال ۹۶ طبق پیگیریهای خبرنگار از خانه سینما؛ این نهاد صنفی قرار بود طبق روال، مسوولیت سیمرغ مردمی جشنوارهی فیلم فجر را برعهده بگیرد و بصورت الکترونیکی شمارش آرا را انجام بدهند.
اما شش روز به آغاز جشنوارهی فیلم فجر منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما در نشستی با همراهی علی آشتیانیپور (مسوول سیمرغ مردمی فیلم فجر) به اهالی رسانه گفته بود:از نظر ما خانه سینما در جشنواره فیلم فجر یک ملک مشاء است و متعلق به کسی نیست. البته تصمیمات مربوط به جشنواره توسط دبیر و در دبیرخانه گرفته میشود، اما درباره آرای مردمی از مدتها قبل دوستان ما در دفتر جشنواره تلاش میکردند امکانی را برای فروش بلیت و رأیگیری به شکل اینترنتی فراهم کنند که با تشخیص و صلاحدید خودشان با شرکتهایی وارد گفتگو شده و به تفاهم رسیدهاند.
وی با تأکید بر اینکه برگزاری الکترونیکی این امر مورد تأیید ما بود، مطرح میکند: در این باره در بخش آرای مردمی هم وارد گفتگو شدیم. البته برخی ملاحظاتی را با دوستانی که در این فناوری کار میکردند داشتیم چرا که یکسری ملاحظات استثنایی به واسطه اقتضائات سینما وجود دارد و بر این اساس ما در خانه سینما خیلی زودتر به این نتیجه رسیدیم که باید رأیگیری بهترین فیلم مردمی را به همان شیوه سال قبل اجرا کنیم.
سید محسن هاشمی در سال ۹۲ که پس از سالها مجددا مسوولیت آرای مردمی توسط دبیر وقت (علیرضارضاداد) به خانه سینما سپرده شد، از سوی مدیرعامل این تشکل صنفی (محمد مهدی عسگرپور) مسوولیت طراحی الگوریتم برگزاری و شمارش آرای مردمی را برعهده گرفت.
سید محسن هاشمی در پاسخ به اینکه در آن مقطع در چه راستای الگوریتم شمارش آرای مردمی فجر طراحی شد؟ گفته بود: در آییننامهای که برای این امر با بهرهگیری از تجارب جشنوارهای و نیز مشاور آمار تهیه شد، بر دو رویکرد تاکید شد؛ نخست شفافیت فرآیند رایگیری و اعلان روزانه و دیگری رعایت عدالت.
همانطور که میدانید همهی فیلمها از روز اول جشنواره وارد چرخه نمایش نمیشوند، از سوی دیگر رونق جشنواره از روز سوم رخ میدهد. نکته دیگر اینکه همهی فیلمها دارای تعداد مساوی نمایش نیستند. وانگهی همهی فیلمها در همهی سینماها از حیث پراکندگی جغرافیایی و نسبت مخاطبان یکی نیست، بر این اساس باید تعداد نمایشها، زمان نمایشها (کم اقبال، میانه خوش اقبال)، مکانهای نمایش برای همه فیلمها برابر باشد.
او در پاسخ به اینکه در خصوص شفافیت فرایند رای گیری چه اقداماتی طراحی شد؟ پاسخ داده بود: علاوه بر اینکه بجای واژههای ارزشی خوب و بد، واژگان شخصی ّپسندیدم، نپسندیم و ... انتخاب شد، تمامی صندوقهای دریافت رای تماشاگران شفاف شدند. همچنین آرای مردمی دو نوبت شمارش میشدند، نخست در سر صندوق و در مرحله دوم، دبیرخانه. هم چنین ناظرانی از نمایندگان منتخب تهیهکنندگان برای نظارت بر این فرآیند پیشبینی شدند. نتیجه هم همزمان برای دبیر جشنواره و وب سایت خانه سینما بارگذاری میشد.
او دربارهی ارزیابیاش از شیوهی رایگیری اینترنتی هم گفته بود: اینکه در نظر دارند برگزاری آرای مردمی را با وب سایت اجرا کنند، چندان معلوم نمیکند آیا اطلاع رسانی را با وب سایت انجام میدهند یا فرایند دریافت آرای مردمی را؟ پیشتر اطلاع رسانی بصورت وب سایت معمول بوده است و احتمالا قصد شان فرایند برگزاری و دریافت آرای مردمی است. به این ترتیب بهنظر میرسد باید همان چند نکته را در رعایت عدالت (زمان نمایش، مکان نمایش، تعداد نمایش) مد نظر قرار دهند و ساز و کاری طراحی کنند که صرفا همان تماشاگران، همان سانس در همان سینما حق رای داشته باشند! از سوی دیگر برای نظارت ذی نفعان نیز حتما باید امکان نظارتی تعبیه کنند. در این صورت (پیش بینی تدابیر برای رعایت عدالت و شفافیت) بهنظر میرسد، این امکان کاهش یابد، چرا که حضور مردم و صندوقها و راهنمایان پوشش یکپارچه را نخواهیم داشت و هرکس در خانه یا با سامانههای تلفن هوشمند رای میدهد!
حکایت سیمرغ مردمی امسال هم در روزهای نخست جشنواره جزو اصلیترین چالشها و دغدغهها شد، علی سرتیپی - تهیهکنننده فیلم «شهرک» - گفته بود: در پروسه رأیگیری برای بهترین فیلم تماشاگران جشنواره فجر مشکلاتی وجود دارد که متاسفانه در سالهای قبل هم رخ میداد از جمله اینکه صاحبان فیلمها با هزینه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان وبا خرید بلیت آراء فیلمهای خود را بالا میبردند و این معضلی است که باید برطرف شود تا کسانی که رأی میدهند هم خودشان بلیت خریده باشند و هم در سالن سینما حضور داشته باشند و فیلم را ببینند.
او ابراز امیدواری کرده بود که امسال در دوره چهلم آراء مردمی شفافیت داشته باشند.
یا کامران حجازی یکی از تهیه کنندگان فیلم "مرد بازنده" مهدویان امسال در چهلمین دوره برگزاری این رویداد گفته بود:یک نگرانی ما کم و کیف دریافت آرای مردمی است. در روزهای اخیر مواردی به ما رجوع کردند درخصوص عدم دریافت پیامک یا دریافت پس از پایان مهلت ثبت نظرسنجی، که امیدوارم با درایت مسئولین برگزاری این بخش هم شاهد رفع این اختلالات باشیم. یکی از نکاتی که درخصوص شیوه سنجش آرای مردمی امسال مطرح است، مبنا قرار گرفتن میانگین آرای هر فیلم است که نمیتواند سنجش کاملی باشد و ضریب تاثیر تعداد تماشاگر برای هر فیلم را نمیتوان نادیده گرفت و امیدواریم تصمیمگیران به این نکات توجه کرده باشند.
منصوری تهیه کننده "دسته دختران" هم در یک گفتگوی دیگر در چند روز گذشته با اشاره به سامانه آرا مردمی (سمفا) جشنواره فیلم فجر و عملکرد آن بیان کرد: حرفهای ما همان حرفهای پارسال است (این تهیه کننده سال قبل شیشلیک را داشت) و شرایط با سال گذشته تغییری نکرده است. ما به عنوان صاحبان آثار دسترسی به هیچ اطلاعاتی نداریم و همین الان هم اگر ۱۰ فیلم اول اعلام شود حرف و حدیثهای زیادی خواهد بود، زیرا هیچ کنترلی بر روی آرا مردمی وجود ندارد و کسی هم به آن توجهی ندارد و از مبنا غلط است. چه کنیم که صدای ما به جایی نمیرسد و هیچکس توجهی به اتفاقاتی که پارسال افتاد ندارد و مطمئنم که امسال هم همان اتفاقات رخ خواهد داد؛ و دقایقی پس از انتشار حذف سیمرغ مردمی جشنواره فیلم فجر، امیر بنان تهیه کننده فیلم "ملاقات خصوصی" که این روزها در صدر آرای مردمی فیلمی فجر بود، در صفحه مجازیاش متنی را با این عنوان منتشر کرد که؛ آقای نقاش زاده! دبیر محترم جشنواره فیلم فجر! با سلام لطفا جواب تماس تلفنی بنده را بدهید. یک ساعت است که مداوم با شما تماس میگیرم. (ساعت ۱۶).
اما باید یادی کنیم از فیلمهای که تاکنون سیمرغ مردمی جشنواره فیلم فجر را در این سالها گرفتهاند:"آژانس شیشهای" ابراهیم حاتمیکیا، "رنگ خدا" مجید مجیدی، "عروس آتش" خسرو سینایی، "متولد ماه مهر" احمدرضا درویش، "سگ کشی" بهرام بیضایی، "ارتفاع پست" ابراهیم حاتمی کیا، "فرش باد" کمال تبریزی، "مارمولک" کمال تبریزی، "بید مجنون" مجید مجیدی، "چهارشنبه سوری" اصغر فرهادی، "اخراجیها" مسعود ده نمکی، "سنتوری" داریوش مهرجویی، "همیشه پای یک زن در میان است" کمال تبریزی، "بیپولی" حمید نعمت الله، "درباره الی" اصغر فرهادی، " به رنگ ارغوان" ابراهیم حاتمی کیا، "جدایی نادر از سیمین" اصغر فرهادی، " برف روی کاجها" پیمان معادی، "حوض نقاشی" مازیار میری، " هیس دخترها فریاد نمیزنند" پوران درخشنده، "شیار ۱۴۳" نرگس آبیار، "خط ویژه" مصطفی کیایی، "رخ دیوانه" ابوالحسن داودی، "ابد و یک روز" سعید روستایی، " ماجرای نیمروز" محمد حسین مهدویان، " مغزهای کوچک زنگ زده" هومن سیدی، "متری شیش و نیم" سعید روستایی، "شنای پروانه" محمد کارت، "ابلق" نرگس آبیار.
منبع: خبرگزاری ایسنامنبع: آفتاب
کلیدواژه: سیمرغ مردمی فیلم فجر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر مردمی جشنواره تهیه کنندگان سیمرغ مردمی تهیه کننده آرای مردمی خانه سینما ی فیلم فجر رای مردمی رای گیری رأی گیری فیلم ها سال قبل وب سایت سال ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۹۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بدترین فیلمهای ترسناک تاریخ سینما!
این آثار، ممکن است به دلایل مختلفی از جمله داستان ضعیف، بازیگری ناکارآمد، جلوههای ویژه ناکافی یا کیفیت تولید پایین به عنوان بدترین فیلمهای ترسناک تاریخ سینما شناخته شوند. علاوه بر این، برخی از این فیلمها ممکن است به دلیل استفاده از تاکتیکهای کلیشهای و پیشپاافتاده، بیاصالت به نظر بیایند و تواناییهایی که برای ایجاد ترس در بیننده دارند را از دست بدهند.
در تشریح این موضوع، میتوان به این نکات اشاره کرد که برخی بدترین فیلمهای ترسناک به دلیل از دست دادن تعادل میان ترس و دنیای رمانتیک، به جای جلب توجه و ترس بیننده، باعث خنده و رنجش از موضوع میشوند.
برخی از بدترین فیلمهای ترسناک جدید نیز از داستانهای پیچیده و پراز ابهام استفاده میکنند که باعث عدم درک و اتصال احساسی با شخصیتها میشود و این موضوع به تجربه ترس بیننده ضربه میزند.
بدترین فیلمهای ترسناک تمام دوران در ادامه را مشاهده خواهید کرد.
این لیست بر اساس امتیازات سایت Rotten Tomatoes رتبهبندی شده است.
کیفیت تولید پایین، اشتباهات فنی ظاهری و جلوههای ویژه ضعیف، میتواند از دیگر عواملی باشد که باعث شناخته شدن برخی فیلمها به عنوان بدترین در این ژانر میشود. در کل، بدترین فیلمهای ترسناک معمولاً تواناییهای کافی برای جلب توجه و ایجاد ترس در بیننده را ندارند و به دلایل مختلفی از جمله داستان ضعیف، بازیگری ناکارآمد یا کیفیت تولید پایین، به عنوان فیلمهایی که نتوانستهاند از پتانسیل ژانر ترسناک بهرهبرداری کنند، شناخته میشوند.
دیدارهای مکرر مولی هارتلی (The Haunting of Molly Hartley)
کارگردان: میکی لیدل
بازیگران: هیلی بنت، کیس کرفورد، شنون وود وارد
سال انتشار: ۲۰۰۸
امتیاز: ۲%
برخی از منتقدین، از این فیلم به دلیل عدم داستان جذاب انتقاد کردهاند. ایده و موضوعی که این اثر برای ارائه داستان انتخاب کرده است، به نظر برخی از منتقدان پوچ و کلیشهای میآید. برخی از انتقادات معطوف به بازیگری در این فیلم است. بازیگران این اثر، توانایی کافی را برای انتقال احساسات و ارتباط با کاراکترهایشان ندارند که این موضوع میتواند تجربه تماشا را کمتر جذاب کند.
یکی از مهمترین عواملی که یک فیلم ترسناک را موفق میکند، توانایی آن در ایجاد ترس و اضطراب در بیننده است. برخی از نقدها میگویند که The Haunting of Molly Hartley نتوانسته این هدف را به خوبی دنبال کند و به همین دلیل به عنوان بدترین فیلم ترسناک تمام دوران شناخته میشود.
وینی پو: خون و عسل (Winnie the Pooh: Blood and Honey)
کارگردان: ریس فریک واترفیلد
بازیگران: ناتاشا توسینی، میکلی، کریگ دیوید داوست
سال انتشار: ۲۰۲۳
امتیاز: ۳%
این فیلم، داستان جنایتها و فعالیتهای غیرقانونی «پو» و «پیگلت» را روایت میکند. پس از اینکه «کریستوفر رابین» این دو شرور را رها میکند، آنها به شرارت و خباثت مشغول میشوند. به گفته برخی از منتقدان، این فیلم اسلشر عناصر اصلی یک اثر در این ژانر را دارد؛ اما فاقد ابتداییترین اصول اولیه شخصیتها است.
تاریکی (The Darkness)کارگردان: گرگ مکلین
بازیگران: کوین بیکون، راجا میشل، لوسی فرای
سال انتشار: ۲۰۱۶
امتیاز: ۳%
فیلم The Darkness، یکی از بدترین فیلمهای ترسناک یک دهه اخیر است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و توسط برخی منتقدان و مخاطبان به عنوان یک فیلم ضعیف و ناموفق مورد بررسی قرار گرفت.
برخی از منتقدان معتقدند که داستان این اثر نسبت به فیلمهای ترسناک دیگر کمتر جذاب است. این فیلم داستان یک خانواده را روایت میکند که با نیروهای ماورایی مواجه میشوند. انتقاداتی به بازیگران و اجرای عمومی در The Darkness وارد شده بود که این فیلم را ضعیف جلوه داد.
برخی از مخاطبان ممکن است این فیلم را به عنوان یک اثر کلیشهای و بدون اصالت معرفی کنند. عدم ارائه ایدههای جدید و نوآوری در داستان و اجرا میتواند باعث کاهش جذابیت فیلم و ارائه یک تجربه پیشبینیشده به مخاطبان شود.
ترول ۲ (Troll ۲)کارگردان: کلودیو فراگاسو
بازیگران: مایکل استفنسون، کانی مک فارلند، جورج هاردی
سال انتشار: ۱۹۹۰
امتیاز: ۵%
ترول ۲ معمولاً به عنوان یکی از بدترین فیلمهای ترسناک تاریخ سینما شناخته میشود و دلایل مختلفی برای آن وجود دارد. بازیگری در این فیلم اغلب به نظر میرسد بیانرژی و ناطق است و در برخی موارد، به نظر میرسند که آنها به طور کامل درکی از نقشهای خود ندارند.
اغلب از Troll ۲ به عنوان یک اثر کمدی و ترسناک یاد میشود؛ اما بسیاری از لحظات وحشتناک فیلم به جای ایجاد ترس یا هیجان، باعث خنده و شوخی شده و عناصر اصلی آن را از بین میبرد. داستان نیز ناهماهنگ و ضعیف است و برخی از رویدادها و تصمیمات شخصیتها به نظر میرسد غیرمنطقی و بیربط هستند. این امر باعث میشود که تجربه تماشای فیلم برای بسیاری از مخاطبان غیرقابل قبول بهنظر برسد.
شیطان درون (The Devil Inside)کارگردان: ویلیام برنت بل
بازیگران: فرناندا آندراده، سایمون کوارترمن، ایوان هلموت
سال انتشار: ۲۰۱۲
امتیاز: ۶%
فیلم شیطان درون ردباره یک زن است که در ایتالیا، در طول ماموریت خود، درگیر یک سری اقدامات غیرقانونی در جستجوی حقیقت درباره اتفاقی که برای مادرش رخ داده است، میشود. یکی از اصلیترین دلایلی که باعث میشود The Devil Inside به عنوان بدترین فیلم ترسناک تاریخ شناخته شود، اتمام ناقص داستان است. فیلم به طور ناگهانی و بدون پایان مناسب، داستان را تمام میکند و برای بسیاری از تماشاگران، این اتمام ناقص باعث تباهی تجربه تماشا میشود.
داستان و نوشتار فیلم The Devil Inside نیز به طور کلی ضعیف و ناکارآمد است و برخی از تصمیمات داستانی و رویدادها به نظر میرسند که بدون منطق یا توجیه مناسبی اتفاق میافتند. بسیاری از تماشاگران و منتقدان اعتقاد دارند که این فیلم اصالتی ندارد و از الگوها و تکنیکهای کلیشهای استفاده میکند.
حلقهها (Rings)
کارگردان: اف. خاویر گوتیرز
بازیگران: ماتیلدا آنا اینگرید لوتز، الکس رو، جانی گالکی
سال انتشار: ۲۰۱۷
امتیاز: ۸%
حلقهها که بر اساس دو فیلم ترسناک Ring محصول سالهای ۱۹۹۹ و ۲۰۰۱ ساخته شده، به عنوان یکی از بدترین فیلمهای ترسناک جدید شناختنه میشود. به نظر میرسد که این فیلم ایدهها و تمهای موجود در فیلمهای ترسناک پیشین را کپی کرده، بدون اینکه موفق به ارائه چیزی جدید و نوآورانه باشد. این امر باعث کاهش اثربخشی و جذابیت فیلم میشود. برخی از منتقدان اعتقاد دارند که داستان Rings به طور کلی ناقص و ضعیف است و برخی از رویدادها و تصمیمات داستانی بدون توجیه یا منطق واقعی اتفاق میافتند.
روح گمشده (Lost Souls)کارگردان: یانوش کامینسکی
بازیگران: وینونا رایدر، بن چاپلین، سارا وینتر
سال انتشار: ۲۰۰۰
امتیاز: ۸%
یکی دیگر از فیلمهای ترسناک که نباید ببینید روح گمشده با بازی وینونا رایدر است که سال ۲۰۰۰ منتشر شد و نتوانست توجه مخاطبان ژانر وحشت را به خودش جلب کند. نقدها و بررسیهای این فیلم منفی بوده و منتقدان آن را به عنوان یکی از بدترین فیلمهای ترسناک معرفی کردهاند. به طور کلی، روح گمشده به عنوان یک فیلم ناموفق و بد شناخته میشود و توانایی جذب و سرگرم کردن تماشاگران را ندارد.
اسلندرمن (Slender Man)
کارگردان: سیلوین وایت
بازیگران: جوی کینگ، جولیا گلدانی تلس، جاز سینکلر
سال انتشار: ۲۰۱۸
امتیاز: ۸%
بسیاری از تماشاگران و منتقدان احساس میکنند که فیلم Slender Man، محصول سال ۲۰۱۸ نتوانست پتانسیل خود را به حداکثر برساند و یکی از بدترین فیلمهای ترسناک یک دهه اخیر شناخته میشود. بسیاری از آنها معتقدند که داستان این اثر نامتعادل و مملو از خلاء است. روند داستان به طور کلی احساسی و ضعیف پیش میرود و تعداد زیادی از تصاویر و صحنهها ناقص و ناکام هستند.
شخصیتهای این فیلم، اغلب از ارتباطات و احساسات معمولی خارج میشوند و قادر به جذب و ارتباط با تماشاگران نیستند. بسیاری از تماشاگران معتقدند که فیلم Slender Man نتوانست احساس و وحشت لازم را به تماشاگران منتقل کند.
سقوط تاریکی (Darkness Falls)کارگردان: جاناتان لیبسمن
بازیگران: چانی کلی، اما کالفیلد، لی کورمی
سال انتشار: ۲۰۰۳
امتیاز: ۱۰%
در این فیلم، یک روح کینهتوز به منظور انتقامگیری از شهری که ۱۵۰ سال پیش بدون دادگاه او را اعدام کرده بود، در قالب یک پری ظاهر میشود و سعی بر انتقام دارد. بسیاری از منتقدان معتقدند که داستان فیلم Darkness Falls ناکافی و تکراری است.
برخی از منتقدان به شخصیتها و توسعه آنها در فیلم انتقاد کردهاند. طراحی کاراکترها و پیشرفتشان در طول داستان، به نظر برخی از منتقدان ناکافی است و باعث ایجاد ارتباط کمتری با تماشاگران میشود.
برامز: پسر ۲ (Brahms: The Boy II)کارگردان: ویلیام برنت بل
بازیگران: کیتی هلمز، اوین یومن، کریستوفر کانوری
سال انتشار: ۲۰۲۰
امتیاز: ۱۰%
فیلم Brahms: The Boy II، به دلیل عوامل مختلفی مانند داستان ضعیف و ابتکارات ناکافی، نمرات پایینی دریافت کرد و یکی از بدترین فیلمهای ترسناک تاریخ سینما تبدیل شد. به گفته برخی از منتقدان، این اثر بدون ذرهای عنصر تخیلی و ترسناک است و حتی داستان وحشتناکی را ارائه نمیکند.
بزرگترین مشکلی که برامز: پسر ۲ را به بدترین فیلم ترسناک تاریخ تبدیل میکند این است که تقریباً هیچ چیز تازهای در داستان خود ندارد. این فیلم فضای خوبی را در اختیار دارد؛ اما آنها را در میانه راه گم میکند و نهایتاً به یکی از بدترین فیلمهای ترسناک تبدیل میشود.
منبع: فیگار
tags # هالیوود ، فیلم ترسناک سایر اخبار اسرار تکامل آلت جنسی؛ رابطه جنسی انسانهای اولیه مثل گوریلها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غولپیکری که توسط انسانها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟