Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@18:23:12 GMT

ثبت ۲۸ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ کردستان

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۹۱۴۹

ثبت ۲۸ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ کردستان

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان  با اشاره به انجام ۴ هزارو ۹۵۳ مأموریت شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها در دی ماه سال جاری گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۵۶۸ ماموریت مربوط به بیماری‌ها است.

رضا پیرا گفت: از این تعداد مأموریت انجام شده، ۶۷۸ مورد مربوط به حوادث تصادفی و ۷۰۷ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او: طی مأموریت‌های انجام شده تعداد ۵۷۴ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و ۲ هزار و ۳۹ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی، به بیمارستان‌های استان اعزام شده است.

پیرا در ادامه گفت: طی ماه گذشته به ۷۶۹ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۳۳۵مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ خدمات ارائه شده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان تعداد مأموریت‌های قلبی انجام شده در مدت زمان یاد شده را ۲۲۴ و تعداد مأموریت‌های تنفسی را ۱۹۵ مورد اعلام کرد.

او با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده ۱۳۱ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است، می گوید: از این تعداد ۳۳ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

پیرا گفت: با توجه به استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی در فصول پاییز و زمستان لزوم رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل استاندارد در راستای جلوگیری از مسمویت با گاز مونوکسید کربن بسیار ضروری است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اورژانس 115 علوم پزشکی ماموریت اورژانس کردستان حوادث تصادفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۹۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی به بیش از ۲۲ هزار گزارش مردمی در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، ایرج حسن پور، افزود: طی سال ۱۴۰۲، از طریق مرکز جامع مدیریت یکپارچه پاسخگویی و پایش خدمت اداره کل صمت استان به ۲۲ هزار و ۴۴۲ گزارش مردمی پاسخ داده شده که ۱۵ هزار و ۵۹۴ مورد تماس تلفنی مردمی و میزان پنج هزار و ۶۹۰ تماس ضبط شده از طریق صندوق صوتی مرکز بوده که توسط کارشناسان مرکز پیگیری شده و همچنین در همین مدت نیز تعداد یک هزار و ۱۶۰ مراجعه حضوری به مرکز پاسخگویی انجام شده که کارشناسان این مرکز به تماس گیرندگان و مراجعین مشاوره داده و آنها را راهنمایی کرده اند.

وی افزود: براساس آمارثبت شده در سامانه ۱۲۴ در مدت اعلام شده، کارشناسان مرکز پاسخگویی طی این مدت ۴۱۵ ساعت و ۲۴ دقیقه معادل حدود ۱۷ روز کامل و یا معادل ۵۲ روز کامل اداری تماس تلفنی با تماس گیرندگان داشته اند، که میانگین زمان پاسخگویی یک دقیقه و ۲۱ ثانیه بوده و پایین‌تر از استاندار تعریف شده (۲ دقیقه) است.

حسن پور ادامه داد: در همین بازه زمانی بالغ بر ۷۳ درصد از شرکت کنندگان (تعداد ۶۶۰ نفر) در نظر سنجی که به صورت الکترونیک انجام شده از نحوه‌ی پاسخگویی کارشناسان این مرکز، رضایت کامل داشته اند که این موضوع نشان دهنده توجه ویژه این اداره کل به موضوع استفاده از نقش مردم در فعالیت‌ها است.

مدیرکل صمت استان درادامه خاطرنشان کرد: طی مدت اعلام شده کارشناسان مرکز پاسخگویی جمعاً تعداد ۲۲ هزار و ۴۴۲ گزارش را ثبت سامانه کرده اند و برای رسیدگی به حوزه‌های مختلف از جمله بازرسی ونظارت اداره کل صمت استان و سازمان جهادکشاورزی استان ارجاع کرده اند.

حسن پور ادامه داد: بیشترین گزارشات اخذ شده مردمی طی همین مدت، مربوط به گرانی کالا بویژه مواد غذایی، خوراکی، نوشیدنی، مرغ، نانوایی، گاز مایع و خدمات خودرو بوده است.

کد خبر 6089515

دیگر خبرها

  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • فوت دو نفر در باشت به علت برخورد خودرو با پایه شبکه برق
  • پاسخگویی به بیش از ۲۲ هزار گزارش مردمی در سال ۱۴۰۲
  • ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان