Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یازدهمین روز از برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، اکران ۲ فیلم را در کارنامه خود ثبت کرد، همچنین چند حاشیه داشت و ۲ نشست خبری هم برگزار شد.

اخبار روز یازدهم این جشنواره را در ادامه از نظر می گذرانید.

نامزدهای نهایی چهلمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند

نامزدهای نهایی سودای سیمرغ چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سینما و سبک زندگی

نشست تخصصی «سینما و سبک زندگی» با حضور احسان شاه‌ قاسمی (عضو هیات علمی دانشگاه تهران و جامعه‌شناس) و امیررضا مافی(مجری) در خانه جشنواره برگزار شد.

منتقدان درباره «خائن‌کشی» چه نوشتند؟

«خائن‌کشی»، با وجود همه انتقادها، در برخی موارد مورد تحسین منتقدان است، درباره این فیلم از سویی نوشته‌اند: اگر دلتان برای تک لحظه های ناب سینمایی در فرم، رنگ، نور، کارگردانی و دیالوگ تنگ شده، فیلم را از دست ندهید و از سوی دیگر برخی آن را توهین به نهضت ملی شدن نفت ایران دانستند.

جشنواره فیلم چهلم بدون سیمرغ مردمی/ تزریق ۴۰۰ دُز واکسن در برج میلاد

چهلمین جشنواره فیلم فجر در راهی به ایستگاه آخر نزدیک می‌شود که مهمترین مسافرش یعنی سیمرغ مردمی را همراه ندارد.

کارگردان «نمور»: مضمون اصلی فیلم ایثار است

داود بیدل خانواده را مهمترین عنصر تشکیل دهنده جامعه دانست و گفت: ایثار مفهوم اصلی و مرکزی فیلم نمور است.

سمفا مرجعی برای حفظ آرای مردمی جشنواره یا عامل حذف آن

سیستم رأی‌گیری سمفا که از سال گذشته برای جشنواره فیلم فجر طراحی شد امسال با ایرادهایی همراه بود که آرای غیرصحیح را در امتیازدهی نهایی به‌ شمار نمی‌آورد یا گاهی به دلیل سیستم مخابراتی برای برخی از مخاطبان پیامک ارسال نمی‌شد. 

پخش زنده اختتامیه جشنواره فیلم فجر با اجرای محمد سلوکی

مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر ۲۲ بهمن ماه جاری به صورت زنده از تلویزیون پخش می‌شود و اجرای این مراسم بر عهده محمد سلوکی است.

سیروس الوند: برخی کیمیایی را می‌کوبند تا برای خودشان کسب اعتبار کنند

سیروس الوند، کارگردان پیشکسوت سینمای ایران گفت: بعضی‌ها می‌گردند به یک آدم معتبر مثل مسعود کیمیایی فحش بدهند و بد و بیراه بگویند تا برای خودشان کسب اعتبار کنند. یک عده‌ای این طوری کیمیایی را می‌کوبند.

«ضد» روایت یک حقیقت در آینه سینماست

بازیگر فیلم سینمایی «ضد» گفت: روایت فیلم تا حد بسیار زیادی حقیقت همان اتفاقاتی است که افتاده‌؛ شخصیت حاج آقای فتحی در این فیلم آینه‌ای از شخصیت دکتر بهشتی است.

رنج مادران درگیر با فرزندان اوتیسمی در یک فیلم نمی‌گنجد

مدیرعامل انجمن اوتیسم با اشاره به فیلم «بدون قرار قبلی» گفت: نمی توان درد و رنج مادران افراد مبتلا به اختلال اوتیسم را با نمایش در یک فیلم سینمایی ۲ ساعته به تصویر کشید اما اینگونه آثار در آگاهی بخشی به جامعه می تواند بسیار مفید و موثر باشد.

شخصیت‌ها در «خائن‌کشی» بی‌شناسنامه‌اند

مهم‌ترین مشکل «خائن‌کشی» روایت مخدوش فیلمنامه است، فیلم نه قصه‌گوست و نه ضد قصه و باید گفت شخصیت‌ها در این فیلم همگی بی‌شناسنامه‌اند.

سینمای سیاسی در ایران؛ مقبول یا مطرود؟

سینمای سیاسی یکی از گونه های مهم و مطرح سینمایی در جهان است که متاسفانه در سینمای ایران نادیده گرفته شده و کمتر به آن پرداخته شده است و اگر هم هر از چندگاهی یکبار فیلمسازی به سراغ موضوعی سیاسی در تاریخ معاصر کشورمان رفته متاسفانه با واکنش های متناقض و بازدارنده مواجه شده است.

«خائن‌کشی» نوستالژی رنگ و رو رفته در بستر تاریخ

«خائن‌کشی» با تاکیدات فراوان تلاش دارد نشان دهد یک برهه خاص تاریخی را مورد بازسازی قرار داده‌ است و در نهایت همه چیز به دکتر مصدق ختم می‌شود.

«خائن‌کشی» هم‌ستاره با «ضد» در میانه جدول قرار گرفت

فیلم «خائن‌کشی» به کارگردانی «مسعود کیمیایی» در شب دهم جشنواره فجر با دریافت ۲۸.۵ ستاره از منتقدان سینما توانست جایگاه خود را در میانه جدول رده‌بندی ۲۰ فیلم اکران شده تثبیت کند.

«ضد» ستاره‌های درخشانی از منتقدان دشت نکرد

فیلم «ضد» به کارگردانی «امیرعباس ربیعی» در دهمین روز جشنواره فیلم فجر با ۲۸.۵ ستاره از منتقدان سینما در میانه جدول رده‌بندی قرار گرفت.

بازیگر فیلم «ضد»: دیگر چنین نقش‌هایی را بازی نمی‌کنم

نقش اول فیلم سینمایی «ضد» گفت: دیگر چنین نقش‌های را بازی نخواهم کرد؛ نمی‌خواهم در یک نقش کلیشه شوم.

سیمرغ مردمی از چهلمین جشنواره فیلم فجر حذف شد

دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر، از توقف آرای مردمی فجر ۴۰ به‌دلیل عدم اطمینان از صحت و دقت نتایج نظرسنجی، خبر داد و اعلام کرد: به‌خاطر صیانت از آرای مردم و نیز حفظ حقوق صاحبان آثار و جلوگیری از ضایع شدن کوچک‌ترین حقی از فیلمسازان، در این دوره جایزه داوری مردمی را نخواهیم داشت.

از حمایت ۳۰ میلیاردی فارابی تا درخواست نمایش قاتل و وحشی برای اهالی رسانه

دفاع تمام قد مهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از حمایت ۳۰ میلیاردی فارابی از شش فیلم جشنواره چهلم و درخواست فریدون جیرانی از برگزارکنندگان جشنواره برای نمایش فیلم قاتل و وحشی برای اهالی رسانه، از مهمترین حواشی خبرساز روز دهم جشنواره بود.

کارگردان «دِرب»: سینمای مستقل پشت بازیگر پنهان نمی‌شود

کارگردان «درب» با اشاره با اینکه فیلمش متعلق به سینمای مستقل است، گفت: سینمای مستقل سینمایی است که به کسی باج نمی‌دهد و پشت بازیگر پنهان نمی‌شود.

حذف سیمرغ آرای مردمی؛ اول عدالت، دوم جبران

آنچه که بعد از شنیدن خبر حذف سیمرغ آرای مردمی در چهلمین جشنواره فیلم فجر، به ذهن خطور می کند، عمل درست براساس روح بزرگ انقلاب اسلامی، اجرای تمام و کمال عدالت و جبران دلخوری های به وجود آمده است. 

واکاوی هراس «کیمیایی» از قضاوت شدن در چله سیمرغ

ویژه نامه چله سیمرغ در شماره جدید خود با اشاره به انصراف «مسعود کیمیایی» از چهلمین جشنواره فجر و مقوله هراس سینماگران قدیمی از مورد قضاوت قرار گرفتن پرداخت.  

حذف سیمرغ مردمی و حرکت به سوی رای پاک

یکی‌ از مهمترین سیمرغ‌های جشنواره که مربوط به بهترین فیلم از نگاه مردم بود، حذف شد تا دوره چهلم جشنواره، بدون اعطای سیمرغ مردمی برگزار شود.این‌ تصمیم زمانی قابل تحسین‌ تر خواهد بود که پس از سال ها، سازوکاری علمی تعریف شود که بدون امکان مهندسی آرا، رای‌هایی پاک به آثار داده شود.

واکنش منتقدان به حذف سیمرغ آرای مردمی/ از رفع ابهام تا حذف صورت مساله

حذف سیمرغ آرای مردمی از جشنواره چهلم فیلم فجر با واکنش‌های متفاوتی مواجه شد. مخالفان معتقدند که این تصمیم باید از روز اول اعلام می شد. موافقان تصمیم نیز بر دقیق نبودن نتیجه نهایی تاکید دارند. 

طباطبایی نژاد: حق بهترین فیلم از نظر آراء مردمی چه می‌شود؟

دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گفت: سوی ماجرا این است که بگوییم حقی ضایع نشود و سوی دیگر این است که یک برنده واقعی وجود دارد و حق این برنده واقعی چه می شود؟

حذف سیمرغ با وجود شائبه‌ها، گزینه عادلانه‌تری است

منتقد سینما با اشاره به اینکه حذف سیمرغ مردمی جراحی بزرگی در جشنواره فیلم فجر محسوب می شود، گفت: حذف سیمرغ مردمی فجر، نیازمند توضیح مسئولان است تا اذهان عمومی دلیل این اقدام را بدانند هرچند حذف سیمرغ مردمی با وجود شائبه‌هایی که دارد گزینه عادلانه‌تری است.

برچسب‌ها سینمای ایران جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر پروندهٔ خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سینمای ایران جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر سینمای ایران جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر حذف سیمرغ مردمی خائن کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن امروز (دوشنبه) تاکید کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برخلاف ادعاهایش، جنگ غزه را باخته است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «عمون» اردن، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز طی سخنانی در نشست گفت‌وگو محوری که حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه شکست خورده است.

وی گفت: نتانیاهو می‌گوید که به دنبال پیروزی در غزه است اما وی اکنون به شکست رسیده و اسرائیل نیز مطرود شده است. روشن است که نتانیاهو به دنبال صلح نیست.

الصفدی با اشاره به اینکه ۱.۳ میلیون فلسطینی بمباران می‌شوند، گفت: همه خواهان صلحی مبتنی بر راه‌حل «دو دولتی» هستیم و باید اسرائیل پایبندی خود به صلح عادلانه و فراگیر را اعلام کند؛ همچنان که جامعه جهانی نیز بر این باور است که راه حل دو دولتی تنها راه تضمین امنیت و صلح خواهد بود.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از وزیر خارجه اردن گزارش داد که ابتدا رژیم صهیونیستی باید جنگ را متوقف کند و پس از آن از حماس برای آزادی اسرای صهیونیست درخواست خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • رابطه این فیلم ایرانی با ماجرای قتل بابک خرمدین
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ
  • غرق شدن مرد ۵۵ ساله سیمرغی در آب‌بندان لاله‌زار
  • روایتی از تشابه ماجرای بابک خرمدین با فیلمی که نامش تغییر کرد
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی