Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@12:39:01 GMT

حواشی سیمرغ مردمی فجر به دبیرخانه رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۹۲۵۱

حواشی سیمرغ مردمی فجر به دبیرخانه رسید

رئیس سازمان سینمایی از دبیر جشنواره چهلم خواست در زمینه اخذ آرای مردمی این دوره جشنواره، شفاف‌سازی کند. محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی از مسعود نقاش زاده دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر خواست در زمینه اخذ آرای مردمی این دوره، شفاف‌سازی کند.

متن این درخواست به شرح زیر است:

«جناب آقای نقاش زاده

دبیر محترم چهلمین جشنواره فیلم فجر

سلام علیکم

احتراماً، نظر به ادعا‌های مطرح شده و اظهارات متناقض تعدادی از صاحبان آثار مبنی بر روند مبهم فرایند آرای مردمی و تشکیک در این زمینه به‌منظور حفظ و صیانت از حقوق همه آثار حاضر در بخش سودای سیمرغ و در راستای شفاف‌سازی فرایند آرای مردمی، شایسته است در اسرع وقت با تشکیل کمیته‌ای متشکل از مدیران کمیته نمایش و سالن‌های سینما، فناوری و اطلاعات، سمفا و حراست نسبت به بررسی دقیق وضعیت و واکاوی شبهات مطرح شده، راستی‌آزمایی صورت گرفته و نتیجه در اولین فرصت به اینجانب گزارش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر نیز درپی نامه رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: صیانت از آرای مردمی و صحت نتایج نظرسنجی برای ما اصل است.

درپی برخی ابهامات و پرسش‌ها درباره صحت و دقت نظرسنجی مردمی درباره فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران، روز گذشته به دستور دبیر جشنواره فجر کمیته‌ای متشکل از مدیر امور سینماها، مدیر کمیته نمایش، مدیر روابط عمومی، مدیر حراست سازمان سینمایی، مدیر فناوری اطلاعات جشنواره و مدیر مؤسسه سمفا برای بررسی موضوع و رسیدگی به پرسش‌های مطروحه توسط برخی از صاحبان آثار، تشکیل و مقرر شد ادعا‌های مطروحه بررسی و گزارش نتایج آن در اسرع وقت به دبیر جشنواره ارائه شود.

این جلسه در پی نامه رییس سازمان سینمایی به دبیر جشنواره برای رسیدگی به موضوع این ادعا‌ها برگزار شده است.

مسعود نقاش‌زاده دبیر جشنواره در حاشیه این جلسه گفت: صیانت از آرای مردمی و حقوق صاحبان آثار در نظرسنجی برای ما اصل است و این موضوع را با جدیت رسیدگی و نتایج آن را هر چه باشد اعلام خواهیم کرد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سیمرغ سیمرغ فجر سیمرغ زرین سیمرغ 24 سازمان سینمایی دبیر جشنواره آرای مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، فرهاد قائمیان در دیدار مدیران و دبیران جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما دوست و همراهانی هستیم که فقط به عشق امام رضا (ع) در این جشنواره‌ها هستیم، تا کارهای بهتری را برای شیفتگان امام هشتم (ع) انجام دهیم.   وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره روستایی امام رضا (ع) در روستای کردر گفت: مردمان روستا خانه‌های خود را در اختیار جشنواره و هنرمندان گذاشته بودند. برای مردمی کردن این جشنواره فضایی ایجاد کردیم که مردم بدانند چه نوع فرهنگ رضوی را می‌خواهیم در بین مردم رواج دهیم.   قائمیان گفت: در جشنواره هنرهای نمایشی اتابک نادری نه فقط برای این جشنواره که همراهی خوبی داشت و نمایش‌ها به استان‌های مختلف به صورت اجرای عمومی برگزار شد تا مردم آشناییت بیشتری داشته باشند.   مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی امام رضا(ع) با اشاره به دیگر بخش‌های جشنواره گفت: تلاش شد تمام جشنواره‌ها در بین خود مردم باشد و امید است مدیران کل فرهنگ در استان‌ها همراهی خوبی با این رویداد داشته باشند.   وی افزود: امسال با جشنواره فیلم رضوان این بخش از جشنواره امام رضا (ع) هم فعال می‌شود که یک فیلم سینمایی با فرهنگ و نوع نگاه ما به فرهنگ رضوی است. یک فیلم‌نامه از کتاب «از عشق‌آباد تا عشق‌آباد» اقتباس شده و در راستای فرهنگ امام رضا (ع) است و امید است این فیلم از حیث بزرگی و تاریخی بودن برای سال آینده ساخته شود تا بگوییم جشنواره‌های امام رضا(ع) به اهداف والای خود خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان