Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه پنجشنبه شب با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: مشارکت کنندگان برجام (بدون ایران) و ایالات متحده برای تبادل نظر در مورد وضعیت کنونی مذاکرات وین که گویا آخرین مرحله گفت‌وگوهاست، دیدار کردند.

ایالات متحده آمریکا پس از خروج یکجانبه و غیرقانونی دولت سابق این کشور از برجام هیاتی را به ریاست رابرت مالی نماینده ویژه کاخ سفید در امور ایران به وین اعزام کرده تا در خصوص چگونگی بازگشت دوباره این کشور به برجام رایزنی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالی تاکنون جلسات متعددی را با اعضای گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در غیاب ایران برگزار کرده اما دولت متبوعه او تاکنون اقدام ملموسی را در راستای جبران اقدامات غیرقانونی دولت سابق صورت نداده است.

این درحالیست که موضع‌گیری‌ها و نامه‌نگاری‌های نمایندگان کنگره آمریکا علیه مذاکرات وین در روزهای گذشته افزایش یافته و حتی برخی سناتورهای دموکرات به طرح انتقاد از توافق با ایران پرداخته‌اند.

این درحالیست؛ نخست این که ناهماهنگی‌ها و تغییرات در مواضع طرف آمریکایی همواره یکی از عوامل کندی گفت‌وگوها در وین بوده و این موضوع چه در سطح اعضای هیأت آمریکایی و چه در سطح هیأت حاکمه آمریکا، بر روند گفت‌وگوها تأثیر منفی داشته است.

دوم این که  ابراز مخالفت‌ها چه این دارای اصالت و چه بخشی از یک سناریوی مذاکراتی از سوی آمریکا باشد، نه تنها به عقب‌نشینی هیأت ایرانی از مواضع خود منجر نخواهد شد، که مذاکره‌کنندگان ایرانی را در پافشاری بر قابل اتکاء بودن توافق و موضوع تضمین‌ها مصمم‌تر می‌کند.

دور هشتم گفت‌وگوها از ۶ دی ماه در وین آغاز شده و یکی از طولانی‌ترین دورهای مذاکرات است. شرکت‌کنندگان این روزها سرگرم تکمیل پیش‌نویس متن توافق و تصمیم‌گیری در مورد برخی موضوعات اختلافی هستند.

کد خبر 656401 برچسب‌ها ایران و آمریکا مذاکرات وین هسته‌ای - مذاکرات روسیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا مذاکرات وین هسته ای مذاکرات روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۹۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشترک هیأت دولت با استانداران آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، نشست مشترک اعضای هیأت وزیران به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با استانداران سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور دقایقی قبل آغاز شد.

این اجلاس، اولین نشست مشترک هیأت دولت به ریاست رئیس جمهور با استانداران در سال جاری است. سال گذشته نیز دو بار این نشست برگزار شده بود.

این خبر در حال تکمیل است... .

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌ بس
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • نشست مشترک هیأت دولت با استانداران آغاز شد
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است