Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@01:28:58 GMT

فرانسه ۱۴ رآکتور هسته‌ای جدید می‌سازد

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۹۴۶۷

فرانسه ۱۴ رآکتور هسته‌ای جدید می‌سازد

رئیس‌جمهور فرانسه روز پنجشنبه از قصد این کشور برای احداث ۱۴ رآکتور هسته‌ای جدید خبر داد.

به گزارش مشرق، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه امروز پنجشنبه (۲۱ بهمن/ ۱۰ فوریه) گفت این کشور قصد دارد ۱۴ رآکتور هسته‌ای جدید بسازد.

رسانه‌های غربی مدعی شده‌اند ساخت رآکتورهای جدید بخشی از راهبرد فرانسه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است که عامل گرمایش زمین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: فرانسه وارد کننده برق می شود

رئیس‌جمهور فرانسه گفت رآکتورهای جدید توسط شرکت دولتی EDF ساخته و عملیاتی خواهند شد و میلیاردها یورو از محل بودجه عمومی برای آن هزینه خواهد شد.  

پیش از این آمارهای شرکت برق فرانسه (EDF) نشان داده بود اعتصاب کارگران این شرکت، تولید برق هسته‌ای و آبی فرانسه را ۲.۵ گیگاوات کاهش داده است. این شرکت اعلام کرد ۳۷.۲ درصد مجموع نیروی کارش تا ظهر روز چهارشنبه در این اعتصاب شرکت کردند.

براساس این آمار، پنج رآکتور بهعلت اعتصاب با ظرفیت محدود در حال فعالیت هستند و تولید برق آبی فرانسه نیز از این موضوع آسیب دیده که به معنای کاهش حدود ۲.۹ درصدی تولید برق این کشور است.

کارکنان شرکت برق فرانسه اعتراضات خود را در روز یکشنبه به‌دلیل طرح دولت این کشور برای افزایش فروش برق ارزان به رقبای این شرکت و با قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار آغاز کردند و خواستار افزایش حقوق و مستمری شدند.

آمارهای اپراتور شبکه برق (RTE) نشان داد تولید برق هسته‌ای فرانسه به ۴۹.۳ گیگاوات رسیده است. براساس این آمار، انتظار می‌رود فرانسه در طول روز واردکننده خالص برق شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت شبکه برق رئیس جمهور فرانسه فرانسه امانوئل ماکرون خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت تولید برق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۹۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: هم‌اکنون نسبت به پارسال روزانه بیش از ۸۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت داریم، همچنین خوراک شماری از پالایشگاه‌های کشور را نیز تأمین می‌کنیم.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی در آیین روز کارگر گفت: اگر پایداری تولید داشته‌ایم به همت کارگران است و هرچه به کارگران خدمت کنیم بازهم کم است.

وی با قدردانی از همه افرادی که در تحقق حداکثری تولید نفت تلاش کرده‌اند، افزود: گستره جغرافیایی شرکت نفت و گاز گچساران در چهار استان است که افزایش تولید با همت دولت سیزدهم و تلاش در مجموعه نفت کشور رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران تصریح کرد: هم‌اکنون نسبت به پارسال روزانه بیش از ۸۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت داریم، همچنین خوراک بیشتر پالایشگاه‌های کشور را نیز تأمین می‌کنیم.

کمالی با بیان اینکه امروز جشن تولید ۶۳۰ هزار بشکه نفت در روز را می‌گیریم، افزود: کارگران رزمندگان جبهه اقتصاد هستند، اما دنیا ما را تحریم کرده است و نمی‌خواهد روی پای خودمان بایستیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۰درصد نفت کشور در این منطقه تولید می‌شود، بیان کرد: در همه کتاب‌های مدیریتی از نیروی انسانی به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه یاد می‌شود. نقش نفتی‌ها در اقتصاد کشور بیش از هزار و ۴۰۰ همت در سال است که انتظار می‌رود مشکل‌های کارکنان صنعت نفت رفع شود.

علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در ادامه گفت: متخصص‌ترین و کارآمدترین نیروهای حوزه کار کشور در اینجا هستند. گچساران نه‌تنها بزرگ‌ترین سرمایه ملی، بلکه پنجمین ابرمخزن نفت جهان است. اینجا بزرگ‌ترین سرمایه نیروی انسانی بی‌مانند را دارد و شهدای نفت گواه این مهم هستند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس تأسیسات نفت و گاز گچساران بارها بمباران شد، اما تولید متوقف نشد. حیف است کشورهای منطقه به‌دلیل مسائل مالی، جوانان ما را جذب خود کنند. دولت باید تدبیری در این زمینه بیندیشد.

دیگر خبرها

  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی