Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای سیاسی حزب الله بر ضرورت برگزاری انتخابات لبنان در موعد مقرر تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المنار، «نبیل قاووق» عضو شورای سیاسی حزب‌الله لبنان با انتقاد شدید از دخالت‌های آمریکا و عربستان در کشورش گفت: حزب‌الله بر ضرورت برگزاری انتخابات در موعد مقرر تاکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لبنان به میدان دخالت‌های خارجی و در رأس همه دخالت‌های  آمریکا و عربستان تبدیل شده است.

این مقام حزب الله ضمن انتقاد از جولان دادن مقامات عربستان و آمریکا در مناطق مختلف لبنان و برگزاری دیدارهای انتخاباتی برای تعیین نامزدها و تنظیم لیست‌ها و مدیریت کمپین‌های انتخاباتی، افزود: محور اصلی همه این دخالت‌ها تحریک مردم علیه حزب‌الله و ترویج دروغ برای ایجاد تردید درباره مواضع حزب‌الله در قبال انتخابات آینده است.

قاووق تأکید کرد که موضع قاطع و روشن حزب‌الله عدم تعویق انتخابات و ضرورت برگزاری آن در موعد مقرر است و این موضع جای تأویل و تحریف ندارد.

او حملات تبلیغاتی علیه حزب‌الله را حملات مزدوران دانست که هربار که موعد انتخابات فرا می‌رسد افزایش پیدا می‌کند.

بنا بر اعلام مقامات لبنانی، انتخابات پارلمانی این کشور در تاریخ 15 ماه مِه سال جاری میلادی (25 اردیبهشت ماه) برگزار خواهد شد.

درحالی که نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از پیروزی قاطع حزب‌الله و متحدان آن در انتخابات پارلمانی لبنان است، شیخ‌نشینان خلیج فارس نمی‌خواهند این انتخابات در موعد مقرر برگزار گردد.

گزارش‌ها و مقالاتی که در رسانه‌های متعلق به کشورهای حوزه خلیج فارس منتشر می‌شود حاکی از آن است که این کشورها تمایلی به برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان در موعد مقرر آن ندارند؛ چرا که معتقدند نتیجه این انتخابات همانند دوره قبل برخلاف میل و خواسته این کشورها و همچنین آمریکاست. در همین راستا «ایاد ابوشقرا» تحلیلگر روزنامه سعودی «الشرق الاوسط » در مقاله‌ای نوشت: اصرار آمریکا و فرانسه برای برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان در موعد مقرر آن چیزی جز اصرار برای افزایش مشروعیت حزب الله در لبنان نبوده و نتایج این انتخابات پیشاپیش مشخص است.

به فاصله کوتاهی از انتشار این مقاله «خلدون الشریف» کارشناس وب سایت المدن قطر نیز اعلام کرد که انتخابات لبنان هیچ فایده‌ای ندارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حزب الله لبنان لبنان حزب الله لبنان لبنان انتخابات پارلمانی برگزاری انتخابات موعد مقرر دخالت ها حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۹۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  تبلیغات دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۸ صبح ادامه دارد.

انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود و در تهران برای هر شعبه ۴ صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، ۳ صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیدا‌های حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد
  • رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه
  • آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در تهران انتخابات اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند