Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@20:42:08 GMT

«بیرو» ؛تصویری ناتمام از یک اسطوره

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۹۷۱۹

«بیرو» ؛تصویری ناتمام از یک اسطوره

دکتر رقیه محمد زاده کارشناس و مدیر رسانه به بهانه اکران فیلم «بیرو» یادداشتی برای خبرگزاری برنا نوشت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ یادداشت دکتر رقیه محمد زاده کارشناس و مدیر رسانه به  بهانه اکران فیلم «بیرو» به شرح زیر است.

آقای عباس میرزایی که با نمایش فیلم انزوا در جشنواره 1395 توانست تحسین بسیاری از دوستداران سینما به جلب کند در فیلم اخیر خود "بیرو" قصد دارد روایت زندگی پرفراز و فرود ملی پوش کشورمان آقای علیرضا بیراموند را به تصویر بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این اثر نتوانست قوی و جذاب ظاهر شود و تصویری که ارائه کرده بسیار با یک اسطوره ای که قابلیت تبدیل شدن به الگو برای جوانان و نوجوانان کشور را دارد متفاوت است.

بیرو با قاب های اغراق شده و کش دار، نداشتن منطق دراماتیک، تصویر سازی افراطی و غیر منطقی برخی مشکلات و... بیشتر به اثر کاریکاتوری و کمیک مبدل شده تا داکیودرامی از زندگی واقعی یک نوجوان عاشق فوتبال از خانواده ای فقیر. مربیان بسیار خشمگین و مدام در حال فریاد زدن، مرمی که هر یک به شکلی در صدد سو استفاده از این نوجوان بی جا و مکان هستند برخی از این تصویر سازی های افراطی هستند.

کارگردان اگرچه تلاش کرده با استفاده از کات های سریع ریتم و تمپو کار را افزایش داده و مخاطب را با خود همراه کند اما تصویر بازنمایی شده گاه تداعی گر انیمیشن فوتبالیست هاست که در دهه 70 از تلویزیون پخش می شد. به جرات می توان گفت دراماتیک ترین سکانس های فیلم بخش آغازین و پایانی فیلم بیرو است که فراز هایی از بازی های ملی آقای بیراموند نشان داده می شود.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر رسانه ملی پوش جوانان و نوجوانان مشکلات فوتبال خانواده انیمیشن تلویزیون بازی بازی خانواده رسانه فوتبال برنا بیرانوند بیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۹۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپالتی: باجو، توتی و دل پیرو را به اردوی تیم ملی ایتالیا می‌آورم

سرمربی تیم ملی ایتالیا چهار اسطوره فوتبال این کشور را به اردوی تیمش جهت آماده‌سازی یورو 2024 دعوت می‌کند

طرفداری | لوچانو اسپالتی، سرمربی تیم ملی ایتالیا، در آستانه یورو 2024، چهار اسطوره فوتبال این کشور یعنی روبرتو باجو، الساندرو دل پیرو، فرانچسکو توتی و جانکارلو آنتونیونی را برای تماشای یک جلسه تمرینی آتزوری در کوورچانو دعوت کرده است.

لوچانو اسپالتی در مصاحبه‌ای با کوریره دلو اسپورت در خصوص روحیه‌دهی به بازیکنان ایتالیا در آستانه یورو 2024 و حضور اسطوره‌ها در اردوی تیمش گفت:

پیراهن تیم ملی خاص است. وقتی به تیم ملی ملحق می شوید، می دانید که باید ارزش پیراهن را حفظ کنید. بازیکن باید دو ساعت خوب تمرین کند و در 22 ساعت باقی‌مانده نگرش مناسبی داشته باشد. ترجیح می‌دهم بازیکنانم کیفیت کمتر اما نظم و اخلاق عالی داشته باشند. در طول آماده‌سازی برای یورو 2024 در کمپ کوورچانو، دوست دارم چهار شماره 10 را به اردو بیاورم؛ باجو، دل پیرو، توتی و آنتونیونی. در این مورد با گراوینا صحبت کرده‌ام. تصورش را کنید آنها یک جلسه تمرینی را تماشا کنند. این باعث می‌شود بازیکنان سطح خود را بالا ببرند.

سرمربی تیم ملی ایتالیا درباره بوفون، سرپرست آتزوری نیز صحبت کرد:

جانلوییجی بوفون را به عنوان یک دروازه‌بان بزرگ و رهبر رختکن شناختم اما در حال حاضر، متوجه شده‌ام که او یک دوست صمیمی هم هست و مثل دوران فوتبالش یک مدیر بزرگ خواهد شد. او ثابت کرده است که در نقشی کاملاً جدید کارایی دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • خانواده فرانتس بکن باوئر مهمان ویژه دیدار بایرن مونیخ و رئال مادرید (+عکس)
  • رامین و پرسپولیسی‌ها در آزادی/ بیرو می‌رسد؟
  • خانواده فرانتس بکن باوئر مهمان ویژه دیدار بایرن مونیخ و رئال مادرید / عکس
  • رونالدو نازاریو: هر دو باشگاهم را می فروشم!
  • سلام بر تو که اسطوره‌ حجاب شدی ...
  • اسپالتی: باجو، توتی و دل پیرو را به اردوی تیم ملی ایتالیا می‌آورم
  • رباح ماجر: مسی نه، کرویف قله خلاقیت فوتبال است!‏
  • پیشنهاد اغواکننده به اسطوره فوتسال ایران برای تبلیغ برنج!
  • گفتگوی اختصاصی وحید سلیمانی با اسطوره فوتسال ایران محمدرضا حیدریان درخصوص تیم ملی فوتسال
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است