Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@16:50:07 GMT

۶۵ هزار ایرانی با پیوند عضو به زندگی بازگشتند

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۹۹۵۲

۶۵ هزار ایرانی با پیوند عضو به زندگی بازگشتند

آفتاب‌‌نیوز :

امید قبادی، به وجود ۲۵ هزار بیمار در فهرست پیوند اعضا در کشور اشاره کرد و گفت: در حالی که سالانه بیش از ۳ هزار نفر از این عزیزان را به علت تأمین نشدن ارگان حیاتی از دست می‌دهیم، همزمان سالانه ۶ تا ۷ هزار عضو سالم افراد مرگ مغزی را خاک می‌کنیم.

وی، دلایل عدم رضایت به اهدای عضو را در دو محور "عدم باور" و "عدم تمایل" به اهدای عضو دسته بندی کرد و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که "عدم باور" از نظر کیفی علت ۸۰ درصد موارد عدم رضایت به اهدای عضو است و عدم باور به مرگ مغزی= با مرگ در این ردیف حرف اول را می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبادی به نقش سازنده کارت اهدای عضو در ترغیب خانواده‌ها به رضایت به اهدای عضو اشاره کرد و گفت: گرچه در ایران رضایت خانواده فرد مرگ مغزی برای اهدای عضو لازم است اما بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که اگر خانواده از قصد عزیز درگذشته اش به اهدای عضو با خبر باشد، نزدیک ۹۷ درصد به اهدا رضایت می‌دهد، در غیر این صورت احتمال تحقق اهدای عضو فقط ۴۸ درصد است.

۶۵ هزار ایرانی با پیوند عضو به زندگی بازگشتند

مدیر عامل انجمن اهدای عضو ایرانیان نیز از افزایش ۶۶ درصدی اهدای عضو در کشور نسبت به سال گذشته خبر داد.

 کتایون نجفی زاده، در همایش برخط شعب انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: از ابتدای سال جاری ۴۴۶ مورد اهدای عضو در کشور انجام شده که نسبت به سال گذشته (با ۲۶۹ مورد) ۶۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی در عین حال تصریح کرد: به علت شیوع کرونا، آمار اهدای عضو در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن ۵۳ درصد افت داشت و همچنان نسبت به آمار ۵۷۴ موردی اهدای عضو در قبل از شیوع کرونا، افت ۲۲ درصدی اهدای عضو را شاهد هستیم.

عضو کارگروه پیوند اعضای سازمان جهانی بهداشت (WHO)، به مسیر رو به رشد اهدای عضو در ایران اشاره کرد و گفت: رضایت به اهدای عضو در ایران از ۲ دهم درصد در سال ۱۳۷۹ به ۹/۱۰ در سال جاری افزایش یافته است.

وی، بازگشت بیش از ۶۵ هزار ایرانی به زندگی با پیوند عضو، ذخیره ارزی ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی ناشی از بومی سازی اهدای عضو در کشور و بی نیازی از رفتن به خارج از کشور و افزایش نیروهای کارآمد با ورود نیروهای بازتوان یافته را از مهم‌ترین توفیقات اهدای عضو در ایران برشمرد.

نجفی زاده، شعب را بازوی اجرایی انجمن برشمرد و با اشاره به فاصله معنی دار اهدای عضو در مناطق مختلف کشور، بر لزوم جدیت بیشتر شعب انجمن برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های بالقوه استان‌ها تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بیمار مرگ مغزی اهدای عضو رضایت به اهدای عضو اهدای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| نوری قزلجه: بیش از ۵۰ درصد اقدامات مجلس یازدهم رضایت‌بخش نبود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامرضا نوری قزلجه، نماینده بستان آباد در مجلس یازدهم، در بخشی از گفتگوی خود در «کافه خبر» خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: «تا جایی که یادم می‌آید صحبتی، اظهارنظری، تصمیمی و رأیی نداشتم که از آن پشیمان باشم اما اتفاقات فراوانی در مجلس افتاد که به دلیل اینکه ما عضو آن مجلس بودیم، شاید به اسم همه نوشته شود. »

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899752

دیگر خبرها

  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • ببینید| نوری قزلجه: بیش از ۵۰ درصد اقدامات مجلس یازدهم رضایت‌بخش نبود
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان