Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@03:33:22 GMT

یک سوم مبتلایان کرونا به بیماری جدید مبتلا می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۹۹۵۶

‍‍‍‍‍‍

به گزارش  اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مدیکال اکسپرس نوشت: تقریبا یک سوم از افراد مسن مبتلا به کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰، حداقل به یک بیماری جدید مبتلا شده‌اند که در ماه‌های پس از نخستین ابتلا، به مراقبت‌های پزشکی نیاز داشت. آمار ابتلا به بیماری‌های جدید در این گروه، بیشتر از افرادی است که به کووید-۱۹ مبتلا نبوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیماری‌های جدید، طیف گسترده‌ای از اندام‌ها و سیستم‌های اصلی، از جمله قلب، کلیه‌ها، ریه‌ها و کبد را درگیر می‌کنند و عوارضی را نیز برای سلامت روانی به همراه دارند.

پژوهش‌هایی که به بررسی فراوانی و شدت بیماری‌های جدید پس از ابتلا به کووید-۱۹ می‌پردازند، آغاز شده‌اند اما تعداد کمی از آنها خطر بیش از اندازه ابتلا به بیماری‌های جدید ناشی از کووید-۱۹ را در افراد مسن مورد بررسی قرار داده‌اند.

پژوهشگران آمریکایی برای رسیدگی به این موضوع، از سوابق بیمه سلامت استفاده کردند و به شناسایی ۱۳۳۳۶۶ شخص ۶۵ ساله یا بیشتر در سال ۲۰۲۰ پرداختند که پیش از اول آوریل ۲۰۲۰ به کووید-۱۹ مبتلا شده بودند. افراد شناسایی‌شده، در سه گروه متفاوت طبقه‌بندی شدند.

سپس پژوهشگران، هرگونه بیماری پایدار یا جدیدی را که ۲۱ روز پس از تشخیص کووید-۱۹ ظاهر شده بود، ثبت کردند و خطر بیماری‌های ناشی از کووید-۱۹ طی چند ماه بعد را براساس سن، نژاد، جنسیت و بستری شدن آنها در بیمارستان محاسبه کردند.

نتایج این پژوهش نشان می‌دهند که در میان افرادی که طی سال ۲۰۲۰ مبتلا به کووید-۱۹ تشخیص داده شده‌اند، ۳۲ درصد به یک یا چند بیماری جدید مبتلا شده‌اند که این رقم، ۱۱ درصد بیشتر از گروهی بود که به کووید-۱۹ مبتلا نبودند.

بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در مقایسه با گروه غیر مبتلا، در معرض افزایش خطر ابتلا به طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها مانند نارسایی تنفسی، خستگی و فشار خون بالا قرار داشتند.

افرادی که به خاطر ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده بودند، در بیشتر موارد به طور قابل توجهی با افزایش خطر روبه‌رو شدند. خطر ابتلا به چندین بیماری نیز برای مردان سیاه پوست و برای افراد ۷۵ سال به بالا افزایش یافته بود.

این یک پژوهش مبتنی بر مشاهده‌ است؛ بنابراین نمی‌تواند علت را مشخص کند و پژوهشگران فقط برخی از محدودیت‌ها را تأیید می‌کنند؛ از جمله این واقعیت که برخی از تشخیص‌ها ممکن است واقعا نشان‌دهنده بیماری جدیدی نباشند که ناشی از کووید-۱۹ است.

با وجود این، آنها هشدار می‌دهند که با بیش از ۳۵۷ میلیون نفر مبتلا به کروناویروس در سراسر جهان، تعداد بازماندگان مبتلا به عواقب پس از عفونت حاد، همچنان رو به افزایش خواهد بود.

پژوهشگران خاطرنشان کردند که این یافته‌ها، طیف وسیعی از عواقب مهم پس از ابتلا به کروناویروس را نشان می‌دهد. درک میزان خطر ابتلا به مهم‌ترین عواقب بالینی ممکن است احتمال تشخیص و مدیریت شرایط افراد مبتلا را افزایش دهد. همچنین، نتایج این پژوهش می‌تواند امکان برنامه‌ریزی برای استفاده از منابع مراقبت‌های بهداشتی را بهبود ببخشد.

این پژوهش، در مجله "The BMJ" به چاپ رسید.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد بیماری کرونا کرونا ویروس کووید - ۱۹ بیماری کرونا کرونا اومیکرون اخبار مرتبط پسر عموی اومیکرون هم آمد سویه بعدی کرونا؛ مرگبار‌تر از اومیکرون؟ قرص ضد کرونای مرک روی اومیکرون موثر است اندمیک برای کرونا به چه معناست؟ ایمنی ۲۰ماهه بدن پس از ابتلا به کرونا علائم خطر کرونا در کودکان ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها یک سوم مبتلایان کرونا به بیماری جدید مبتلا می شود سفربه پاتایا تایلند چقدر هزینه دارد؟ (جدول) تنها کشور مستقل دنیا جمهوری اسلامی ایران است مذاکرات در کوبورگ ادامه دارد قزاقستان درگیر حمله تروریستی شده بود طولانی‌ ترین زمان قرنطینه جهان تاثیر سلنیوم بر بهبود عملکرد مغز ساعت هوشمندی که استرس را تشخیص می دهد گربه‌ ناخوانده مسابقه فوتبال را متوقف کرد + فیلم جلسه همه مذاکره‌ کننده‌ ها با آمریکا بدون مقامات ایران نامزدهای بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد ترامپ و کیم هنوز در ارتباطند احیای برجام تمامی منطقه را به خطر خواهد انداخت نگاهی به قتل‌ های ناموسی در ایران تجارت ۴۱ میلیارد دلاری ایران با همسایگان برنامه‌های اپل برای دستگاه واقعیت ترکیبی فاش شد آخرین نسخه بتا اندروید ۱۲L منتشر شد خطر بدخوابی برای قلب انسان بارش باران در سواحل دریای خزر و دامنه های البرز توییت مذاکره‌کننده ارشد روسیه بعد از دیدار با باقری پرونده‌ های کثیرالشاکی شناسنامه‌ دار شوند سعید جلیلی به دنبال چیست؟ دستور ویژه اژه‌ ای برای یک زندانی ساعت خواب چگونه بر اشتها تاثیر می‌ گذارد؟ هاچ بک ژاپنی چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۱ بهمن ۱۴۰۰) مسیرهای خودرویی و موتوری راهپیمایی ۲۲ بهمن + فیلم آزرا ۳ میلیاردی شد + جدول قیمت کامل (۲۱ بهمن ۱۴۰۰) ۴۰ ماهواره استارلینک نابود شدند نگرانی ناسا نسبت به افزایش فعالیت‌های اسپیس ایکس هشدار به کشاورزان درباره هجوم ملخ‌ های صحرایی و مهاجر حجم تبادل تجاری در برخی حوزه‌ها ۲.۸ دهم برابر شده است پیش بینی قیمت طلا و سکه برای ۲۳ بهمن / وقت خرید طلا است؟ بازدید رییس قوه قضاییه از زندان مرکزی اصفهان خوابیدن فک های فیلی + فیلم عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال ۶ ماه محروم شد تخصیص ۲۰ هزار تن شکر به زنبورداران کشور خرید مسکن حمایتی به صرفه است؟ کاهش سرعت اینترنت عمدی است؟ پیش بینی قیمت دلار برای ۲۳بهمن / حرکت خلاف جهت دلار در بازار آزاد و صرافی ملی موافقت رهبر انقلاب با عفو ۳۳۸۸ نفر از محکومان آیین آغاز بهره برداری از سه پروژه ذوب آهن اصفهان در حوزه های محیط زیست و مسئولیت اجتماعی زندگی نامزد رونالدو؛ از حقوق ۲۵۰ پوندی تا ۳۴ میلیون فالوئر! ارزش سهام عدالت چرا افت کرد؟ اعلام زمان اجرای رتبه بندی معلمان در پی دستور رییسی سیمرغی که پَر پَر شد اجاره خانه در کامرانیه چقدر است؟ رایزنی بایدن با سران ناتو و اتحادیه اروپا در موضوع اوکراین ۲۰ درصد از مبتلایان اومیکرون کودکان هستند باقری اختیار تام و تمام برای اعلام نتیجه مذاکرات دارد پشت پرده اجسام نورانی که در آسمان پورتوریکو مشاهده شدند بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیماری کرونا کرونا ویروس کووید ۱۹ بیماری کرونا کرونا اومیکرون بیماری جدید مبتلا بیماری های جدید کووید ۱۹ بیماری ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضا شیخی درگذشت

آفتاب‌‌نیوز :

رضا شیخی، مدیر فیلمبرداری سینمای ایران پس از مدت‌ها ابتلا به بیماری دار فانی را وداع گفت.

رضا شیخی فیلمبردار، رضا شیخی، مدیر فیلمبرداری سینمای ایران شب گذشته پس از مدت‌ها ابتلا به بیماری دار فانی را وداع گفت.

تصویربردار و نورپرداز فیلم‌های سینمایی «جا به جا»، «مرهم» و «کنعان» و مدیر فیلمبرداری سریال‌های «بچه مهندس»، «تن‌هایی لیلا» و «جراحت» را برعهده داشت.
‎او کار حرفه‌ای خود را به عنوان مدیر فیلمبرداری در سال ۱۳۸۷ از تلویزیون و با سریال «گل‌های گرمسیری» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور آغاز کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • رضا شیخی درگذشت
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال