Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در سراسر کشور تنها ۵ شهر و یک روستا گازرسانی شده بود، اما اکنون ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۸ درصدی روستاهای خراسان جنوبی از نعمت گاز برخوردارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، انقلاب اسلامی را که حضرت امام خمینی(ره) از آن با عناوینی چون «معجزه قرن» و «انفجار نور» یاد می کرد را باید سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین دانست که امروز شاهد این تحولات در حوزه های متعدد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحولاتی که تصور دوران سیاه پهلوی را هم مشمئزکننده می کند.

دهه فجر و فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت مغتنمی برای بازخوانی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در حوزه‌های گوناگون می‌باشد. هرچه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی فاصله گرفته شود، اهمیت پرداختن به موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی و اهمیت تبیین دستاوردها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی بیش‌تر می‌شود.

یکی از مهم ترین حوزه های پیشرفتی طی دوران انقلاب اسلامی، گام بزرگ در گازرسانی به اقصی نقاط کشور است. در حالی که بر اساس آمارهای موجود، تا سال ۵۷ و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در سراسر کشور تنها ۵ شهر و یک روستا گازرسانی شده بود و فقط ۵۱هزار خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار داشتند. همچنین مجموع صنایع بهره‌مند از گاز طبیعی به عنوان سوخت، در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی (صنایع عمده مصرف‌‌کننده) شامل یک واحد بوده است. اما امروز و به برکت انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت های گسترده ای در حوزه گازرسانی به مناطق متعدد کشور از جمله خراسان جنوبی به عنوان یک استان دورافتاده از مرکز هستیم.

سید محمود هاشمی مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: اولین خط لوله گاز در سال ۱۳۸۶ وارد خراسان جنوبی شد و خوشبختانه با گذشت ۱۶ سال از تاسیس شرکت گاز خراسان جنوبی، هم اکنون تمام شهرهای خراسان جنوبی شامل ۳۲ شهر، از پوشش صد درصدی شبکه گازرسانی برخوردارند.

وی افزود: در حوزه گازرسانی به روستاهای استان نیز؛ هم اکنون ۹۸ درصد روستاهای استان شامل یک هزار و ۶۰۵ روستا، از شبکه گازرسانی و این نعمت پاک برخوردارند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه گازرسانی به واحدهای صنعتی استان نیز، تاکنون ۹۴ درصد صنایع استان شامل یک هزار و ۸۱۱ واحد صنعتی و تولیدی، تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار دارند.

هاشمی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ و در ادامه نهضت گازرسانی در استان، تمامی روستاهای دارای قابلیت گازرسانی خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند، گفت: امسال گازرسانی به ۲۱۲ روستا را در تعهد داریم که بالاترین تعهد در سطح شرکت‌های گاز سراسر کشور است و خوشبختانه با تلاش انجام شده به ۲۳۲ روستا رسیده و امیدواریم این آمار تا پایان سال جاری افزایش یابد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۱۲ روستای استان در دهه فجر، گفت: تا هفته دولت سال آینده؛ تمامی شهرستان‌های استان به‌صورت کامل از گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد. البته شهرستان‌های سرایان و فردوس به‌طور کامل از نعمت گاز برخوردار هستند و در حوزه روستایی این ۲ شهرستان هیج پروژه‌ای باقی نمانده است.

هاشمی اظهارکرد: در دهه فجر امسال نیز گازرسانی به ۱۶۹ روستا با اعتبار ۲۴۳ میلیارد تومان، به‌طور رسمی افتتاح و ۳ هزار و ۴۷۸ خانوار در ۶ شهرستان استان از آن بهره‌مند می‌شوند. در حوزه صنعت هم گازرسانی به ۱۳۹ واحد صنعتی با هزینه ۴۵ میلیارد تومان افتتاح می شود.

وی گفت: در مجموع دهه فجر امسال ۶۸۰ پروژه گازرسانی با هزینه ۳۸۵ میلیارد تومان در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۲۳۳ پروژه نیز آغاز می‌شود که گازرسانی به ۱۱۲ روستا و ۸۶ واحد صنعتی در استان از جمله پروژه‌هایی است که کلنگ زنی می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پیروزی انقلاب اسلامی خراسان جنوبی نعمت گاز گاز طبیعی بهره مند دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۰۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استان به‌ علت عدم توسعه در حوزه راه‌‌ها در بن‌بست قرار گرفته، گفت: اختصاص اعتبار جهت تکمیل خط ریلی باید در اولویت قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، بهمن میری در اجلاس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به عمده مطالبات جهت جذب اعتبار، اظهار داشت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرها و روستاهای شهرستان کیار مورد تقاضاست.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از دفن زباله و مدیریت پسماند در شهرها و روستاهای تابعه استان، تصریح کرد: استقرار کارخانه پسماند زباله جهت شهرستان‌های کیار،کوهرنگ، اردل و فارسان نیازمند برنامه‌ریزی و اختصاص اعتبار ویژه است تا بخشی از مشکلات زیست‌ محیطی و آسیب‌های ناشی از دفن غیربهداشتی زباله‌ها بر سلامتی مردم مدیریت شود.

میری با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری به‌ علت عدم توسعه در حوزه راه‌‌ها در بن‌بست قرار گرفته، افزود: برای خروج این استان از بن‌بست، توسعه محورهای مواصلاتی و ایجاد کریدورهای ارتباطی از ضروریات است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای همین اختصاص اعتبار جهت تکمیل خط ریلی، جاده‌ها و تونل‌ها  و همچنین افزایش تعداد پرواز‌های فرودگاه به استان‌ها و کشورهای دیگر باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه توجه به مناطق محروم  استان چهارمحال و بختیاری و پیشرفت همه جانبه شهرها و روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است، تأکید کرد: اهم مطالبات شهرها و روستاهای شهرستان کیار، اجرای روکش آسفالت مسیرهای روستایی، احداث سالن‌های ورزشی چندمنظوره در برخی روستاهای واجدالشرایط، اجرای فیبر نوری درمناطق کم‌برخوردار، تکمیل پروژه‌های گردشگری و تکمیل خطوط گازرسانی به روستاها، بهره‌برداری از گلخانه‌ها، شیلات و کلیه طرح‌های اشتغال‌زایی است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد