Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان از فعالیت سامانه بارشی و بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی از امروز تا اواخر روز شنبه در استان اصفهان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمدرضا رفیعی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت هوای استان، اظهار داشت: از اوایل روز جمعه تا اواخر روز شنبه فعالیت سامانه بارشی و بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود که این سامانه در روز جمعه برای مناطق غربی و روز شنبه برای بیشتر مناطق استان فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی بر اثر بارش برف و احتمال آب گرفتگی معابر شهری دور از انتظار نیست.

هواشناسی ایران 1400/11/21؛ هشدار بارش سنگین برف و باران در برخی استان‌هاهواشناسی ایران 1400/11/20؛ هشدار نفوذ سامانه بارشی به کشور/ بارش برف و باران 5 روزه در 26 استانهواشناسی ایران 1400/11/19؛ آغاز بارش برف و باران از پنجشنبه/ هشدار سازمان هواشناسی برای استان‌های جنوبی

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه کمینه دما در 24 ساعت آینده 2 تا 3 درجه افزایش دارد، گفت: دمای شهر اصفهان در گرم ترین ساعات به 18 درجه سانتیگراد و در سردترین ساعات به صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی ادامه داد: خور و بیابانک با دمای 22 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و  بویین میاندشت با 6 درجه زیر صفر سانتیگراد سردترین نقطه استان گزارش شده است.

انتهای پیام/166/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بارش برف و باران سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی که از امروز وارد منطقه شده تا اوایل هفته آینده به صورت متناوب به فعالیت خود در این منطقه ادامه می‌دهد که بارش‌ها در نوار غربی بیشتر از سایر مناطق پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه به صورت افزایش ابر، رگبار باران بهار و رعد و برق ابتدا در مناطق جنوب استان شروع می‌شود و به تدریج تمام مناطق استان را فرا می‌گیرد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: فعالیت این سامانه بارشی در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه بیشتر در بعداز ظهر‌ها خواهد بود و از روز جمعه سامانه تقویت شده و احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد.

محمدپور اظهار کرد: با ورود این سامانه بارشی دمای‌هوا نیز به طور میانگین ۴ تا ۵ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند و از گرمای هوا که از اوایل هفته جاری شروع شده بود، تا حدودی کاسته می‌شود.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران با حداقل دمای چهار درجه سانتی‌گراد سردترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۱ و ۲۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • فیلم| هشدار جدی و مهم هواشناسی به مردم؛ بارش باران شدید در راه است
  • ببینید | هشدار جدی و مهم هواشناسی به مردم؛ بارش باران شدید در راه است
  • سامانه بارشی در راه کرمان
  • بارش باران در اروند
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • جاری شدن سیل در شهر مدینه عربستان
  • لرستان بارانی می‌شود
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه