Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@19:10:49 GMT

کلنگ احداث یک واحد پتروشیمی در پارسیان به زمین زده شد

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۰۲۰۰

کلنگ احداث یک واحد پتروشیمی در پارسیان به زمین زده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، کلنگ احداث صنایع پتروشیمی مهتاب پارسیان در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان به زمین زده شد.

هم اکنون ۱۳۱ هکتار زمین مورد نیاز برای تأسیس واحد GTX مجوز خود را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کرده، واگذار شده است.

با توسعه صنایع پایین‌دستی متانول و پروپیلن و اتیلن و همچنین تکمیل زنجیره ارزش‌ آن‌ها، گامی مهم در راستای اعتلای صنعت پتروشیمی کشور برداشته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجتمع با استفاده از خوراک گاز متان (گاز طبیعی) قادر خواهد بود سالانه یک میلیون و ۸۵۰هزارتن متانول، ۴۳۸هزارتن پروپیلن، ۲۷۸هزارتن اتیلن، ۳۰۰هزار تن پلی پروپیلن و برخی دیگر از محصولات پتروشیمی را تولید کند.

میزان سرمایه گذاری برای احداث این مجتمع پتروشیمی یک میلیارد و ۸۴۸میلیون دلار است و خوراک مجتمع سالیانه بیش از یک میلیارد و ۵۸۰میلیون  نرمال مترمکعب گاز طبیعی است.

 سیلوهای ذخیره مواد معدنی و ترمینال سالکو در منطقه ویژه پارسیان به بهره برداری رسید

همزمان با دهه فجر، سیلوهای ذخیره مواد معدنی و ترمینال صنایع آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با حضور استاندار هرمزگان و با سرمایه گذاری 76میلیون یوآن به بهره برداری رسید.

سیلوها و تجهیزات مربوطه، به منظور دپوی مواد اولیه مورد نیاز در فرآیند تولید و صادرات محصولات نهائی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در زمینی به وسعت 68 هزار مترمربع و با سرمایه گذاری 76میلیون یوآن ساخته شده است.

انبارهای احداثی سالکو ظرفیت ذخیره سازی 70هزار تن آلومینا، شش هزار تن قیر و 20هزار تن کک کلسینه (CPC)  را دارد.

با نصب دو دستگاه تجهیزات تخلیه CPC و آلومینا (Ship Unloader) و سایر واحد های پشتیبانی مورد نیاز در این انبارها، امکان بارگیری روزانه 80 بونکر فراهم شده است.

با بهره برداری از این مجموعه، برای 100 نفر اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: منطقه ویژه پارسیان هرمزگان کلنگ زنی یک پروژه پتروشیمی بندرعباس منطقه ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۰۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، ناصر چیتگر افزود : این زمینها در مجموع برای احداث حدود ۲ هزار و ۱۸۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و هر زمین برای ساخت ۲ واحد مسکونی به ۲ نفر از افراد متقاضی واگذار شد.   وی ادامه داد: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گناباد اکنون در ۱۲ سایت در حال احداث است که از این میان سایت ۲۴۰ هکتاری بزرگترین سایت برای اجرای این طرح در استان خراسان رضوی است.   رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد بیان کرد: پنج هزار واحد مسکونی در سایت ۲۴۰ هکتاری احداث می شود و تاکنون یک هزار و ۳۵۲ قطعه زمین برای احداث ۲ هزار و ۷۰۰ واحد توسط اداره راه و شهرسازی برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن تحویل داده شده است.   وی بیان کرد: علاوه بر این تعدادی زمین در سایر سایتهای نهضت ملی مسکن گناباد به متقاضیان واگذار شده که مراحل ساخت واحدهای آنان در حال اجرا است.   چیتگر اظهار کرد: ۹۷۰ واحد نهضت ملی مسکن گناباد در مرحله پی ریزی (فوندانسیون) ، ۵۲۰ واحد اسکلت بندی و سقف و همچنین ۲۰۰ واحد نازک کاری و مراحل پایانی خود را طی می کند.   رئیس اداره راه و شهرسازی گناباد هم گفت: از مجموع ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر که تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن مناطق شهری گناباد ثبت نام کردند، شرایط نخست ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر تایید و افزون بر ۶ هزار نفر هم تایید نهایی شدند.   سعید خواجه افزود: بیش از ۴۰۰ هکتار زمین در یک سال گذشته برای اجرای نهضت ملی مسکن به محدوده مناطق شهری و روستایی این شهرستان الحاق شد، در حالیکه از ابتدای انقلاب تا آغاز به کار دولت سیزدهم تنها ۷۵ هکتار زمین به محدوده این شهرستان الحاق شده بود.   مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.      

 

دیگر خبرها

  • کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد
  • پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه
  • خوابگاه متاهلی ۷۰ واحدی دانشگاه یاسوج کلنگ زنی شد
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • کلنگ احداث درمانگاه تخصصی در مهرگان به زمین خواهد خورد
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند