Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که پارلمان انگلستان تحریم‌ها علیه روسیه را گسترش داد، وزیر خارجه روسیه به همتای انگلیسی خود هشدار دادکه اعمال تحریم‌های جدید لندن "اقدامی تجاوزکارانه" تلقی شده، گفت‌وگو با انگلیس را بی‌ارزش می‌کند و با پاسخ قاطع مسکو مواجه خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وز گذشته (پنجشنبه،10 فوریه/21 بهمن ماه) پارلمان انگلستان اصلاحیه‌هایی را در قانون تحریم‌ها علیه روسیه تصویب کرد که اجازه می‌دهد تا اقدامات محدودکننده‌ای علیه طیف وسیع‌تری از افراد و شرکت‌های فدراسیون روسیه که به گفته طرف انگلیسی، اوضاع پیرامون اوکراین را بی‌ثبات می‌کنند، اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلاحیه‌های قانون تحریم‌ها و مبارزه با پولشویی انگلیس مربوط به سال 2018 در تاریخ 10 ماه فوریه به پارلمان ارائه شد، فوراً به تصویب رسیده و از همان زمان لازم‌الاجرا شده است.

تغییرات اعمال شده در این قانون به معنای اعمال خودکار تحریم‌ها علیه افراد یا سازمان‌های روسی نیست، ولی فرصت‌های مضاعفی را برای اعمال آنها در صورت تشدید روند اوضاع در اطراف اوکراین فراهم می‌کند.

رژیم تحریم‌های قبلی علیه روسیه به دولت انگلیس اجازه می‌داد تنها کسانی مورد تحریم قرار گیرند که به عقیده مقامات لندن، مستقیماً در «بی‌ثبات ‌سازی اوضاع» اوکراین دخالت دارند. اکنون معیارهای تعیین این افراد و موسسات به میزان قابل توجهی گسترش یافته است. علاوه بر این، طرح تحریم‌های جدید انگلیس اعمال محدودیتهایی علیه شرکت‌هایی در بخش‌های راهبردی روسیه: شامل عرصه نظامی، شیمیایی، حمل‌ونقل، مالی و انرژی را امکان‌پذیر می‌کند.

خبرگزاری «تاس» گزارش داد، این اصلاحات در حالی به تصویب رسیده است که "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز، پنجشنبه، در جریان مذاکرات خود با "لیز تراس" وزیر خارجه انگلیس در مسکو وعده داد که به هر اقدام غیردوستانه لندن در قبال روسیه پاسخ مناسبی داده خواهد شد.

وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه عصر روز پنجشنبه در بیانیه‌ای در این باره توضیح داد: «سرگئی لاوروف این نکته را به همتای انگلیسی خود تذکر داد که اعمال تحریم‌های جدید لندن علیه مسکو "یک اقدام تجاوزکارانه" تلقی خواهد شد و با پاسخ قاطع و کاملاً سنجیده مواجه خواهد شد. وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که همچون گذشته، هرگونه اقدام غیردوستانه طرف انگلیسی بدون پاسخ متناسب باقی نخواهد ماند، البته این انتخاب مسکو نیست. و بحران کنونی در روابط دوجانبه که از سوی لندن آغاز شده است، اهمیت گفت‌وگو با انگلیس در خصوص مسائل بین‌المللی را بی‌ارزش می‌کند».

علاوه بر این، این بیانیه یادآوری می‌کند: «تحریم‌های احتمالی علیه روسیه، که بر اساس اصلاحات جدید در قوانین انگلستان ممکن است علیه هر شخص حقیقی یا حقوقی مرتبط با دولت روسیه اعمال شود، در صورت اعمال، می‌توانند به عنوان تحریم‌های جدید تلقی شوند. چیزی بیش از یک عمل تجاوزکارانه ضدروسی نیست.» وزارت امور خارجه روسیه ضمن اشاره به اینکه مسکو همچنان برای همکاری سازنده و متقابلاً سودمند با سایر کشورها، از جمله انگلیس آمادگی دارد، تاکید کرد: "پاسخ ما به اقدامات مخرب و خصمانه بسیار سنجیده و شدیداللحن خواهد بود".

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز روز گذشته به نوبه خود در واکنش به تصمیم نمایندگان پارلمان انگلستان یادآور شدکه برخورد خصمانه و ماهیت مصنوعی دلایل و شرایط اعمال تحریم‌های جدید انگلیس علیه روسیه بر همگان آشکار است و نیازی به تفسیر ندارد.

روسیه: لندن بهتر است لحن صحبت خود با مسکو را تغییر دهدنگرانی روسیه از امکان اقدامات تحریک آمیز غربی‌ها در اوکراینروسیه: کشورهای غربی دست از تشدید وخامت اوضاع بردارند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار انگلیس اخبار روسیه اخبار انگلیس اخبار روسیه تحریم های جدید خارجه روسیه علیه روسیه امور خارجه خواهد شد تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

وزیر خارجه انگلیس با تکرار ادعاهای مقام‌های غربی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد