Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان قم - آیت الله نوری همدانی در پیامی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: مولای متقیان علی ابن ابیطالب (ع) می‌فرمایند که حق همیشه تازه است هر چند روزگارانی بر آن بگذرد هرگز کهنه نمی‌شود و باطل منفور است و محکوم هرچند اقوام و گروه‌هایی به آن کمک کنند.

آیت الله نوری همدانی گفت: خداوند متعال پیغمبران و ائمه (ع) را فرستاده برای اداره جوامع بشری براساس حق و عدالت و آن‌ها در طول تاریخ کارشان همین بوده با تحمل زحمات ها، شکنجه‌ها این کار را انجام داده اند و امام صادق (ع) می‌فرمایند که در هر زمانی ناگزیر است برای مردم حجتی از جانب خدا باشد که مردم را راهنمایی کنند تا مردم بر اساس آن راهنمایی گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مرجع تقلیدشیعیان گفت: بر همین اساس در طول تاریخ ما جریان‌هایی می‌بینیم همانند جریان کربلا و جریان‌هایی که سبب شهادت اهل بیت (ع) و تابعان اهل بیت (ع) شده همه و همه در این راه خداوند است تا خداوند راهی برای زندگی مردم نشان دهد که مردم از پیغمبر و ائمه اطهار پیروی کنند و در آن مسیر قیام کنند و این راه را با دادن خون و جان و کشیدن زحمت‌ها ادامه دهند. امام راحل همین کار را عملی ساخت شاخصه‌ای بوجود آورد که نشان دهنده همین حقیقت بود.

او گفت: آن موقعی که بنده به قم آمدم سال ۲۲ شمسی کتابی بود به نام «اسرار هزار ساله» کسی نوشته بود به عنوان این که آنچه که معارف اسلامی است و انبیا گفته اند کهنه شده است، امام راحل جوابی به این مطالب نوشتند به نام «کشف الاسرار» در آنجا ثابت کردند که آنچه که پیغمبران خدا از جانب خدا گفته اند آنچه ائمه (ع) گفته اند کهنگی ندارد و بر اساس فطرت بشر همیشه این مطالب زنده است و پاینده و جاوید است و خودشان هم بالاخره بر همین اساس گام برداشتند.

آیت الله نوری همدانی گفت: در روزگاری که استکبار بر دنیا تسلط داشت و توانسته بود با زر و زور و تزویر جریان‌هایی بوجود بیاورد و مردم را به ذلت و سرشکستگی بکشاند در چینین روزگاری امام خمینی (ره) به میدان آمد به خاطر اینکه راه پیغمبران همیشه برقرار باشد، ایشان قیام کردند و با فداکاری‌های فراوان با سلاح‌های ایمان، عقل، علم، توکل و شجاعت قدم به میدان گذاشتند و توانستند آن که چه جریان استکبار بود همه را کنار بزنند و یک نظامی برقرار بسازند که تتمه و دنبال همان نظام پیغمبران خدا باشد و مردم به میدان آمدند و جان و جوان دادند به هر نقطه‌ای از ایران شما قدم بگذارید، آرامگاه شهداء، تربت شهداء، کوچه و خیابان‌ها به نام شهدا، پدر و مادر شهداء، بستگان شهداء وجود دارد، ولی بالاخره حق این زحمات را دارد و خداوند هم پاداش کاملی به کسانی که در این راه زحمت می‌کشند عنایت خواهد کرد.

او گفت: امروز هم که بر اساس یادآوری همان ایام حرکت‌ها صورت می‌گیرد به خاطر همین است که باید نشان داده شود به دنیا که این حق و این مطلبی که امام راحل فرموده است این شاخصه همیشه برقرار است از این جهت دنیا امروز مستضعفان جهان، مردم آزاد دنیا همیشه با این امید و این ایمان چشم به راه هستند آن چه که پیغمبران خدا و ائمه اطهار آوردند دوباره حاکم شود و برقرار باشد و استکبار جهانی کنار زده شوند و این کار هم خواهد شد؛ و امام راحل هم با همین قصد این انقلاب را بوجود آورد و زحمات را متحمل شدند قصدشان همین بود بنابراین این جریان کهنگی ندارد، این جریان همیشه برقرار است باید ما هم با همین دید به این انقلاب نگاه کنیم و در این راه گام برداریم

مرجع تقلیدشیعیان با اشاره به آیه مبارکه «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ» گفت: خداوند در این آیه شریفه تاکید می‌کند که افراد صالح و شایسته و معتقد آن‌ها صاحب این جهان خواهند شد؛ و همین طور است و امام راحل می‌فرماید که این راه را که ما انجام داده ایم، این زحمات همه انتظار ظهور است ما راه ظهور امام عصر (عج) را برقرار می‌کنیم بنابراین هیچ تردیدی در راه حق وجود ندارد، حق کهنه شدنی نیست بلکه روز به روز این اشتیاق مردم نسبت به این موضوع بیشتر می‌شود و با این دید باید نگاه کنیم.

آیت الله نوری همدانی در پایان تاکید کرده است: ۲۲ بهمن همیشه یادآور این موضوع است، ولی همیشه باید در نظر داشته باشیم که این مطلب کهنه شدنی نیست و این نظام ولایی همیشه تا ظهور منجی عالم بشریت برقرار خواهد ماند. ما هم در انتظار آن روز هستیم، نه فقط ما بلکه کل مردم آزاده جهان، کل مستضعفان جهان، همه و همه امیدشان به همین است که این جریان برقرار خواهد شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آیت الله نوری همدانی سالگرد پیروزی انقلاب آیت الله نوری همدانی امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از فساد می‌شود

حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۰ فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد را ابلاغ کردند، اما تاکنون اجرا نشده است.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و روز معلم گفت: شهید مطهری، شخصیتی بزرگوار و گرانقدر بود که کمتر کسی در مورد وی می‌تواند کامل صحبت کند.

برقرار یادآور شد: همچنین در این روز باید از معلمان که نقش موثری در تربیت فرزندان و آینده‌سازان این سرزمین دارند، به بهترین شکل ممکن قدردانی شود.

وی همچنین به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اشاره کرد و افزود: جوانمردی، مروت، مهمان‌نوازی، دستگیری از محرومان و ضعیفان، فروتنی، تواضع، گذشت و گشاده‌رویی از ویژگی‌های پهلوانان است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز شکست آمریکا در ویتنام ادامه داد: آمریکا با توجه به جنایاتی که در گذشته انجام داده و اقداماتش، شیطان بزرگ و خبیث است.

امام جمعه موقت گرگان با یادآوری فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر گفت: اعتراضات کارگران در آمریکا که منجر به فراخوان اعتصابات سراسری مبنی بر کاهش ساعات کاری از ۱۴ ساعت به هشت ساعت، دلیل اصلی نامگذاری این روز است.

برقرار تاکید کرد: کارگران از اقشار زحمتکش در هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و باید نگاه ویژه‌ای به آنان داشت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب از فساد جلوگیری می‌کند
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از فساد می‌شود
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود