Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@11:51:33 GMT

تهران سردتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۰۲۹۴

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: تا دوشنبه ۲۵ بهمن دمای هوای تهران ۶ درجه کاهش خواهد یافت. ناطقان: براساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از بعد از ظهر امروز با نفوذ سامانه بارشی، بتدریج افزایش ابر و از امشب تا عصر شنبه ۲۳ بهمن آسمانی نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات برای نیمه جنوبی استان رگبار پراکنده باران، برای نیمه شمالی بارش باران و برف و در ارتفاعات بارش برف همراه با مه و گاهی کولاک برف مورد انتظار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین از بعد از ظهر فردا جمعه تا بعد از ظهر شنبه در بعضی ساعات مه رقیق در سطح استان و گاهی وزش باد شدید موقت با احتمال رعد و برق در نیمه جنوبی پیش بینی می‌شود.

امروز افزایش نسبی دما (به ویژه در ارتفاعات) و از بامداد شنبه تا دوشنبه کاهش محسوس دما (بطور میانگین ۴ تا ۷ درجه سلسیوس) مورد انتظار است.

براین اساس از عصر شنبه بتدریج کاهش ابر و روز‌های یکشنبه تا دوشنبه آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در روز‌های پنجشنبه ۱۶ و ۶، جمعه ۱۴ و ۵، شنبه ۱۱ و۴، یکشنبه ۱۳ و ۲ و دوشنبه ۱۰ و ۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

در ۲۴ ساعت گذشته ورامین و فرودگاه امام خمینی (ره)، با دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و فیروزکوه با منفی ۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین شهر‌های استان تهران بودند.



منبع: شبکه خبر
برچسب ها: تهران ، سردتر ، هواشناسی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تهران سردتر هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۰۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی جدید در راه خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از ورود سامانه بارشی جدید به استان در روز دوشنبه خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی، امروز با گذر سامانه از استان خوزستان همچنان احتمال بارش‌های خفیف در مناطق مرتفع شرقی و شمالی مورد انتظار است. امروز و فردا در بیشتر مناطق خوزستان جو نسبتاً پایداری حاکم است. بنابراین پدیده غالب مه یا مه رقیق بعد از بارندگی در بیشتر مناطق استان بویژه گردنه‌های کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی است.

وی ادامه داد: از اوایل دوشنبه، سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب وارد استان خوزستان می‌شود و تا صبح سه‌شنبه در اغلب مناطق استان سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط و تندبادهای لحظه‌ای خواهد شد.

سبزه‌زاری گفت: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در بخش‌های شرقی، شمالی، جنوبی و ارتفاعات استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود. در بقیه مناطق، بارش‌ها به‌صورت پراکنده و نقطه‌ای خواهد بود. هرچند با توجه به ماهیت سامانه‌های بهاری احتمال شدت گرفتن بارش‌های نقطه‌ای نیز دور از انتظار نیست. احتمال ریزش تگرگ نیز در مناطق مستعد وجود دارد.

وی بیان کرد: شمال خلیج فارس امروز و فردا تقریباً آرام، ولی دوشنبه مواج و در برخی ساعت‌ها همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: در شبانه‌روز گذشته، آبادان با ۳۰.۸ درجه سانتیگراد و دهدز با ۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شدند. در این مدت اهواز به بیشینه دمای ۲۹.۵ درجه سانتیگراد و کمینه دمای ۱۷.۳ درجه سانتیگراد رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوایی خنک و نیمه‌ابری مهمان مازندران
  • بارش باران از امشب در لرستان
  • هشدار زرد هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای دوشنبه و سه شنبه | کدام استان‌ ها هشدار بارندگی گرفتند؟
  • هشدار سطح زرد دریایی برای گیلان
  • هواشناسی ایران / هشدار زرد در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • ورود سامانه جدید بارندگی به خراسان جنوبی
  • پیش بینی افزایش نسبی و تدریجی دما در استان گلستان
  • ورود سامانه بارشی جدید به جو استان کرمانشاه
  • سامانه بارشی جدید در راه خوزستان