Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی در وزارت علوم نه تنها مشکلات این دو مجموعه را کم نمی‌کند بلکه مشکلات جدید ایجاد خواهد کرد. محمدرضا احمدی سنگسری در گفت‌وگو با میزان در مورد ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی در وزارت علوم گفت: مخالفت‌های جدی در مورد این امر وجود دارد به نظر من نمی‌توانیم دانشگاه‌های علوم پزشکی را زیر نظر وزارت علوم قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: یک پزشک حتماً باید با بیمار در ارتباط باشد یعنی در بیمارستان حضور پیدا کند همزمان در دانشگاه هم بتواند تدریس کند، زمانی که این هماهنگی‌ها ذیل وزارت علوم قرار بگیرد تعلل ایجاد خواهد شد.   عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: لذا به نظر بنده این طرح در مجلس رای نخواهد آورد، چرا که مخالفین جدی خواهد داشت.   وی در مورد این موضوع که موافقان این طرح معتقدند که که با افزایش ظرفیت پزشکی از سال آینده می‌توان در راستای کاستی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی از امکانات دانشگاه‌های وزارت علوم شامل آزمایشگاه‌ها استفاده کرد و هماهنگی و صرفه جویی در هزینه‌ها ایجاد کرد گفت: ما نباید برای برطرف کردن یک مشکل مشکلات دیگری را ایجاد کنیم، بنده افزایش ظرفیت پزشکی موافق هستم چرا که سرانه پزشک ما در کشور بسیار کم است، شاید برخی از فضا‌های آموزشی وزارت علوم بتواند به کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی بیاید از این رو می‌توانند توافقاتی را با یکدیگر در راستای استفاده از ظرفیت یکدیگر بدون اینکه تجمیعی حاصل شود انجام دهند. بیشتر بخوانید کلاس‌های عملی دانشگاه‌ها و امتحانات پایان‌ترم قطعاً حضوری است/اعضای هیات علمی باید در محل فعالیت خود حضور داشته باشند احمدی سنگسری ادامه داد: اما باید این را هم در نظر بگیریم که تجهیزات و تمهیداتی که برای آزمایشگاه‌های برخی از رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی نیاز است با دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌های وزارت علوم متفاوت است.   وی افزود: قرار گرفتن دانشگاه‌های علوم پزشکی ذیل وزارت علوم موجب می‌شود که تداخل بیشتری در تکالیف هر یک ایجاد شود و سبب ناهماهنگی‌هایی در آینده شود.   عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: احتمال رای آوردن این طرح در مجلس کم است چرا که هم در بین نمایندگان و هم در بین اعضای کمیسیون آموزش مخالفان جدی برای این وجود دارد.   انتهای پیام/ برچسب ها: علوم پزشکی وزارت علوم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علوم پزشکی وزارت علوم دانشگاه های علوم پزشکی کمیسیون آموزش وزارت علوم دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۰۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج این همایش به همت دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج و با اهدا جوایز ارزنده برگزار می‌شود.

این همایش فردا جمعه ۷ اردیبهشت از ساعت ۷:۳۰ از بقعه متبرکه امامزاده عبدالله یاسوج آغاز می‌شود.

کد خبر 6088426

دیگر خبرها

  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است