Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@09:00:33 GMT

بانک‌ها به ۶۹ درصد مستأجران وام ودیعه مسکن ندادند

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۰۳۲۲

بانک‌ها به ۶۹ درصد مستأجران وام ودیعه مسکن ندادند

معاون وزیر راه با اشاره به پرداخت وام ودیعه مسکن به ۳۱ درصد از مستأجران واجد شرایط، گفت: تاکنون ۴۸۰۰ میلیارد تومان وام به اجاره‌نشین‌ها پرداخت شده است. - اخبار اقتصادی -

محمود محمودزاده خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره جدیدترین وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران، اظهار کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا در حمایت از مستأجران،‌طی دو سال اخیر وزارت راه و شهرسازی اقدام به معرفی متقاضیان واجد شرایط به بانک‌های عامل جهت پرداخت وام ودیعه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر این اساس حدود 700 هزار مستأجر واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن به بانک‌ها معرفی شدند.

وی با بیان این که از این تعداد بانک‌ها به حدود 220 هزار اجاره‌نشین (حدود 31 درصد) وام ودیعه مسکن را پرداخت کرده‌اند، افزود‌: سیستم بانکی باید تا پایان بهمن‌ماه وام مستاجران معرفی شده از سوی وزارت راه و شهرسازی را پرداخت کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در واکنش به روند کُند پرداخت وام ودیعه به مستأجران گفت: این موضوع را بارها از بانک مرکزی پیگیری کرده‌ایم،‌ گرچه این مسئله در حیطه وظایف ما نیست اما به‌طور مستمر آنرا پیگیری می‌کنیم.

محمودزاده همچنین با یادآوری این‌که سال گذشته 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای وام ودیعه مسکن در نظر گرفته شده بود،‌ اضافه کرد: عملکرد سال گذشته بانک‌ها در پرداخت وام ودیعه حدود 4800 میلیارد تومان بود.

7 خوان رستم وام ودیعه مسکن؛ متقاضی وام 2 ضامن رسمی از کجا پیدا کند؟سنگ بانک‌ها پیش پای لنگ مستأجران/ اعمال سقف سنی برای پرداخت وام ودیعه مسکنکارشکنی بانک‌ها در پرداخت وام ودیعه مسکن + فیلمشکست طرح دولت روحانی برای پرداخت وام ودیعه مسکن با کارشکنی بانک‌ها/ از 1.5میلیون متقاضی فقط 83 هزار نفر وام گرفتند/رستم ورود کند

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت راه ویروس کرونا وزارت راه پرداخت وام ودیعه مسکن بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۰۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها تا پایان اردیبهشت نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن اقدام کنند



به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  سجادی پور در نشست شورای مسکن این شهرستان با اشاره به تسهیلات بانکی به متقاضیان مسکن افزود: در طرح نهضت ملی مسکن پرونده ۵۵۰ متقاضی و در حوزه تسهیلات مسکن روستایی ۳۵۰ متقاضی به بانک‌ها معرفی شده است.


سجادی پور با تشریح تفکیک پرونده‌های تسهیلات متقاضیان مسکن به بانک‌های سطح شهرستان گفت: با توجه به مصوبه شورای مسکن استان، بانک‌ها مکلف هستند تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به پرداخت تسهیلات متقاضیان که در بانک تشکیل پرونده شده است اقدام و درصورت عدم مراجعه متقاضی نسبت به حذف و جایگزینی آن اقدام کنند.


در این جلسه مقرر شد راه و شهرسازی نسبت به ابلاغ پرداخت تسهیلات تا سفت کاری به صورت کامل اقدام کند.


پیگیری افزایش سقف پرداخت تسهیلات از سوی بنیادمسکن استان، تشکیل پرونده متقاضیان نهضت ملی مسکن ندوشن در بانک کشاورزی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی برای مستاجران
  • توضیحات زاکانی درباره پرداخت ودیعه به برخی از مدیران شهری
  • قانون حمایت از مستأجران جور شد
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن | وام ۳۰۰ میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن
  • بانک‌ها تا پایان اردیبهشت نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن اقدام کنند
  • واکنش زاکانی به پرداخت ودیعه‌های سنگین مسکن به مدیران شهرداری تهران
  • ماجرای پرداخت ودیعه به برخی از مدیران شهری چه بود؟
  • دفاع زاکانی از پرداخت ودیعه مسکن ۲۵.۵ میلیاردی به مدیرانش: خانه ندارند، وام دادم! | فیلم
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند