Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدا و سیما، آقای سعید جلیلی در برنامه گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به این پرسش که آیا ۲۲ بهمن صرفاً یک جشن داخلی و ملی است؟ افزود: حتماً این طور نیست، زیرا این فقط اظهار ما نیست، آن چه که در ایران اتفاق افتاد بازتابی داشت که همه دنیا را متوجه خود کرد؛ در منطقه، در جهان اسلام، بیشتر، اما دیگر نقاط دنیا هم به آن توجه ویژه داشتند و این قابل انکار نیست، زیرا همه توجه شان جلب شد که در ایران چه خبر است؟ نه فقط در ۲۲ بهمن بلکه در سال‌های بعد و تا همین امروز.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: سوال این است که چطور می‌شود همه قدرت‌های بزرگ دنیا می‌گویند شاه بماند، اما ملت می‌ایستد و می‌گوید شاه باید برود و شاه می‌رود.

آقای جلیلی اضافه کرد: پس از انقلاب هم فراوان دیدیم که همه دنیا پشت سر عروسکی مانند صدام می‌ایستند و او را تجهیز و تقویت می‌کنند و هر چه لازم دارد در اختیار او قرار می‌دهند و هشت سال جنگ را به یک ملت تحمیل می‌کنند برای این که صدام موفق شود، اما ملت ما موفق شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در همین دو تا سه سال گذشته، شما می‌بینید که نه یک کشور کوچک، بلکه کشوری که مدعی رهبری دنیاست و می‌گوید ابرقدرت هستم و امکانات نظامی و اقتصادی و حق وتو دارم، اما رسماً اعلام فشار حداکثری بر ملت ایران می‌کند؛ هم اعلام و هم اعمال می‌کند.

وی افزود: سه سال پیش در ۴۰ سالگی انقلاب با صراحت می‌گفت که این فشار‌ها را اعمال می‌کنیم تا این‌ها ۴۰ سالگی انقلاب خود را نبینند و رسما بیان کردند.

آقای جلیلی با اشاره به اینکه آن‌ها در فشار حداکثری هم چیزی کم نگذاشتند، اضافه کرد: تبریک بزرگی در فجر امسال باید به ملت ایران گفت، دهه فجر امسال یک ویژگی استثنایی دارد و آن این است که همین دشمنی که در این سه سال می‌گفت فشار حداکثری را می‌خواهم تحمیل کنم، اما اکنون مقامات رسمی آن‌ها این موضع را گرفتند و به صراحت در بهمن امسال بیان کردند که سیاست فشار حداکثری ما شکست فاحش خورد و این پیروزی بسیار بزرگی است و این جای تبریک به ملت ایران دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ملت ایران، این پیروزی را به وجود آورد، گفت: ملت ایران نشان داد که صحنه را خوب می‌فهمد و خوب درک می‌کند و دشمن را خوب می‌شناسد و به رغم همه مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد می‌ایستد، مقاومت می‌کند و پیروز می‌شود.

او با بیان اینکه برگ زرین بزرگی به افتخارات ملت ایران اضافه شد، ادامه داد: همه می‌خواستند شاه بماند، اما ملت ایستاد و شاه رفت و همه می‌خواستند در جنگ تحمیلی، صدام بماند، اما ملت ما ایستاد و صدام رفت؛ در این سه سال اخیر، فقط شاه و صدام که دو عروسک آمریکا بودند نبود بلکه خود آمریکا وسط میدان آمد و خودش رسماً اعلام فشار حداکثری کرد، اما امسال خودش بیان می‌کند که شکست فاحش خورده است.

آقای جلیلی گفت: مقام رسمی آن‌ها می‌گوید که آمریکا منزوی شد و جالب‌تر آن که بیان می‌کند ما نه تنها نتوانستیم ایران را به عقب برانیم بلکه ایران، جلو آمد و این مواضع رسمی مقامات رسمی آن هاست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: این را به ملت ایران تبریک می‌گویم، زیرا ملت بودند که این فشار حداکثری را نقش بر آب کردند و این پیروزی را رقم زدند.

او درباره شاخصه‌های این پیروزی گفت: آمریکایی‌ها از زمان بوش و اوباما و خانم کلینتون هم بیان می‌کردند که تحریم‌های فلج کننده را دنبال می‌کنیم و ترامپ هم گفت فشار حداکثری و آقای بایدن هم ظاهرش شعار متفاوت با ترامپ بود، اما اکنون بیش از یک سال از انتخاب و فعالیت او می‌گذرد، اما حتی یک تحریم از تحریم‌های دوره ترامپ را کم نکرده و حتی تحریم‌هایی را نیز اضافه کرده است.

آقای جلیلی با بیان اینکه سیاست آن هاست که تا جایی که بتوانند فشار حداکثری را بر ملت ایران وارد می‌کنند، افزود: تحریم‌ها و فشار‌های آمریکا از جنس تحریم‌های اولیه نبود بلکه تحریم‌های ثانویه بود یعنی نه تنها اجازه نمی‌داد کسی از آمریکا چیزی به ایران بفروشد بلکه هر کشوری را که بخواهد با ایران مراودات اقتصادی داشته باشد هم تحریم می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: یکی از شعار‌های آن‌ها این بود که کسی نباید از ایران نفت بخرد تا فروش نفت ایران به صفر برسد، آن‌ها این موضوع را هم اعلام و هم اعمال کردند، اما امروز وزیر نفت کشورمان رسما اعلام می‌کند که یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت می‌فروشیم و پول آن را هم می‌گیریم.

آقای جلیلی افزود: برخی‌ها سوال می‌کنند که پول و کارمزد آن چی شد، اما جالبه بدانید که کارمزدی که الان برای فروش نفت داده می‌شود بسیار پایین‌تر از وقتی است که آن‌ها این تحریم‌ها را اعمال نکرده بودند و اعداد و رقم آن مشخص است.

او اضافه کرد: زمانی که او می‌گوید فشار حداکثری و دیگر کشور‌ها را نیز تهدید می‌کند و انجام نمی‌شود یعنی چه؟ یعنی منزوی شدند و دیگران حرف او را گوش نمی‌کنند.

آقای جلیلی افزود: اگر اکنون دیگران با آمریکا دچار چالش می‌شوند و به حرف او گوش نمی‌کنند و می‌گویند نفت می‌خریم، این موضوع برای ما فرصت بزرگی است که کشورها، قدرت‌ها و دولت‌هایی به هر علت به دلیل منافع خودشان وارد چالش با آمریکا شدند و تحریم‌های او را زیر پا می‌گذارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش ملت ایران در این پیروزی اضافه کرد: ملت ایران بود که در سال ۱۳۵۷ دعوت خدا و پیامبر را اجابت کرد، ایستاد، قیام کرد و بر روی این قیام خود ایستاد و از این بحث، فهم درست داشت.

آقای جلیلی با اشاره به آیاتی از قرآن مجید گفت: زمانی که حرکتی آغاز می‌شود عده‌ای می‌گویند رها کنید سخت نگیرید، این یک فرمول تاریخی است و قرآن بیان می‌کند زمانی که حرکت قوی دینی آغاز می‌شود ببیند فایده اش چیست، برگردید، اما ملت ما ایستاد فشار سنگینی را تحمل کرد، ولی اکنون در فجر ۱۴۰۰ در حال چشیدن شیرینی آن است که دشمن می‌گوید شکست فاحش خوردم و منزوی شدم و این عین اظهارات آن هاست.

وی گفت: دشمن به صراحت می‌گوید ایران نه تنها عقب نرفت بلکه جلوتر آمد و توانست پیشرفت کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آژانس ۱۵ بار گزارش داد که ایران همه تعهدات خود را انجام داده است، اما با این حال، آمریکا از توافق خارج شد سپس گفت که می‌خواهد فشار حداکثری را وارد کند.

آقای جلیلی اضافه کرد: کشور‌های اروپایی هم حاضر نمی‌شدند این اقدام آمریکا را محکوم کنند و فقط اظهار تاسف می‌کردند یعنی آمریکا همراهی کشور‌های اروپایی را نیز داشت، اما خود آن‌ها به این جمع بندی رسیدند که این اقدام آن‌ها نه تنها جواب نداده است بلکه شکست فاحش خوردند.

وی گفت: رئیس دولت آمریکا رسماً در تربیون بیان می‌کند که به عنوان رئیس دولت آمریکا دستور دادم فرمانده نظامی ایران را در یک کشور ثالث ترور کنند و حاج قاسم عزیز ما را به شهادت برسانند و به اصطلاح خودشان این یکی از مصادیق فشار حداکثری آن‌ها بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود:، اما آن‌ها با تشییع با شکوه میلیون‌ها انسان در ایران روبرو شدند و دیدند که حاج قاسم، میلیون‌ها نفر شد و این عظمت ملت ایران است.

آقای جلیلی اضافه کرد: به دنبال آن وقتی برای نخستین بار ملت ایران در جواب، پایگاه آمریکایی عین الاسد را مورد حمله قرار می‌دهد، جیک نمی‌تواند بزند، زیرا می‌فهمد با چنین ملتی مواجه است و مجبور می‌شود خبر آن را بایکوت و تحریم کند.

او گفت: این‌ها پیروزی ملت ایران است و فجر امسال این عظمت را دارد که دشمنی که سه سال پیش در سال ۱۳۹۷ می‌گفت نمی‌خواهم شما ۲۲ بهمن خود را ببینید امسال در ماه بهمن از زبان مقامات رسمی اش بیان می‌کند شکست فاحش خوردیم و منزوی شدیم و ایران نه تنها عقب نرفت بلکه جلو آمد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این ثمره تلاش آحاد ملت ایران است و همه مردمی که این فشار‌ها را تحمل کردند و انصافاً فشار‌های سنگینی هم بود.

آقای جلیلی اضافه کرد: در زمانی که با یکی از مقامات یکی از کشور‌های به اصطلاح مهم اروپایی ملاقات داشتیم این مقام به من گفت این فشاری که به شما وارد شد اگر به ما وارد می‌شد بیشتر از ۶ ماه نمی‌توانستیم دوام بیاوریم.

او گفت: این عظمت ملت ایران است؛ آن تعبیری که حضرت امام راحل درباره مردم ما داشتند که گواهی می‌دهم این مردم از مردم عصر پیامبر (ص) و عصر حضرت امیر (ع) بهتر هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شان نزول برخی از آیات قرآن کریم این است که زمانی که هر حرکتی را پیامبر بزرگوار اسلام آغاز می‌کردند عده‌ای می‌گفتند «برگردید» و عده‌ای هم بر می‌گشتند، اما ملت ما ایستاد.

آقای جلیلی اضافه کرد: بسیاری در ظاهر خیرخواهانه و دوستانه گفتند که این کار‌ها مصیبت یا مشکلاتی را ممکن است ایجاد کند، اما ملت ما پای کار ایستاد و به مرحله‌ای رسید که اکنون دشمن به شکست خود و پیروزی ملت ایران، اعتراف می‌کند.

منبع: الف

کلیدواژه: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام فشار حداکثری ملت ایران اما ملت ما شکست فاحش منزوی شد فشار ها کشور ها نه تنها سه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد

به گزارش جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد؛ نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد؛ به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

 

دیگر خبرها

  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • نراقی: فردا دانشجویان ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکا و اروپا تجمع می‌کنند
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد