Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، بنقل از ریانووستی، «دیمیتری پولیانسکی» معاون سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که مسکو اعزام و استقرار ارتش ایالات متحده و متحدانش در شرق اروپا را بشدت محکوم می‌کند و این گامی در مسیری اشتباه است که می‌تواند منجر به ایجاد بحران شود.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم که اینها گام‌هایی در مسیر اشتباه است که به جای خنثی کردن وضعیت، منجر به تشدید اوضاع شده و می‌تواند شرایطی بحرانی را ایجاد کند که همه ما دوست داریم از آن اجتناب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پولیانسکی همچنین در ادامه و با اشاره به تنش زایی غربی‌ها در منطقه گفت: غرب ممکن است در حال تدارک اقدامی تحریک آمیز در «دونباس» باشد تا سپس مسکو را به تهاجم به اوکراین متهم کند.

وی افزود: من چنین سناریویی را رد نمی‌کنم، می‌توان آن را در تشنج بی اساسی که پیرامون حضور نیروهای ما در قلمرو خودمان ایجاد شده است، ردیابی کرد.

معاون سفیر روسیه در سازمان ملل در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سوالی مبنی بر پاسخ روسیه به غرب در بحران کنونی گفت که پاسخ نظامی-فنی روسیه به غرب هنوز مسئله‌ای فرضی است و مسکو از هر فرصتی برای دستیابی به توافقات استفاده می‌کند.

پولیانسکی همچنین با تاکید بر اینکه تنها راه برای حل و فصل مناقشه اوکراین اجرای تعهدات پیمان مینسک توسط کی یف است، گفت: ما معتقدیم که اوکراین راهی جز اجرای توافقات مینسک مصوب شورای امنیت سازمان ملل ندارد و در جلسه ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) (که قرار است نشست شورای امنیت سازمان ملل در به مناسبت هفتمین سالگرد توافقات مینسک برگزار شود) بر این امر پافشاری خواهیم کرد.

غربی‌ها و در رأس آنها آمریکا، روسیه را به آماده شدن برای حمله به اوکراین متهم می‌کنند. مسکو اما با رد این اتهامات واشنگتن و ناتو مسبب بروز تنش‌ها در شرق اروپا می‌داند، چرا که گسترش ناتو به سمت شرق از خطوط قرمز کرملین است.

کد خبر 5422229 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه مسکو اوکراین کی یف پیمان مینسک توافق مینسک گروه مینسک ایالات متحده امریکا ناتو واشنگتن پولیانسکی ایالات متحده امریکا اوکراین روسیه عراق رژیم صهیونیستی ایران ناتو مسکو سوریه مذاکرات وین عربستان سعودی جو بایدن فلسطین واشنگتن سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۰۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد

به گزارش قدس آنلاین،‌ وزارت دفاع روسیه در پیام‌رسان تلگرام نوشت که پنج پهپاد را بر فراز منطقه بلگورود که هم مرز اوکراین است و دیگری را بر فراز شبه جزیره کریمه سرنگون کرده است.

این وزارتخانه جزئیاتی درباره خسارات احتمالی ناشی از این حمله بیان نکرد.

 رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت